nyibyen Skrevet 7. mai 2005 #1 Del Skrevet 7. mai 2005 Kjapt spørsmål som jeg har lurt på lenge: Hva signaliserer de tre prikkene som folk har tatovert på handa si? På hudstykket mellom rota av tommelfingeren og rota av pekefingeren... Jeg har sett mange med dette, både i Norge og i utlandet, men tør ikke spørre dem rett ut om dette merket. Noen som skjønner hva jeg mener og kan opplyse meg her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #2 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg lurer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 7. mai 2005 #3 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg tror det skal signalisere Tro, håp og kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 7. mai 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg tror det skal signalisere Tro, håp og kjærlighet. Åh? Kanskje det... men stort sett har jeg sett det på menn som ser ut som de hører til MC-miljøet, eller litt sjuskete folk, så jeg hadde innbilt meg at det var et slags "hemmelig" symbol... en hemmelig kult eller noe, eller et fengselsmerke eller noe annet spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #5 Del Skrevet 7. mai 2005 Forbinder disse prikkene med fengsels tatoveringer. Skal visst være "tøft" å vise at man har vært i fengsel! Kan selvfølgelig være andre ting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. mai 2005 #6 Del Skrevet 7. mai 2005 ja, det der har jeg også lurt på. Søkte litt på nettet nå, og fant flere sider om dette. Bla. denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Dots_Tattoo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 7. mai 2005 #7 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har hørt at det er "bomsemerker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. mai 2005 #8 Del Skrevet 7. mai 2005 Sex, drugs and rock´n roll. Tror de merkene betyr mye forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #9 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har hørt at det er "bomsemerker". Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 7. mai 2005 #10 Del Skrevet 7. mai 2005 Hva er det? Sjømenn og "lasaroner" har ofte sånne. Men jeg aner ikke. Har bare hørt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 7. mai 2005 #11 Del Skrevet 7. mai 2005 En av mine venninner har denne tatoveringen som symbol på tro, håp og kjærlighet. Ellers fant jeg denne forklaringen på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. mai 2005 #12 Del Skrevet 7. mai 2005 Det står jo i linken til Titta at det står for "la vida loca". Det stemmer jo bra med at mange (tidligere) sjøfolk har det. Bare må si det: Jeg synes det er respektløst å omtale folk som bomser. Det stemmer at mange sjøfolk er alkoholikere og har det vanskelig. Etter å ha brukt det meste av livet til sjøs og tjent penger til fedrelandet står de igjen uten familie og venner, de har ikke annet enn alkoholen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #13 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har aldri sett slike jeg Herregud, nå er det på tide å komme seg litt ut blandt folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 7. mai 2005 #14 Del Skrevet 7. mai 2005 Bare må si det: Jeg synes det er respektløst å omtale folk som bomser. Det stemmer at mange sjøfolk er alkoholikere og har det vanskelig. Etter å ha brukt det meste av livet til sjøs og tjent penger til fedrelandet står de igjen uten familie og venner, de har ikke annet enn alkoholen igjen. Det var et sitat da. Faren til samboeren min har vært sjømann, jeg kaller ikke han for boms. Jeg kjenner flere sjømenn/damer som ikke er alkoholikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #15 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg kjenner også de tre prikkene som "bomsemerket". Spurte en med dette merket en gang for lenge siden hva det betydde. Han mente at det forestilte tre V-er: Vi Vil Vandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 7. mai 2005 #16 Del Skrevet 7. mai 2005 Mi vida loca! Ellers er det vel også kjent som et frikemerke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #17 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er mange som røyker hasj eller bruker sterkere stoffer som har tatovert det ihvertfall. Så om du ikke vil forbindes med noe du ikke er...hold deg unna... Og ja, det er de som har prikkene selv som kaller det bomsemerke, så det ser jeg ikke på som nedverdigende betegnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #18 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg har alltid trodd at det viser en kvinne nedentil. Når fingrene holdes tett inntil hverandre, er tommelen og pekefingeren liksom bena, og prikkene f#tta... Skikkelig harry, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 7. mai 2005 #19 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er mange som røyker hasj eller bruker sterkere stoffer som har tatovert det ihvertfall. Så om du ikke vil forbindes med noe du ikke er...hold deg unna... Og ja, det er de som har prikkene selv som kaller det bomsemerke, så det ser jeg ikke på som nedverdigende betegnelse. hmmm.. jeg har aldri vært borti noen som røyker hasj som har slike merker? jeg har faktisk ikke sett noen i det hele tatt, jeg følger kanskje ikke med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #20 Del Skrevet 7. mai 2005 Seroxata: Kanskje det skyldes at det er ca. 20 år imellom de du kjenner og de jeg engang kjente.... Alle dopmiljøer er ikke like, eller har samme slags "hemmelige tegn"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå