Gå til innhold

Holmestrand med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ikke ringe inn til kommunen og grave litt hos dem? De har sikkert mer informasjon. Her kan du møte på troll.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Holmestrand og har barn. Er innflytter. Mye bra for barn her. Dog ikke samme utvalget og kvaliteten som en større by vil kunne gi. Er mange innfødte her som burde lært mer av det barn lærer, nemlig inkludering. Er mange foreldre som kjenner hverandre fra før, er en liten by, så de holder gjerne sammen og passer på at sine barn leker sammen. Så sånn sett er det ikke lett å komme inn i miljøet her. Nå er ikke vi veldig frampå som personer så er man det så vil det kanskje være lettere. Vi liker ikke å trenge oss på, har gjort noen forsøk til sosialt, men det passer sjelden og det blir fort enveis. Men har derimot opplevd at det er lettere å komme i kontakt med andre innflyttere, de er mer åpne for kontakt, og noen av de trives og blir og noen flytter videre. 

Anonymkode: 5aec8...d84

AnonymBruker
Skrevet

Hva med arbeidsplass? Jobber du/ dere i Holmestrand? Jobben kan jo være en vei å få noe sosialt/ nettverk på. 

Anonymkode: ae864...21d

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Holmestrand og har barn. Er innflytter. Mye bra for barn her. Dog ikke samme utvalget og kvaliteten som en større by vil kunne gi. Er mange innfødte her som burde lært mer av det barn lærer, nemlig inkludering. Er mange foreldre som kjenner hverandre fra før, er en liten by, så de holder gjerne sammen og passer på at sine barn leker sammen. Så sånn sett er det ikke lett å komme inn i miljøet her. Nå er ikke vi veldig frampå som personer så er man det så vil det kanskje være lettere. Vi liker ikke å trenge oss på, har gjort noen forsøk til sosialt, men det passer sjelden og det blir fort enveis. Men har derimot opplevd at det er lettere å komme i kontakt med andre innflyttere, de er mer åpne for kontakt, og noen av de trives og blir og noen flytter videre. 

Takk for svar. Ja er dette jeg er redd for spesielt mindre plasser. Både for barna og oss. 

Er det mange innflyttere her?

Er skolene bra?

Anonymkode: 3d6d5...b49

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med arbeidsplass? Jobber du/ dere i Holmestrand? Jobben kan jo være en vei å få noe sosialt/ nettverk på. 

Skal jobbe i Horten.Ville helst bo der og men enten blir man frårådet enkelte plasser eller så er det ikke tilsalgs der vi vil og altfor dyrt.. Noen som har tips?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Holmestrand er en utrolig liten og kjedelig by. Nesten ingenting som skjer der. Men Re, derimot, Vestfolds desidert vakreste kommune. Utrolig vakker natur, høye fjell på nordvestsiden av kommunen. Re er kanskje den eneste kommunen i Norge hvor man får oppleve høyfjell. Og ikke minst, er det hjemkommunen til hu Aqua-Lene.

Anonymkode: b5d85...f64

Eh, når begynte det å skje mer i Re enn Holmestrand?😂

Holmestrand er fint mtp togforbindelse til Oslo uten mange stopp, og tror det er helt okå med busser. Badeplasser og fine steder ved sjøen. Det var et lite høl før, men har blitt mye bedre! Det skjer vel ikke så voldsomt mye der, men veien til større stedet som Tønsberg, Drammen og Sandefjord er jo kort. 

Alle punkter du ønsker/ikke ønsker vil det alltid være en salig blanding av samme hvor du flytter. Du må ha flaks og komme inn i riktig miljø - noen gjør aldri det samme hvor de bor. Noen steder er det mye som skjer, men vanskelig å bli kjent. Andre steder blir man kjent, men det er lite som skjer. Lista bare fortsetter.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Anim92 skrev:

Eh, når begynte det å skje mer i Re enn Holmestrand?😂

Holmestrand er fint mtp togforbindelse til Oslo uten mange stopp, og tror det er helt okå med busser. Badeplasser og fine steder ved sjøen. Det var et lite høl før, men har blitt mye bedre! Det skjer vel ikke så voldsomt mye der, men veien til større stedet som Tønsberg, Drammen og Sandefjord er jo kort. 

