Gå til innhold

Dere som liker myk seng

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 20.7.2019 den 8.49, #Rasshøl skrev:

Kvinner skal ha mykere seng enn menn. Og hvordan forklarer du Tempur madrasser og pute, hvis mykt ikke er bra? 

Nå tror jeg du kanskje tenker på madrass som former seg og støtter og ikke nødvendigvis bare er myk? En myk madrass kan jo også være en vanlig skumgummimadras, de er ikke særlig god for ryggen. Jeg har sk memoryfoam som ligner på tempur, type myk. Den finnes i en hardere variant også. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Jensen Royal og får ikke fullrost comforten med både medium og hard madrass. Har en madrass av hver. Overmadrassen er tempur på ca 10 cm.

AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2019 at 9:06 AM, #Rasshøl said:

Nei, kvinner skal ha mykere seng fordi vi har annerledes kroppsfasong enn menn. 

Hvor i alle dager har du det fra? Jeg har solgt senger i mange år, og dette er bare tull. Anbefaling rundt fasthet handler kun om vekt.

Anonymkode: 55b58...a5a

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager har du det fra? Jeg har solgt senger i mange år, og dette er bare tull. Anbefaling rundt fasthet handler kun om vekt.

Jeg ble lært det da jeg jobbet på bohus. 

AnonymBruker
Skrevet
On 7/20/2019 at 8:45 AM, AnonymBruker said:

Det er ille bra for ryggen med så myk seng, sikkert derfor det er vanskelig å finne. 

Anonymkode: 42709...e39

Det spørs jo på ryggen som ligger i den. Jeg kan hverken ha myk eller hard seng selv.

Anonymkode: 30673...a05

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om vekt og kroppsfasong. 

Man skal synke bed i sengen på de rette stedene. 

Anonymkode: fbc35...402

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny kontinentalseng tidligere i år og min erfaring er 2 ting

1. Den madrassen som umiddelbart kjennes best ut i butikken er ikke nødvendigvis den du ligger riktig i med ryggsøylen. Få en dyktig ansatt til å se om du ligger rett.

2. De fleste senger i halvdyr prisklasse har madrasser som kan vendes, slik at de finnes med en medium og en hard side. Bra siden menn og kvinner ofte bør ha ulik hardhet - men da gjelder det å prøveligge «riktig side» også

Anonymkode: d5b78...db8

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har noen forslag til hva slags kontinentalseng man bør bruke under Tempur overmadrass (hvis man ikke har råd til full Tempurseng)? Bør det være faste madrasser for å få full utnyttelse av Tempuren?

Anonymkode: 93d7d...de4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...