AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Del Skrevet 19. juli 2019 Vet det er svært delte meninger vedrørende alkohol og fri bar i bryllup her, så jeg tenkte å lufte en tanke for å høre litt hva folk tenker om det. Jeg har vært i bryllup med både fri bar, betalingsbar og bonger. Forstår både de som mener fri bar er å foretrekke, og de som er redd ting skal gå «over styr». Tenker også at med fri bar så kan det bli litt sånn at folk sløser unødig. Henter seg en drink, setter den et sted og glemmer den, og henter seg ny fremfor å lete litt ekstra etter den man hadde. Samtidig syns jeg heller ikke betalingsbar er noe alternativ i seg selv, da vi som vertskap ønsker å by på mest mulig. Har derfor tenkt ut en slags middelvei som jeg vil høre hva folk syns om: - Drikke fra man ankommer lokalet og til middagen er ferdig er selvfølgelig inkludert. - Ved hver bordplass ligger det 3-5 bonger som kan brukes på øl/vin/drink i baren. - Drikke ut over bongene må betales selv. Hva tenker folk om dette? Har selv vært i bryllup der jeg tror vi fikk 2-3 bonger, og opplevde det som en god løsning. Samtidig gir bonger meg en litt «firmafest-følelse»... Og for de som er positive: hvor mange bonger bør man gi ut? Det avhenger kanskje litt av hvor lenge festen varer? Kjør debatt! Anonymkode: 72657...73b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Del Skrevet 19. juli 2019 Hei Jeg var i et bryllup en gang hvor de ikke serverte sprit, annet en litt cognac og baileys til kaffen. De serverte kunn øl og vin. Det var to grunner til det. Gjestene ble ikke over styr fulle Det ble ikke altfor dyrt med drikkevarer. Bare et lite tips som kan være et alternativ. Når det er sagt, synes jeg det høres ok ut med bonger slik du skisserer 😊 Anonymkode: bc84b...eab 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Del Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei Jeg var i et bryllup en gang hvor de ikke serverte sprit, annet en litt cognac og baileys til kaffen. De serverte kunn øl og vin. Det var to grunner til det. Gjestene ble ikke over styr fulle Det ble ikke altfor dyrt med drikkevarer. Bare et lite tips som kan være et alternativ. Når det er sagt, synes jeg det høres ok ut med bonger slik du skisserer 😊 Anonymkode: bc84b...eab *kun Det kommer litt ann på hvor lenge du tror dere blir sittende ved bordet, men jeg synes 3 er ok. Det vil alltid være noen som ikke bruker sine, og gir bort osv. Jeg er sikker på at gjestene får nok å drikke 😉 Anonymkode: bc84b...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Del Skrevet 19. juli 2019 Vi hadde fri bar og masse til overs. Avhenger veldig på gjestene det der 😊 Anonymkode: 7c441...4de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Del Skrevet 19. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: *kun Det kommer litt ann på hvor lenge du tror dere blir sittende ved bordet, men jeg synes 3 er ok. Det vil alltid være noen som ikke bruker sine, og gir bort osv. Jeg er sikker på at gjestene får nok å drikke 😉 Anonymkode: bc84b...eab Takk for tilbakemeldinger og råd, i begge svarene. 😊 Enig i at mengde avhenger litt av hvor lenge man sitter til bords. Evt. bonger til øl og vin, og betale selv for sprit kunne vært en mulighet. Anonymkode: 72657...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Del Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde fri bar og masse til overs. Avhenger veldig på gjestene det der 😊 Anonymkode: 7c441...4de Ja, dette varierer nok endel avhengig av typen gjester. 😊 Feiringen blir med all sannsynlighet på et sted der lokalet selv står for drikkeservering, så vi kommer ikke til å kjøpe inn alkohol selv/ha noe til overs. Anonymkode: 72657...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Del Skrevet 19. juli 2019 Vi hadde betal-bar, men serverte mye i tillegg. Fikk inntrykk av at de fleste gjestene synes at det holdt med maks 1-2 runder i betal-baren, altså slapp de å bruke mye penger på drikke selv (noe som var viktig for oss). Det vi serverte var: - Velkomstdrink (musserende) - Tre serveringer tilmaten. Gjestene fikk velge mellom enten vin eller øl som var plukket ut til å passe med forrett og hovedrett + dessertvin til dessert. - Conac og bailys til kaffen - Brudeparets drink ble satt fram sammen med kakene. De som ikke ville ha denne kunne få en ekstra servering med øl eller vin. Alle serveringene var «rause» så de fleste hadde mye drikke igjen da middagen var ferdig. Ble minst 6 enheter på hver, så det var jo nok for de fleste. Har ikke dårlig samvittighet for å la de som ønsket 6-12 enheter betale for det selv. Som andre nevner så handlet det også litt om at folk skulle ta vare på glassene sine, slik at vi unngikk at mye gikk til spille pga. at folk gikk og hentet seg nytt uten å ha drukket opp. Anonymkode: 3b5b6...c04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Del Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde betal-bar, men serverte mye i tillegg. Fikk inntrykk av at de fleste gjestene synes at det holdt med maks 1-2 runder i betal-baren, altså slapp de å bruke mye penger på drikke selv (noe som var viktig for oss). Det vi serverte var: - Velkomstdrink (musserende) - Tre serveringer tilmaten. Gjestene fikk velge mellom enten vin eller øl som var plukket ut til å passe med forrett og hovedrett + dessertvin til dessert. - Conac og bailys til kaffen - Brudeparets drink ble satt fram sammen med kakene. De som ikke ville ha denne kunne få en ekstra servering med øl eller vin. Alle serveringene var «rause» så de fleste hadde mye drikke igjen da middagen var ferdig. Ble minst 6 enheter på hver, så det var jo nok for de fleste. Har ikke dårlig samvittighet for å la de som ønsket 6-12 enheter betale for det selv. Som andre nevner så handlet det også litt om at folk skulle ta vare på glassene sine, slik at vi unngikk at mye gikk til spille pga. at folk gikk og hentet seg nytt uten å ha drukket opp. Anonymkode: 3b5b6...c04 Takk for gode innspill og tips. Du har nok rett i at hvis man har mange nok «faste» serveringspunkter underveis, så er ikke behovet for noe ekstra så stort. Og det er nettopp dette med å ta vare på glassene sine som jeg også tenker på. Er det en utømmelig kilde i baren så gidder man kanskje ikke være så nøye. Anonymkode: 72657...