Alle punkter du ønsker/ikke ønsker vil det alltid være en salig blanding av samme hvor du flytter. Du må ha flaks og komme inn i riktig miljø - noen gjør aldri det samme hvor de bor. Noen steder er det mye som skjer, men vanskelig å bli kjent. Andre steder blir man kjent, men det er lite som skjer. Lista bare fortsetter.. 

Er veldig heldig her vi bor i forhold til trygge oppvekstvilkår.Men pga ting jeg ikke kan gå innpå.Så flytter vi til en annen kant av landet.Siden det noen ganger ikke er mulig å komme seg langt nok vekk fra enkelte gale familiemedlemmer. 

Blir det eneste riktige å gjøre. Og vi er alle klare for det. 

Men valgene er så mange og redd for at vi plutsrlig bor i ett høl der jeg er redd for å sende ut barna for å leke eller på skolen. Osv.

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er veldig heldig her vi bor i forhold til trygge oppvekstvilkår.Men pga ting jeg ikke kan gå innpå.Så flytter vi til en annen kant av landet.Siden det noen ganger ikke er mulig å komme seg langt nok vekk fra enkelte gale familiemedlemmer. 

Blir det eneste riktige å gjøre. Og vi er alle klare for det. 

Men valgene er så mange og redd for at vi plutsrlig bor i ett høl der jeg er redd for å sende ut barna for å leke eller på skolen. Osv.

Jeg tror sjansen for det siste der er minimal, med mindre du skal bo i de verste strøka i Oslo.. det er jo noen få tettsteder med fæle mobbehistorier, men har inntrykk av at det er mer innenlands, ikke i Vestfold. Og uansett sjeldent

Endret av Anim92
Men jeg forstår redselen❤
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Anim92 skrev:

Jeg tror sjansen for det siste der er minimal, med mindre du skal bo i de verste strøka i Oslo.. det er jo noen få tettsteder med fæle mobbehistorier, men har inntrykk av at det er mer innenlands, ikke i Vestfold. Og uansett sjeldent

Ok.Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jobbe i Horten.Ville helst bo der og men enten blir man frårådet enkelte plasser eller så er det ikke tilsalgs der vi vil og altfor dyrt.. Noen som har tips?

I Horten er det noen ghetto områder. De jeg kjenner til er i Torggata og nede ved ferga. Jeg vet at det er få nordmenn som tør å handle på Kiwi i Torggata, for der føler de seg utrygge pga ghettoen. Sentrum skole, som også er skolekretsen, er vel også den skolen i kommunen med flest innvandrere.

Rørestrand og Tveiten er det fint og bo, men kan fort bli dyrt. Granly skole er nylig bygd opp på ny, og er etter hva jeg har hørt en bra skole. Jeg gikk der selv på 70 tallet 😁

Hva med Holtandalen, med Nordskogen som skolekrets, eller Lillis skolekrets? Er nok litt rimeligere der enn Rørestrand. Men styr unna byen og Sentrum skole.

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Holmestrand er en utrolig liten og kjedelig by. Nesten ingenting som skjer der. Men Re, derimot, Vestfolds desidert vakreste kommune. Utrolig vakker natur, høye fjell på nordvestsiden av kommunen. Re er kanskje den eneste kommunen i Norge hvor man får oppleve høyfjell. Og ikke minst, er det hjemkommunen til hu Aqua-Lene.

Anonymkode: b5d85...f64

Nå er jeg spent på hva Re har og by på, ja utenom middelalderfestivalen som er midt på kaldeste vinteren.

I Holmestrand skjer det mye, bare man gidder å finne ut av kulturelle tilbud. Spesielt på sommeren skjer det mye der. 

• Liker 1
Skrevet
På 20.7.2019 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Ok. Men er det noe å finne på for barn og ungdom uten å måttr våre sjåfør hele tiden?At de kommer seg litt rundt selv?

Strand, idrett, kulturhus..

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ja er dette jeg er redd for spesielt mindre plasser. Både for barna og oss. 

Er det mange innflyttere her?

Er skolene bra?

Jeg vet ikke om det er mange innflyttere.
Vi er hvertfall veldig fornøyd med skolen.
Vil anbefale å bo oppå fjellet. 

AnonymBruker
Skrevet
På 21.7.2019 den 0.04, snoren skrev:

Du kan også gå inn på SSB (https://www.ssb.no/kommunefakta/holmestrand), her finner du diverse gøye funfacts.

Den der var litt skummel. Enormt store forskjeller i de ulike kommunene. 

Anonymkode: 8d175...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...