AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Har en bachelor i psykologi og ønsker å ta en master eller videreutdanning i pedagogikk/spesialpedagogikk. Kan jeg ta enkeltemner i pedagogikk for å dekke kravet om studiepoeng i pedagogikk eller hva må jeg gjøre? Takk!! Anonymkode: e7e6e...b90
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #3 Skrevet 21. juli 2019 Du må sjekke opptakskravene til den aktuelle skolen du vil studere ved. Da ser du hva de krever for opptak til pedagogikk/spesialpedagogikk. Jeg skal søke opptak på NTNU og de krever 60 stp pedagogikk for opptak til master i pedagogikk og 90 stp pedagogikk for opptak til master i spesialpedagogikk. Med en bachelorgrad i psykologi kan kanskje noen emner inngå i fordypningen, men dette må du få sjekket opp Det er uansett fullt mulig å ta en slik master med å ta tilleggsemner i pedagogikk. Anonymkode: 9c191...740
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #4 Skrevet 21. juli 2019 Jeg kom nettopp inn på master i spesialpedagogikk. Jeg har også en bachelor i psykologi. Det kommer nok ann på hvilket universitet du skal studere ved. Jeg trengte ikke å ta noen enkeltemner i ped for å komme inn. Anonymkode: 7c8f0...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå