Gå til innhold

Valgomat, er det betalt bløff?

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg har tatt tre forskjellige valgomat tester. Jeg svarer likt på alle, men får forskjellige partier jeg er mest enig med hver gang. Er valgomater betalt av de forskjellige partiene, og dermed en bløff for å få så mange stemmer som mulig? 

Jeg vet hvilket parti jeg er mest enig med, og hvilket jeg skal stemme på. Men kan min teori stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tror de velter ulikt bare.av nysgjerrighet, hva får du? Jeg får ganske likt (Sp/Sv/Mdg/Krf) på topp 3 i de ulike valgomatene.

Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Nei, tror de velter ulikt bare.av nysgjerrighet, hva får du? Jeg får ganske likt (Sp/Sv/Mdg/Krf) på topp 3 i de ulike valgomatene.

Det spiller ingen rolle. Men det er rart at mine svar er like, og at utfallet blir forskjellig. 

Endret av #Rasshøl
Skrevet

Tror ikke man skal ta de for alvorlige.

Hva man får kommer jo helt an på spørsmålene. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, #Rasshøl skrev:

Jeg har tatt tre forskjellige valgomat tester. Jeg svarer likt på alle, men får forskjellige partier jeg er mest enig med hver gang. Er valgomater betalt av de forskjellige partiene, og dermed en bløff for å få så mange stemmer som mulig? 

Jeg vet hvilket parti jeg er mest enig med, og hvilket jeg skal stemme på. Men kan min teori stemme?

Jeg antar at de forskjellige valgomatene vekter spørsmålene forskjellig, og at det kan være grunnen til at du får forskjellige svar.

Gjest #Rasshøl
Skrevet
9 minutter siden, NordicViking skrev:

Jeg antar at de forskjellige valgomatene vekter spørsmålene forskjellig, og at det kan være grunnen til at du får forskjellige svar.

Det er selvsagt en mulighet.. 

Skrevet

Jeg har testet valgomatene til NRK, TV2 og Natt & Dag - finnes det flere? Utfallet ble det samme - jeg er mest enig med Høyre.

• Liker 1
Skrevet

På NRK og TV2 sin valgomat fikk jeg Høyre

På Natt & Dag sin fikk jeg Arbeiderpartiet.

• Liker 2
Gjest #Rasshøl
Skrevet
50 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Tror ikke man skal ta de for alvorlige.

Hva man får kommer jo helt an på spørsmålene. 

Neida.. Jeg har bare sjekket for moro skyld, og det er da jeg ble litt overrasket. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

På NRK og TV2 sin valgomat fikk jeg Høyre

På Natt & Dag sin fikk jeg Arbeiderpartiet.

Men hadde du de samme partiene på topp 3? 

Skrevet
Akkurat nå, #Rasshøl skrev:

Men hadde du de samme partiene på topp 3? 

Nei. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Neida.. Jeg har bare sjekket for moro skyld, og det er da jeg ble litt overrasket. 

Det som overrasket meg mest var NRK sin hvor jeg fikk pensjonistpartiet på 2 plass

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Nei. 

Ok. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Det som overrasket meg mest var NRK sin hvor jeg fikk pensjonistpartiet på 2 plass

Nå avsporer jeg.. 

Jeg måtte faktisk Google pensjonistpartiet, da jeg trodde det var et nytt parti jeg ikke hadde hørt om. Så det ble stiftet i 1985. 

— —

Jeg ble også overrasket over særlig ett parti. 

Gjest Optimo
Skrevet
På 20.7.2019 den 8.31, #Rasshøl skrev:

Det er vel ikke like spørsmål i alle valgomatene? I så fall er det jo ikke vits i å ha flere... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...