Gå til innhold

Kan han kastreres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min jokker på bein hele tiden og slikker seg ofte nedentil. Nå har han begynt å markere inne også 😕 Kan vetrinær kastrere han pga det eller er det ikke grunn nok?

Anonymkode: 7ff88...82d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ihvertfall uansett prøve kjemisk kastrering først :) Noen veterinærer har lavere terskel for å kastrere enn andre, men de fleste anbefaler å bruke en runde med kjemisk kasterering først for å se om atferden er hormonstyrt. 

Anonymkode: ecb61...58a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst; hvorfor tror du han jokker? Er det på grunn av stress? Forventninger? Frustrasjon? Understimulert? Jeg ville prøvd å finne ut årsak, se hva som utløser det, og så gått videre på det. 

Og om du så vil kastrere, prøv kjemisk kastrering først. Å fjerne ballene på hunder er ikke uten konsekvenser, og jeg synes man skal prøve og hindre kastrering så langt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 527a4...a8b

Skrevet

Alt det du nevner kan være symptomer på stress. Kastrering kan hjelpe hvis det er hormonrelatert stress. Jeg vil også anbefale chip-kastrering for å se om det kan ha en effekt. Men dette kombinert med trening. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ikke bruke hunden i bevisst avl, er det bare å kastrere. Dessverre i Norge er det ikke vanlig fordi de tror det ikke er bra for hundene. Men ALLE andre land praktiserer dette, og ingen har problemer. Bare Norge som er dust

Anonymkode: 748e5...d5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Hvis han er unghund kan det gå over. Prøv med avleding og finn på noe annet. 

Anonymkode: cb53d...5b7

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du ikke bruke hunden i bevisst avl, er det bare å kastrere. Dessverre i Norge er det ikke vanlig fordi de tror det ikke er bra for hundene. Men ALLE andre land praktiserer dette, og ingen har problemer. Bare Norge som er dust

Anonymkode: 748e5...d5b

Hunder er det ENESTE dyret i norge man ikke vil kastrere 🙄 absolutt alt annet kastreres, marsvin, hest, katt, kanin. Så det er som du sier, norge er dust på det området 😂

Anonymkode: 1f4ea...587

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...