Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn på studie jeg hadde som førstevalg, og burde jo være glad for det. Problemet er at jeg nå har mer lyst til å prøve det studiet jeg satte som andrevalg.. Hva gjør jeg nå? finnes det noen måte å fikse det på, melde meg opp til alle fagene jeg skulle hatt på studiet jeg hadde som andrevalg f.eks.? da vil jeg vel uansett ikke havne i faddergruppe med de på det studiet? Poenggrensen på andrevalget mitt var lavere enn førstevalget hvis det har noe å si. Utrolig dum situasjon :(

Anonymkode: 7fcb2...0d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forklar situasjonen i en Mail til skolen og hør med dem! Jeg tror det kan la seg gjøre å bytte om på det☺️

Lykke til!

Anonymkode: 08f59...5c0

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forklar situasjonen i en Mail til skolen og hør med dem! Jeg tror det kan la seg gjøre å bytte om på det☺️

Lykke til!

Anonymkode: 08f59...5c0

Nei, det gjør det ikke. Opptaket er ferdig. Studiesteder kan ikke la folk som ombestemmer seg gå foran folk som står på venteliste - at TS har bedre karakterer er uten betydning. 

Anonymkode: d16cd...92b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom inn på studie jeg hadde som førstevalg, og burde jo være glad for det. Problemet er at jeg nå har mer lyst til å prøve det studiet jeg satte som andrevalg.. Hva gjør jeg nå? finnes det noen måte å fikse det på, melde meg opp til alle fagene jeg skulle hatt på studiet jeg hadde som andrevalg f.eks.? da vil jeg vel uansett ikke havne i faddergruppe med de på det studiet? Poenggrensen på andrevalget mitt var lavere enn førstevalget hvis det har noe å si. Utrolig dum situasjon :(

Anonymkode: 7fcb2...0d5

Søker igjen neste år. 

Anonymkode: 8f65e...a73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre det ligger på restetorget så må du søke igjen neste år. 

Anonymkode: e7d7d...5b9

• Liker 2
Skrevet

Samme skjedde med meg i sin tid, desverre kan man ikke ønske seg nedover på listen. Det studiet jeg helst ville gå på hadde heldigvis ledige plasser på restplassene. 

Håper det ordner seg😊

• Liker 2
Skrevet

Det står dessverre klart og tydelig at lavere prioriterte studieønsker faller bort dersom du får tilbud på førstevalget.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker; vet du virkelig hva du vil, når det bare er to uker siden omprioriteringsfristen, og du har ombestemt deg på så kort tid? 🤔Hvis du kommer rett fra vgs, så er det lett å få seg plass på FHS nå, det vil jeg virkelig anbefale deg. Da får du opplevd noe dette året, også blir du kanskje mer sikker i din sak før neste opptak. Aldri begynn på et studie om du ikke er sikker!

Anonymkode: 68115...ae0

AnonymBruker
Skrevet

Beklaher deg TS. Hope you could do what you wish, wich was the second option you had?

Anonymkode: 9c76c...7b1

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør det ikke. Opptaket er ferdig. Studiesteder kan ikke la folk som ombestemmer seg gå foran folk som står på venteliste - at TS har bedre karakterer er uten betydning. 

Anonymkode: d16cd...92b

Jeg er enig i dette, men så kom jeg på at noen byttet fra medisin til fysmat på NTNU rett rundt skolestart der det var samme scenario som i HI. Jeg ble fortalt at det kunne la seg gjøre å bytte denne veien, uten at jeg vet mer detaljer rundt det. Dette var for 4 år siden. 

Men jeg ville ikke akkurat ha satset på dette, og det kan hende at det var en spesiell intern ordning på NTNU. 

Anonymkode: d3b64...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...