AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Del Skrevet 19. juli 2019 Jeg har lyst til å bli lærer. Litt usikker på hvilket trinn/aldersgruppe. Barnehagelærer: 3-årig utdannelse. Kommer fortere ut i jobb og får dermed ikke fullt så mye i studielån. Men inntrykket mitt er at barnehagelærere oftere rømmer fra yrket enn feks. grunnskolelærere? Mulig man kan ta PPU(?) etter hvert og få jobb på vgs? Yrkesfag, barn og ungdom? Grunnskolelærer: 5-årig utdannelse. Mer i studielån. Muligens også større arbeidsmengde og lengre dager på jobb? Må i så fall også ta opp fag for å oppfylle mattekravet. Har nok mer lyst til 1.-7. fremfor 5.-10. klasse. VGS: Hadde nok da i så fall blitt å gått den veien via barnehagelærer. Er det noen lærere her inne som vil fortelle om jobbene sine? Hvordan ser en vanlig dag ut? Hvilket trinn jobber du på? Hadde du valgt det samme igjen? Anonymkode: d83e0...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Del Skrevet 19. juli 2019 Husk at du må ha en mastergrad i dag for å ta PPU, så 3-årig barnehagelærer er ikke nok. Man kan evt. bygge på med master i ledelse eller spes.ped. Jeg holder på å ta master nå for å kunne gå PPU. Hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg gått for GLU. For min del for de eldre barna da jeg liker å jobbe med de best. Jeg kan love deg at med GLU står du hvert fall ikke uten jobb, spesielt ikke med GLU 1-7. Et annet pluss er ekstra sletting av studielån. Tror for øvrig barnehagelærere også får seg raskt jobb, men det er betraktelig mindre lønn. Anonymkode: d0c1e...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Del Skrevet 19. juli 2019 Tenkte bare å nevne at GLU 1.-7. og GLU 5.-10. kvalifiserer til å slette litt av studielånet, hvis du oppfyller enkelte krav. Med 1.-7 kan du få slettet 106k og 5.-10. kan du få slettet 51k. I tillegg kan du også få slettet ytterlige hvis du velger å jobbe i Nord-Norge etter endt utdannelse. https://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/sletting-av-renter-og-gjeld/Sletting-av-gjeld/sletting-av-gjeld-for-larere/ny-ordning-for-sletting-av-gjeld-for-larere/ Kan dessverre ikke gi noen tips da jeg ikke er ferdig utdannet enda, men går GLU 5.-10. og trives hvertfall veldig både på studiet, i praksis og som lærervikar! Anonymkode: ecd24...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #4 Del Skrevet 20. juli 2019 Jeg tviler på at du kan gå fra barnehagelærer til vgs med PPU. På vgs må du ha 60stp i hvert fag du underviser. Anonymkode: 95de0...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå