AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Har funnet bolig i Holmestrand.Ikke kjøot enda.Men leste noen tråder her noen anbefaler og andre ikke. Asylsøkere og en innvandring.Og andre sier at det ikke er det. Noen som kan fortelle hva som stemmer? Og hvilket område man bør holde seg unna evt? Og hvilket område som er både senttalt og greit og barnevennlig? (Har vært borti noe som gjør at jeg ikke velger asylområder mer.Ikke rasistisk.Tenker det er greit å nevne siden noen sikkert kommenteter det siden jeg spør.Har ikke noe imot noen.Men tryggheten for meg og barna er viktig.Uten å gå innpå mer.) Hvordan er det med bygdesladder/bygdevennskap? Er det en fin og trygg plass for barna og vokse opp? Er skolene bra?Store eller små klasser? Aktivitetstilbud? Værmessig? Mye å finne på? Lite mygg og dyr? Badeplasser? Turområder? Kollektivt? Tusen takk for evt svar Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Skulle stå en del innvandring.Ikke en. Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 Holmestrand har blitt en fin liten by/tettsted. Steder å holde seg unna? Du virker fordomsfull og reddhare. Fine badeplasser. Dulpen og Hagemann. Ellers er skole og barnehage bra. Bare å flytte👍 Anonymkode: d4e26...9ac
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Anbefaler å kjøre ti minutter til, og flytte til Re 😊 Anonymkode: 2e4ef...03c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler å kjøre ti minutter til, og flytte til Re 😊 Anonymkode: 2e4ef...03c Er det ikke mer kaldt der?og mer snø på vinterstid?Hvor i Re? Fortell gjerne hvorfor Takk for svar Ts Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holmestrand har blitt en fin liten by/tettsted. Steder å holde seg unna? Du virker fordomsfull og reddhare. Fine badeplasser. Dulpen og Hagemann. Ellers er skole og barnehage bra. Bare å flytte👍 Anonymkode: d4e26...9ac Ja typiske narko/dop/asyl/gjengplasser. Lest litt her og der i andre innlegg. Er iike fordomsfull. Har selv bodd i sånne miljø før barn. Men ønsker ikke dette for mine barn. Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler å kjøre ti minutter til, og flytte til Re 😊 Anonymkode: 2e4ef...03c Ja, eller Horten. myye bedre. Holmestrand er et høl. Mye klikker hvis du ikke er derifra, vanskelig å bli kjent. Anonymkode: 91f55...62a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mer kaldt der?og mer snø på vinterstid?Hvor i Re? Fortell gjerne hvorfor Takk for svar Ts Anonymkode: 3d6d5...b49 Det er som regel noen grader kaldere ja, men slipper vinden som du får i holmestrand pga sjøen. Snør litt mer, men blir måkt raskere her enn på e18, ivrige bønder 😂 Våle er et fint sted å bo, både bhg og skole er helt supert, og det er enæt inkluderende tettsted. Kort vei til E18, re sentrum og Tønsberg. Anonymkode: 2e4ef...03c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, eller Horten. myye bedre. Holmestrand er et høl. Mye klikker hvis du ikke er derifra, vanskelig å bli kjent. Anonymkode: 91f55...62a Ja har tenkt på Horten.Vil helst der.Men så leser jeg mange plasser her at folk frarådes pga det ene og det andre. Kunne tenkt meg rørestrand området.Men blir vel fort for dyrt og veldig lite tilsalgs der. Eller så vet jeg ikke hvor det er best å bo med barn på barneskolen og om skolene er bra?Noen skrev det var så mange på store skoler og mobbing osv? Og en del annet tull? Erfaring fra skole med ikke altfor mange i hver klasse? Ene barnet har diagnose og må være stor takhøyde for å være seg selv uten å bli mobbet eller utestengt. Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 Takk for tips og svar Anbefal gjerne noe mellom holmestrand og larvik/langesund Helst ikke for dyrt Og sentralt men trygt og fint. Har tenkt på Porsgrunn eller Larvik. Erfaring noen? Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler å kjøre ti minutter til, og flytte til Re 😊 Anonymkode: 2e4ef...03c Re forsvinner nå til nyttår ved sammenslåingen ned Tønsberg. Tidligere var Re en fin kommune og bo i, men nå vil alt det gode forsvinne til Tønsberg. Anonymkode: ae864...21d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Re forsvinner nå til nyttår ved sammenslåingen ned Tønsberg. Tidligere var Re en fin kommune og bo i, men nå vil alt det gode forsvinne til Tønsberg. Anonymkode: ae864...21d Trøste deg med at vi ikke er så happy for å bli slått sammen med dere heller 😉. Tønsberg er absolutt å anbefale. Anonymkode: d0557...