Gå til innhold

Bør jeg kjøpe nytt bakovervendt bilsete?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal straks ut på en lengre biltur, da med blant annet en på 3 år. Han sitter (selvfølgelig) bakovervent, og siden han er kort for alderen (og andre grunner) rekner jeg med at han kommer til å gjøre det en stund forbi han er 4 år.

Problemet er at han i det siste har klagd når vi er ute på halvlange kjøreturer, og jeg begynner å lure på om sittekomforten ikke er optimal i setet han har nå.

Bør jeg vurdere et nytt sete? I tilfelle hvilket? Nå har vi et Cybex Sirona.

Anonymkode: 36c6e...78a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville byttet sete. Cybex sirona er litt krum i ryggen så har hørt om flere som ikke er komfortable i det setet. Det er bare godkjent til 18 kg siden det har isofix. Hvis du kjøper en beltemontert stol godkjent til 25 kg vil nok komforten for barnet ditt bli mye bedre. Større stol med bedre plass og flere justeringsmuligheter :)

Anonymkode: 0ebc3...728

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også sirona (m2) - datteren vår er tre år og vi har akkurat kjøpt oss bakovervendt beltemontert stol, ettersom den går opp til 25kg (Max way plus) og er lengre i ryggen. I motsetning til dere er det fordi hu er lang da- så håper den holder et par år til. 

Angående sittekomfort- kan det være at han "bare" klager for at han kjeder seg? Det har vår gjort værtfall 😆  om han er liten for alderen så skal jo setet i utgangspunktet være greit en stund til! Hvilken posisjon står setet i nå? Er det noe dere kunne prøvd å endre? 

Anonymkode: 4b58f...f1b

Skrevet (endret)

Klippan century (bratte seter), britax Max way pluss (rette seter), evt axkid minikid. 

Setene bør prøves i bilen og med barnet i. Og førstnevnte varer lengst, deretter Max way plus og minikid. Men alle til barnet er 5-6 år stort sett. 

Endret av Amethyst
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...