Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg går første året på barnehagelærer studiet, men siden jeg ville bytte over til en annen klasse på samme studiet på 2. Året, så fikk jeg beskjed av veileder på skolen om å slenge inn en søknad på nytt, for da ville det bli lettere for hun å bytte meg over. Nå er det slik at jeg har fått studieplass, men om jeg skulle takke ja til dette vil jeg da mistet første året som jeg har allerede bestått og må begynne om igjen? 

Jeg har sendt mail til veileder om dette, men ingen svar foreløpig. Svarfristen på Samordna er 24. Juli, så haster litt. Vil ikke risikere å gjøre noe feil her. Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymkode: 20c02...e19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men tror du da søker om fritak for emner du har hatt førsteåret, og derfor kan starte rett på andreåret. Kanskje kontakte noen andre på universitetet/høgskolen og høre?

Anonymkode: 3f89c...794

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg går første året på barnehagelærer studiet, men siden jeg ville bytte over til en annen klasse på samme studiet på 2. Året, så fikk jeg beskjed av veileder på skolen om å slenge inn en søknad på nytt, for da ville det bli lettere for hun å bytte meg over. Nå er det slik at jeg har fått studieplass, men om jeg skulle takke ja til dette vil jeg da mistet første året som jeg har allerede bestått og må begynne om igjen? 

Jeg har sendt mail til veileder om dette, men ingen svar foreløpig. Svarfristen på Samordna er 24. Juli, så haster litt. Vil ikke risikere å gjøre noe feil her. Noen som har vært i lignende situasjon?

Anonymkode: 20c02...e19

Skal du bytte skole? Er det det du mener?

Anonymkode: cbd3c...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...