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trøste deg med at vi ikke er så happy for å bli slått sammen med dere heller 😉. Tønsberg er absolutt å anbefale. Anonymkode: d0557...8f2 Vi har heldigvis flyttet fra Re, så vi får ikke noe med Tønsberg og gjøre 👍 Dessuten så virker det som at Tønsberg bare higer etter å ta over Re og de nye byggene, som Helsehuset, kommunehuset og ungdomsskolen. For ikke å snakke om Re Torvet. Jeg har selv sett dresskledde delegasjoner saumfare de kommunale byggene. Anonymkode: ae864...21d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 Åh, er det du som over flere måneder har laget innlegg på innlegg om hvor dere skal flytte, for du er lei av Vestlandet? Jeg synes Horten er fint! Vet ikke så mye om Holmestrand. Selv om du sier at du ikke er rasist, kommer du med fordomsfulle uttalelser som at du ikke vil bo i områder med asylsøkere fordi du ønsker at det skal være trygt for deg og barna. Anonymkode: a1d73...790 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #15 Skrevet 20. juli 2019 Ang. Holmestrand så ville jeg i hvert fall bodd oppe på fjellet hvis jeg skulle bodd der Har forøvrig bodd der tidligere, uten barn. Jobber der fortsatt. Holmestrand er helt ok, men mye finere oppe på fjellet som sagt. (Meeen, det er mye mer snø på fjellet enn nede i byen da). Anonymkode: dd58b...0b1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #16 Skrevet 20. juli 2019 På 19.07.2019 den 16.19, AnonymBruker skrev: Anbefaler å kjøre ti minutter til, og flytte til Re 😊 Anonymkode: 2e4ef...03c Helt enig. Holmestrand er en utrolig liten og kjedelig by. Nesten ingenting som skjer der. Men Re, derimot, Vestfolds desidert vakreste kommune. Utrolig vakker natur, høye fjell på nordvestsiden av kommunen. Re er kanskje den eneste kommunen i Norge hvor man får oppleve høyfjell. Og ikke minst, er det hjemkommunen til hu Aqua-Lene. Anonymkode: b5d85...f64 1
saltvann Skrevet 20. juli 2019 #17 Skrevet 20. juli 2019 Lett å bli kjent med folk i Holmestrand siden det er så mange tilflyttere dit. Holmestrand er bra, men ikke mye som skjer, men ikke langt til steder det skjer mer
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #18 Skrevet 20. juli 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, er det du som over flere måneder har laget innlegg på innlegg om hvor dere skal flytte, for du er lei av Vestlandet? Jeg synes Horten er fint! Vet ikke så mye om Holmestrand. Selv om du sier at du ikke er rasist, kommer du med fordomsfulle uttalelser som at du ikke vil bo i områder med asylsøkere fordi du ønsker at det skal være trygt for deg og barna. Anonymkode: a1d73...790 Nei har ikke skrevet før.Men har lest litt i andre tråder son jeg skrev. Vil ikke gå inn på hva som har skjedd før som gjør at jeg ikke vil det. Og har ikke noe med rasist og gjøre. Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #19 Skrevet 20. juli 2019 18 minutter siden, saltvann skrev: Lett å bli kjent med folk i Holmestrand siden det er så mange tilflyttere dit. Holmestrand er bra, men ikke mye som skjer, men ikke langt til steder det skjer mer Ok. Men er det noe å finne på for barn og ungdom uten å måttr våre sjåfør hele tiden?At de kommer seg litt rundt selv? Anonymkode: 3d6d5...b49
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #20 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Holmestrand er en utrolig liten og kjedelig by. Nesten ingenting som skjer der. Men Re, derimot, Vestfolds desidert vakreste kommune. Utrolig vakker natur, høye fjell på nordvestsiden av kommunen. Re er kanskje den eneste kommunen i Norge hvor man får oppleve høyfjell. Og ikke minst, er det hjemkommunen til hu Aqua-Lene. Anonymkode: b5d85...f64 Ooops… Mente Vestfold. 😝 Anonymkode: b5d85...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå