AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #1 Skrevet 20. juli 2019 Jeg kom inn på studie jeg hadde som førstevalg, og burde jo være glad for det. Problemet er at jeg nå har mer lyst til å prøve det studiet jeg satte som andrevalg.. Hva gjør jeg nå? finnes det noen måte å fikse det på, melde meg opp til alle fagene jeg skulle hatt på studiet jeg hadde som andrevalg f.eks.? da vil jeg vel uansett ikke havne i faddergruppe med de på det studiet? Poenggrensen på andrevalget mitt var lavere enn førstevalget hvis det har noe å si. Utrolig dum situasjon Anonymkode: 7fcb2...0d5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #2 Skrevet 20. juli 2019 Forklar situasjonen i en Mail til skolen og hør med dem! Jeg tror det kan la seg gjøre å bytte om på det☺️ Lykke til! Anonymkode: 08f59...5c0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklar situasjonen i en Mail til skolen og hør med dem! Jeg tror det kan la seg gjøre å bytte om på det☺️ Lykke til! Anonymkode: 08f59...5c0 Nei, det gjør det ikke. Opptaket er ferdig. Studiesteder kan ikke la folk som ombestemmer seg gå foran folk som står på venteliste - at TS har bedre karakterer er uten betydning. Anonymkode: d16cd...92b 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn på studie jeg hadde som førstevalg, og burde jo være glad for det. Problemet er at jeg nå har mer lyst til å prøve det studiet jeg satte som andrevalg.. Hva gjør jeg nå? finnes det noen måte å fikse det på, melde meg opp til alle fagene jeg skulle hatt på studiet jeg hadde som andrevalg f.eks.? da vil jeg vel uansett ikke havne i faddergruppe med de på det studiet? Poenggrensen på andrevalget mitt var lavere enn førstevalget hvis det har noe å si. Utrolig dum situasjon Anonymkode: 7fcb2...0d5 Søker igjen neste år. Anonymkode: 8f65e...a73 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #5 Skrevet 20. juli 2019 Med mindre det ligger på restetorget så må du søke igjen neste år. Anonymkode: e7d7d...5b9 2
Truno Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 Samme skjedde med meg i sin tid, desverre kan man ikke ønske seg nedover på listen. Det studiet jeg helst ville gå på hadde heldigvis ledige plasser på restplassene. Håper det ordner seg😊 2
Kalmie Skrevet 20. juli 2019 #7 Skrevet 20. juli 2019 Det står dessverre klart og tydelig at lavere prioriterte studieønsker faller bort dersom du får tilbud på førstevalget. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #8 Skrevet 20. juli 2019 Jeg tenker; vet du virkelig hva du vil, når det bare er to uker siden omprioriteringsfristen, og du har ombestemt deg på så kort tid? 🤔Hvis du kommer rett fra vgs, så er det lett å få seg plass på FHS nå, det vil jeg virkelig anbefale deg. Da får du opplevd noe dette året, også blir du kanskje mer sikker i din sak før neste opptak. Aldri begynn på et studie om du ikke er sikker! Anonymkode: 68115...ae0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #9 Skrevet 20. juli 2019 Beklaher deg TS. Hope you could do what you wish, wich was the second option you had? Anonymkode: 9c76c...7b1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør det ikke. Opptaket er ferdig. Studiesteder kan ikke la folk som ombestemmer seg gå foran folk som står på venteliste - at TS har bedre karakterer er uten betydning. Anonymkode: d16cd...92b Jeg er enig i dette, men så kom jeg på at noen byttet fra medisin til fysmat på NTNU rett rundt skolestart der det var samme scenario som i HI. Jeg ble fortalt at det kunne la seg gjøre å bytte denne veien, uten at jeg vet mer detaljer rundt det. Dette var for 4 år siden. Men jeg ville ikke akkurat ha satset på dette, og det kan hende at det var en spesiell intern ordning på NTNU. Anonymkode: d3b64...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå