Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort; mannen min har en tendens til å dra ut på byen/på besøk til andre, for så å lyve om dette. Eventuelt lyver han om hvor lenge han er der, hva han gjorde der etc.

Dette er et problem som blir håndtert, og det er ikke det tråden handler om.

En venninne, tidligere god venninne, av meg, er mye på de samme stedene som min mann har befunnet seg. Det er pga henne jeg ofte har funnet ut at han har vært der. For eksempel fordi hun sier «ja, jeg var hos Kjetil her forleden, og Peder sa at...», når Peder er min mann. Eller at hun sender Snapchat hvor jeg ser mannen min i hjørnet e.l.

Venninnen min har aldri havnet i klammeri for at hun har «sladret», selv om jeg har tatt min mann fatt.

Min venninne har nå sagt at hun ikke gidder å «sladre mer», og at hun ikke kommer til å si fra om hun møter på min mann på «feil» steder mer/at jeg ikke vet om det. At det får vi holde «adskilt». I hovedsak har hun alltid vært min venninne, men plutselig har hun blitt sammen med en nær barndomsvenn av min mann. Hun er også venn med min mann.

Jeg har trukket meg vekk fra henne, og føler ikke vennskapet er noe å dyrke. Slike venninner syntes jeg er dårlige. Føler hennes lojalitet ikke lenger ligger hos meg, men mer hos min mann/hans venn. Jeg har sagt til henne at det er greit at hun tar denne avgjørelsen, men at jeg syntes det er å være en dårlig venninne. Det betyr jo direkte at hun skal skjule det hvis hun møter på min mann, og det syntes jeg er dårlig.

Hva tenker dere? (Dette med min mann er dumt nok, men det håndteres på siden. Det jeg reagerer på er skifte av lojalitet fra hennes side.)

Anonymkode: 7fb0f...fda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun gidder vel ikke være vaktbikkje. Det er slitsomt i lengden. Du forlanger for mye. Dette har ingenting med lojalitet å gjøre 

Anonymkode: d5bf8...f75

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun gidder vel ikke være vaktbikkje. Det er slitsomt i lengden. Du forlanger for mye. Dette har ingenting med lojalitet å gjøre 

Anonymkode: d5bf8...f75

Hun har aldri vært vaktbikkje, jeg har aldri spurt henne om noe relatert til min mann, hun har aldri blitt satt i noe klammeri.

Jeg syntes det utviser dårlig lojalitet. Hadde jeg sett hennes kjæreste hadde jeg selvsagt sagt det til henne, selv om jeg er på godfot med ham. Hadde ikke unnlatt å fortelle henne at mannen hennes var hos oss på fredag hvis det naturlig kommer opp.

Anonymkode: 7fb0f...fda

AnonymBruker
Skrevet

Hun har sagt fra mange ganger. Det vil si at du nå vet hvordan han er. Hvis du velger å bli hos ham, så er det det du velger. 

Selv om du sir at hun aldri har kommet i klammeri for å fortelle, så er det likevel en ubehagelig situasjon for henne, hver gang dette skjer. Jeg synes det er helt fair å si at man ikke gidder å være i midten lenger. 

Anonymkode: 86c35...656

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk Ts som har en mann hun ikke kan stole på. Helt greit at venninnen ikke vil være midt oppi det vepsebolet. Når mannen til Ts til stadighet lyver om hvor han er, og hvem han er sammen med, så er det det som er problemet. Ikke venninnen. Det burde Ts ta med sin mann, og la venninnen være i fred ang dette. Det er heller ikke altfor spekulativt å tenke at mannen til Ts kan være utro, og det vil ikke venninnen blandes inn i? det er vel kanskje på tide å gripe problemet an ved roten? Mannen høres verre ut enn venninnen..,

Anonymkode: 2adee...2cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her er du for storforlangende. Dere er ikke på ungdomsskolen TS. Hun må kunne være venner med dere alle sammen uten å føle at hun må sladre på han.

Problemene her er mellom deg og din mann (og nå også mellom deg og din venninne, og jeg synes du bør be henne om unnskyldning..)

Anonymkode: 447d6...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du, lyver mannen din så mye må dere faktisk gjøre enn varig endring. Ikke forvent at folk skal rapportere til deg når du ikke tar tak

Anonymkode: 83b77...8d4

• Liker 5
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk Ts som har en mann hun ikke kan stole på. Helt greit at venninnen ikke vil være midt oppi det vepsebolet. Når mannen til Ts til stadighet lyver om hvor han er, og hvem han er sammen med, så er det det som er problemet. Ikke venninnen. Det burde Ts ta med sin mann, og la venninnen være i fred ang dette. Det er heller ikke altfor spekulativt å tenke at mannen til Ts kan være utro, og det vil ikke venninnen blandes inn i? det er vel kanskje på tide å gripe problemet an ved roten? Mannen høres verre ut enn venninnen..,

Anonymkode: 2adee...2cd

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

TS forsvant når hun ikke fikk støtten hun hadde håpet på.. 

Anonymkode: 447d6...488

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...