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Del Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde betal-bar, men serverte mye i tillegg. Fikk inntrykk av at de fleste gjestene synes at det holdt med maks 1-2 runder i betal-baren, altså slapp de å bruke mye penger på drikke selv (noe som var viktig for oss). Det vi serverte var: - Velkomstdrink (musserende) - Tre serveringer tilmaten. Gjestene fikk velge mellom enten vin eller øl som var plukket ut til å passe med forrett og hovedrett + dessertvin til dessert. - Conac og bailys til kaffen - Brudeparets drink ble satt fram sammen med kakene. De som ikke ville ha denne kunne få en ekstra servering med øl eller vin. Alle serveringene var «rause» så de fleste hadde mye drikke igjen da middagen var ferdig. Ble minst 6 enheter på hver, så det var jo nok for de fleste. Har ikke dårlig samvittighet for å la de som ønsket 6-12 enheter betale for det selv. Som andre nevner så handlet det også litt om at folk skulle ta vare på glassene sine, slik at vi unngikk at mye gikk til spille pga. at folk gikk og hentet seg nytt uten å ha drukket opp. Anonymkode: 3b5b6...c04 Hvordan skriver man egentlig på en pen måte at det blir betalbar i invitasjonen? Anonymkode: 3c197...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Del Skrevet 19. juli 2019 Syns opplegget du foreslår er flott, jeg. I de bryllupene jeg har vært fikk vi tre bonger, og det syns jeg var helt passe. Brukte ikke alle heller Anonymkode: 2e3bb...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Del Skrevet 19. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skriver man egentlig på en pen måte at det blir betalbar i invitasjonen? Anonymkode: 3c197...68d Har egentlig aldri opplevd at slikt har vært opplyst i invitasjonen, men at det er noe toastmaster informerer om når middagen er ferdig. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns opplegget du foreslår er flott, jeg. I de bryllupene jeg har vært fikk vi tre bonger, og det syns jeg var helt passe. Brukte ikke alle heller Anonymkode: 2e3bb...fde Takk for tilbakemelding. Tre er nok et bra antall ja. Det vil jo alltid være noen som ikke bruker dem også. Anonymkode: 72657...73b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Del Skrevet 19. juli 2019 Tror det viktigste er å tenke gjennom hva slags gjester man skal ha, og selvsagt hvor mange. For vår del var det ikke noe alternativ å ta betaling for noe i vårt bryllup, og vi serverte velkomstdrink, vin/øl til maten og Baileys/cognac til kaker. I tillegg hadde vi bar med øl og vin, samt noen enkle drinker. Noen av vennene våre drakk nok mer enn de burde, men vi opplevde ikke at folk sløste med drikken. Å bare ha betaling for drinkene mener jeg blir helt feil. Det er jo brudeparets fest med gjester, så å måtte bruke en masse penger i tillegg til gave er en uting. Jeg har vært i alle mulige varianter av bryllup, og foretrekker fri bar eller bonger og en raus utdeling av drikke til mat/kaker. Anonymkode: 2bba3...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2019 #13 Del Skrevet 20. juli 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har egentlig aldri opplevd at slikt har vært opplyst i invitasjonen, men at det er noe toastmaster informerer om når middagen er ferdig. Takk for tilbakemelding. Tre er nok et bra antall ja. Det vil jo alltid være noen som ikke bruker dem også. Anonymkode: 72657...73b Så folk må ha med seg visakortet i bryllyp i tilfelle.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #14 Del Skrevet 20. juli 2019 3 timer siden, O.G. skrev: Så folk må ha med seg visakortet i bryllyp i tilfelle.... Har med meg lommeboka over alt jeg. Anonymkode: 72657...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2019 #15 Del Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har med meg lommeboka over alt jeg. Anonymkode: 72657...73b Det gjør ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #16 Del Skrevet 20. juli 2019 Akkurat nå, O.G. skrev: Det gjør ikke jeg. Du får klare deg med 2-3 bonger i bryllup du da Anonymkode: 49fc5...39c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juli 2019 #17 Del Skrevet 20. juli 2019 Hvis drikke til mat serveres fritt så lenge middagen varer, samt at det er avec til kaffe, synes jeg 2-3 bonger er svært generøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #18 Del Skrevet 20. juli 2019 Dersom det serveres en form for drikkepakke til maten, dvs 2-3 glass vin, kanskje en aperitiff og en velkomstdrink så holder det i massevis for meg med bongsystem etter middagen hvor man kanskje får 2-3 gratis drikke. Jeg hadde ikke reagert negativt på det ihvertfall, heller tvert imot. De bryllupene jeg har vært i med fri bar har gått rimelig over styr på slutten av kvelden.. Anonymkode: f317b...959 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. juli 2019 #19 Del Skrevet 20. juli 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får klare deg med 2-3 bonger i bryllup du da Anonymkode: 49fc5...39c Nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 20. juli 2019 #20 Del Skrevet 20. juli 2019 Var i bryllup nylig og da fikk vi drikke til maten + 3 bonger ved siden av. Synes det er en god løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå