lotuschae Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Hei! Har i det siste slitt med angst og vurderer å dra til lege for å høre om hen har noe råd om angstdempende medisiner. Har ikke fått noe resept på dette før siden det er veldig nylig angsten har blitt et reelt problem som ikke vil gå bort. Har heller ingen utredning som sier at jeg har diagnosen angst, men har hørt at vertfall fastlegen kan gi resept på angstdepemde selv om du ikke har diagnose. Siden fastlegen min er på ferie de neste fire ukene lurer jeg på om en turnuslege kan skrive ut resept til meg?
lotuschae Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Anonymkode: 450b8...bea takk for svar
stemorsblomsten Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Har et spm i samme gate; Fastlegen min har ferie og jeg trenger å få ny resept og trappe ned medisinen jeg står på. Gjelder antidepressiva. Kan vikarlege være behjelpelig med dette ?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 Han kan helt sikkert gi resept, men spørsmålet er om han vil, all den tid dette er en ny problematikk. Ofte ønsker man vel ikke å gå rett på medisinering av angst som første utvei... Min fastlege ønsket i hvertfall ikke det, og jeg har fått hjelp med plagene mine uten bruk av medisiner. Anonymkode: 148ad...235 2
lotuschae Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan helt sikkert gi resept, men spørsmålet er om han vil, all den tid dette er en ny problematikk. Ofte ønsker man vel ikke å gå rett på medisinering av angst som første utvei... Min fastlege ønsket i hvertfall ikke det, og jeg har fått hjelp med plagene mine uten bruk av medisiner. Anonymkode: 148ad...235 ja ser den. tror jeg skal vertfall ta sjansen å høre med dem om hen ikke vil det så hører jeg med fastlege når hun er tilbake
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 1 hour ago, lotuschae said: Hei! Har i det siste slitt med angst og vurderer å dra til lege for å høre om hen har noe råd om angstdempende medisiner. Har ikke fått noe resept på dette før siden det er veldig nylig angsten har blitt et reelt problem som ikke vil gå bort. Har heller ingen utredning som sier at jeg har diagnosen angst, men har hørt at vertfall fastlegen kan gi resept på angstdepemde selv om du ikke har diagnose. Siden fastlegen min er på ferie de neste fire ukene lurer jeg på om en turnuslege kan skrive ut resept til meg? Gjør deg selv den tjenesten at du ikke begynner med benzodiasepin i noen form. Det er veldig avhengighetsskapende, og et mareritt å kutte ut, om du først har blitt avhengig. Anonymkode: c9d21...d53 2
applestories Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 Den som vikarierer for legen må kunne utføre de samme oppgaver som legen, så resepter og sykmeldinger er en selvfølge. Men som nevnt over er det ikke sikkert en vikar, turnus eller ei, vil starte noe langvarig opplegg for noen de ikke kjenner. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 Lis1 leger er ikke alene på et legekontor. Alltid en lege der i tillegg. Og ja, de utfører de sammen oppgavene som din fastlege. Anonymkode: 52810...edc
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lis1 leger er ikke alene på et legekontor. Alltid en lege der i tillegg. Og ja, de utfører de sammen oppgavene som din fastlege. Anonymkode: 52810...edc Nei. De skal alltid ha noen de kan spørre, men ikke nødvendigvis fysisk tilstede. En turnuslege kan godt ende opp alene på kontoret, kanskje særlig nå i ferien. Anonymkode: af1c6...4b9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gjør deg selv den tjenesten at du ikke begynner med benzodiasepin i noen form. Det er veldig avhengighetsskapende, og et mareritt å kutte ut, om du først har blitt avhengig. Anonymkode: c9d21...d53 Legen gir da ikke ut benzo som første valg når noen kommer inn med generell angst. Det finnes flere antidepressiva som også hjelper mot angst. Anonymkode: c754f...84c
enkefru Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 Når det er medisiner du allerede står på, burde ikke dette være noe problem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå