Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei folkens, 

Jeg har fått studieplass ved USN Horten i Vestfold, studiestart er nå høsten 2019. Men jeg har hverken vært i Vestfold/Horten eller vet så mye om fylke/byen. 

Er det noen som har studert der tidligere som kan dele litt erfaring, og hvor er beste plassen å bo i nærheten av campusen eller i sentrum?

Hvordan er offentligtransport tilbudet? lett å komme seg til/fra flyplassen, campus, sentrum osv?

Jeg er ute etter et sentralt sted med dagligvarebutikker, treningsenter, by-sentrum osv så nært som mulig. (Om det er god buss/tog/trikk tilgang så er det også fint selv om det kanskje er litt distanse).

Jeg har google en god del, og har brukt google map for å finne distanser til div steder, men trenger litt mer utfyllende info gjerne fra dere som bor / har bodd der.    

Setter stor pris på om dere deler mest mulig erfaringer.  

Anonymkode: 55f72...d00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det Bakkenteigen det er snakk om?

Der er det studentboliger på området, men også i nærheten. 

Nå er vel ikke Vestfold, og spesielt ikke Horten kjent for godt kollektivtilbud. Det går bare busser forbi Bakkenteigen, men det er busstopp rett utenfor skolen som går både til Tønsberg og Horten/ Holmestrand. 

Har selv vokst opp i Borre, og det er fint og bo i Vestfold, men fu kommer ikke langt hvis du er miljøbevisst ungdom, for her må man ha bil. Vi er noen skikkelige miljøsvin som har 3 biler i vår husholdning til oss to voksne og et voksent barn. 

Anonymkode: ce4b3...372

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en studentby veldig nær campus. Det var helt fantastisk! Godt miljø, nært til butikk, skole, treningssenter. Lett å hoppe på bussen og dra til Tønsberg eller Horten. Timeekspressen kjører rett til/fra Gardermoen. Stoppen er rett utenfor døra nesten.

Hvis du liker å sykle, så er det også kjempefint der. Du kan sykle til togstasjonen også. Ganske nært.

)Måtte sjekke navn. Klokkergården heter det! :))

lykke til! Trivdes kjempegodt der, bedre enn Oslo og andre plasser jeg har bodd.

Anonymkode: 765d9...311

AnonymBruker
Skrevet

Ser at du vil trene. Hallen på Bakkenteigen er stor og fin. Gode treningsmuligheter. 

Anonymkode: ce4b3...372

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt sent å starte og se etter studentbolig en måned før skolestart? Er ikke alle de beste boligene allerede tatt på dette tidspunktet?

Anonymkode: 7b4ac...5bf

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt sent å starte og se etter studentbolig en måned før skolestart? Er ikke alle de beste boligene allerede tatt på dette tidspunktet?

Anonymkode: 7b4ac...5bf

Hovedopptaket var UiB, der havnet jeg på venteliste :(. Så jeg måtte gi fra meg bostedet jeg hadde fått i Bergen. 
USN Vestfold var andre valget. 

Anonymkode: 55f72...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...