Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha hatt på meg mitt nye sølvsmykke i fem dager oppdaget jeg at det hadde blitt svart. Betyr det at det ikke er sølv, eller er det sånn sølv faktisk er? Jeg vet jo at sølv kan irre(?), men samtidig ser jeg jo mange som går rundt med sølvsmykker konstant, uten at dette skjer. 

Tar gjerne imot tips til å rense det, også.

Anonymkode: 2a8e4...70f

Videoannonse
Annonse
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Sjekk om det har stempel 825 (jeg tror det er sølv). Jeg bruker sjeldent sølv, men aldri opplevd at det har blitt misfarget ved bruk. Det er neppe ekte. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd med et av mine sølvsmykker etter flere års bruk, og jeg har blitt tipset om å legge det i eddik (tror jeg det var..?) men jeg har ikke prøvd det ennå

Anonymkode: 9e083...c7e

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ekte sølv.

Anonymkode: 8d3f3...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Aha! Jeg ser det selv nå. "...med anheng i sølv". Da er vel resten av smykket noe annet. Synd da, for det går jo ikke an å ta av anhenget🙃

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, #Rasshøl skrev:

Sjekk om det har stempel 825 (jeg tror det er sølv). Jeg bruker sjeldent sølv, men aldri opplevd at det har blitt misfarget ved bruk. Det er neppe ekte. 

925 er stempelet for sølv 😊

Anonymkode: 9023e...95f

Gjest #Rasshøl
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

925 er stempelet for sølv 😊

Anonymkode: 9023e...95f

Ja, det stemmer. 😊

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har skjedd med et av mine sølvsmykker etter flere års bruk, og jeg har blitt tipset om å legge det i eddik (tror jeg det var..?) men jeg har ikke prøvd det ennå

Anonymkode: 9e083...c7e

Bruk heller sølvdypp

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha! Jeg ser det selv nå. "...med anheng i sølv". Da er vel resten av smykket noe annet. Synd da, for det går jo ikke an å ta av anhenget🙃

Det går fint an å ta av anhenget. Det er bare å ta av ringen, som sitter i enden av kjedet, ta av anhenget, rense det, ta det innpå kjedet igjen og sette på ringen.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med 830 S? Var det i gamle dager?

Anonymkode: b820d...78e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med 830 S? Var det i gamle dager?

Anonymkode: b820d...78e

Det er vel vanligvis bestikk ol. som har den stemplingen da de har et annet sølvinnhold enn smykker. 

Altså er begge sølv, men smykker har høyere innhold av sølv. 

Anonymkode: f1d3e...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...