AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Jeg er en av de som støtter teorien (tror også det er bevist 😅) at trening på tom mage forbrenner mage fett. Tenker en power walk, ca 30-40 min. Dere så har peiling, ødelegger kaffe med melk effekten? Eller er det så pass lite at det ikke spiller noe rolle .. Anonymkode: ad5ee...fbe
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 "Power walk" kan du gjøre fastende, rett etter et måltid eller med litt melk innabords. Det har nok lite å si. Men hardere trening med høy puls krever et visst oppfyll av glykogenlagrene. Du kan godt trene på morgenen uten å ha spist frokost, men du vil nok merke mindre overskudd dersom det har gått mange timer siden siste måltid. Anonymkode: 39a3b...e38 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 Hvis den teorien hadde vært sann hadde vel alle eksperter anbefalt den Anonymkode: cd391...1f0 1
HalldirV2 Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 Tror dette er ganske individuelt. Jeg foretrekker å trene når jeg gar stått opp på morningen, og da på tom mage.
KapteinJ Skrevet 20. juli 2019 #5 Skrevet 20. juli 2019 (endret) Det er på ingen måte bevist at trening på tom mage forbrenner magefett, det er bare tull. Det finnes ingen måte å brenne fett målrettet på, hva du har spist før på dagen betyr ingenting på dette området. Det at man brenner fett når man trener før inntak av karbohydrater er riktig, men hvis du så spiser karbohydrater igjen etterpå som ikke også brennes bort så blir de bare omdannet til fett igjen. All forskning peker i samme retning, spis mindre om du vil gå ned i fettprosent, gjerne tren litt, men ikke tro at du kan trene deg vekk fra et dårlig kosthold (spesielt som kvinne, for menn med mye muskler kan du ofte spise litt friere da trening brenner langt flere kalorier, om du ikke er opptatt av helt minimal fettprosent). Endret 20. juli 2019 av KapteinJ 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 Har et søsken som trente boksing da han var i 20 åra. Han jogget en tur hver morgen på tom mage når han skulle ned noen kg. Og det fungerte utrolig bra for han. Jeg spiser aldri frokost så for meg hadde det neppe gjort noe forskjell... Anonymkode: 78394...1b6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #7 Skrevet 20. juli 2019 Jeg forbrenner ganske mye, og jeg spiser litt før jeg trener om morgenen. Jeg ville ikke vært direkte stor, men hatt mer fett på kroppen dersom jeg ikke spiste og trente slik jeg gjør. Spiser for eks en banan med yoghurt før jeg kjører harde intervaller i motbakke. Fyller så opp med frokost etterpå. Så jeg tror det er veldig individuelt, ja. Anonymkode: c05f8...304
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #8 Skrevet 20. juli 2019 Hvis du ønsker å bygge muskler, da er det anbefalt å spise en proteinrik rett før og etter treningen. Anonymkode: 01b6e...39f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #9 Skrevet 20. juli 2019 Trening på tom mage er galskap. Men en gåtur er noe annet, drikk et glass vann. Ta et eple også først. Anonymkode: fe965...9aa
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #10 Skrevet 20. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trening på tom mage er galskap. Men en gåtur er noe annet, drikk et glass vann. Ta et eple også først. Anonymkode: fe965...9aa Det er helt fint å trene før man spiser frokost på morgenen. Du bør prøve. Anonymkode: e0f4a...47c
OPIgirl Skrevet 20. juli 2019 #11 Skrevet 20. juli 2019 Jeg trener aldri på tom mage. Gjør jeg det, yter jeg ufattelig mye dårligere enn hvis jeg har spist litt 1-2 timer før. Jeg tror det er viktig å ha fulle lagre hvis man vil yte max. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #12 Skrevet 20. juli 2019 Takk for svar alle jeg tenker ikke på hard trening, det er en rask gåtur i nabolaget.. tenker eks på de som stiller i bikini fitness, de går en power walk på tom mage. Jeg bare lurer om det må være heeelt tom for å få den effekten Anonymkode: ad5ee...fbe
Pierre Gynt Skrevet 20. juli 2019 #13 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle jeg tenker ikke på hard trening, det er en rask gåtur i nabolaget.. tenker eks på de som stiller i bikini fitness, de går en power walk på tom mage. Jeg bare lurer om det må være heeelt tom for å få den effekten Anonymkode: ad5ee...fbe Den effekten finnes dessverre ikke, og om den skulle ha eksistert, så ville den ikke vært til stede når du har brutt fasten med melk (og kaffe hvis den ikke er filtrert). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå