Gå til innhold

hvorfor må denne generasjon ta bilder av maten dem spiser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke helt skjønt det, men mange kvinner i hovedsak vil jeg tro tar bilder av frokost, middag og kvelds, som dem formidler videre til sine "følgere".

Det gjelder mat dem får servert, og tar dem frem mobilen, tar bilde og legger det ut på Internett. Kan vi definere det som et ny sykdom i våre dager? hva lider de menneskene av? eller det kun snakk om få enda mer oppmerksomhet. Det gjelder også mat dem lager selv. 

Jeg har lest at en blogger, kjent person, som også er mye i media. Hun fortalte at hun var ikke fornøyd nok om det bildene hun la ut ikke fikk nok likes, og var det bare 50.000 likes så kunne hun bli skikkelig deprimert. 

Hva er det egentlig unge kvinner trenger i dag? er det pga omsorgssvikt mange går den veien, eller andre ting. 

Anonymkode: 7d233...2fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker for mye. 

Anonymkode: 92efb...25c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man blir skuffet over 50 000 likes lever man av sosiale medier og utbetalingen avhenger av hvor mange som liker. Da er det snakk om forretningsteft, ambisjoner og yrkesstolthet. For vanlige kvinner som fotograferer frokosten handler det nok bare om imagebygging. Vis meg hva du spiser og jeg skal si deg hvem du er.

Anonymkode: ebaed...989

• Liker 3
Skrevet

Noen liker mye oppmerksomhet, og tror neppe at det har med omsorgssvikt å gjøre. Noen er introverte, noen vil helst ikke synes, og noen vil synes mye. What ever. Godt ikke alle er like! Men det virker litt stressende på meg å være avhengig av likes. Håper de får dem de trenger da. Respons vil vi alle ha, bare i større eller mindre grad. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk liker å se det tror jeg. 

Anonymkode: 7da85...cae

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får du et bilde av en biff til å dreie seg om omsorgssvikt? 

Anonymkode: 8b228...b48

• Liker 2
Skrevet

Hva har likes på et bilde av middagen med omsorgssvikt å gjøre?

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner noen som knipser bilder av maten sin i hytt og pine. Influensere får ofte saftig betalt for det, derfor gjør de det. Det er jobben deres.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger mange matinteresserte folk som jevnlig/daglig poster bilder av mat de lager og av enkelte restaurantretter. Dette er for å dele matinspirasjon, erfaring, og i noen tilfeller oppskrifter. Det er også en måte å treffe likesinnede på, dvs få kontakt med andre matfolk over hele verden.

Aldersmessig er disse folkene fra rundt 20 til langt ut i pensjonsalder. De mest ivrige er mellom 50 og 70, vil jeg si - etablerte mennesker med god tid og god råd til å legge tid og penger i matlaging. Så hvilken generasjon er det egentlig du snakker om, TS?

Og PS: Hvis du faktisk vil diskutere likes og omsorgsvikt (sic) er Mat og drikke feil underforum.

Anonymkode: 56fea...ddb

AnonymBruker
Skrevet

En ting til: Det er en egen kategori matbilde-kontoer på Instagram med halvgamle menn som griller. Virkelig sånne barbecue-nerder i alle land som forener seg, menn med kulemage, grått skjegg og måne, på 60 og oppover.

De craver vel oppmerksomhet og bekreftelse, antakelig.  :filer: 

Anonymkode: 56fea...ddb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...