AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Hunden min jokker på bein hele tiden og slikker seg ofte nedentil. Nå har han begynt å markere inne også 😕 Kan vetrinær kastrere han pga det eller er det ikke grunn nok? Anonymkode: 7ff88...82d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Du kan ihvertfall uansett prøve kjemisk kastrering først Noen veterinærer har lavere terskel for å kastrere enn andre, men de fleste anbefaler å bruke en runde med kjemisk kasterering først for å se om atferden er hormonstyrt. Anonymkode: ecb61...58a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #3 Skrevet 20. juli 2019 Først og fremst; hvorfor tror du han jokker? Er det på grunn av stress? Forventninger? Frustrasjon? Understimulert? Jeg ville prøvd å finne ut årsak, se hva som utløser det, og så gått videre på det. Og om du så vil kastrere, prøv kjemisk kastrering først. Å fjerne ballene på hunder er ikke uten konsekvenser, og jeg synes man skal prøve og hindre kastrering så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 527a4...a8b
Tabris Skrevet 20. juli 2019 #4 Skrevet 20. juli 2019 Alt det du nevner kan være symptomer på stress. Kastrering kan hjelpe hvis det er hormonrelatert stress. Jeg vil også anbefale chip-kastrering for å se om det kan ha en effekt. Men dette kombinert med trening.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #5 Skrevet 20. juli 2019 Skal du ikke bruke hunden i bevisst avl, er det bare å kastrere. Dessverre i Norge er det ikke vanlig fordi de tror det ikke er bra for hundene. Men ALLE andre land praktiserer dette, og ingen har problemer. Bare Norge som er dust Anonymkode: 748e5...d5b 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #6 Skrevet 20. juli 2019 Hvor gammel er han? Hvis han er unghund kan det gå over. Prøv med avleding og finn på noe annet. Anonymkode: cb53d...5b7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2019 #7 Skrevet 21. juli 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du ikke bruke hunden i bevisst avl, er det bare å kastrere. Dessverre i Norge er det ikke vanlig fordi de tror det ikke er bra for hundene. Men ALLE andre land praktiserer dette, og ingen har problemer. Bare Norge som er dust Anonymkode: 748e5...d5b Hunder er det ENESTE dyret i norge man ikke vil kastrere 🙄 absolutt alt annet kastreres, marsvin, hest, katt, kanin. Så det er som du sier, norge er dust på det området 😂 Anonymkode: 1f4ea...587 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå