Gå til innhold

Ny jobb - eget kontor for første gang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått meg ny jobb og i den forbindelse også eget kontor. Jeg har aldri hatt eget kontor før så det er litt stas 😃

Hva er lurt å gjøre for å få kontoret litt mer koselig? Per nå står det en stor pult, et bord, stoler, vegghylle med permer og bokhylle med permer. Veggene er hvite.

Er det noe jeg bør unngå for at det ikke skal bli for personlig innredet?

Anonymkode: 19ea9...9c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

gratulerer 😊 ville holdt meg til en plante- mer personlige ting blir raskt to much i en profesjonell sammenheng, og alt du har på kontoret av personlige ting blir boenheten når du skal skifte kontor eller over i en åpen løsning. 

Anonymkode: 6de9c...f2d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På mitt kontor hadde jeg noen små planter, et varmt teppe (det var iskaldt der på vinteren), en Bluetooth-høyttaler så jeg kunne høre på musikk når jeg var alene på kontoret. Kalender kan jo være greit å ha, skrivesaker. Og en liten skrivebordslampe kanskje?

Anonymkode: 09986...73c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste personlige preget jeg har på kontoret er kalenderen min på veggen og tuben med håndkrem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle svar 😀 Jeg ønsker å få et varmere preg da kontoret vil bli brukt også til samtaler med personal, pårørende etc. Så vil ha mer enn pc, hullemaskin og en penn der inne 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville hatt noen bilder, av familie, venner, partner, hund/katt og en plante eller to. 

Anonymkode: 30d5d...4b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det i planter, bilde av barn, men relativt små og diskre plassert. Andre litt mer personlige ting som sko, håndkrem, teppe til hunden når den er med osv, ligger skjult i skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver pårørende, arbeider du med pasienter på noe vis? Ville unngått å hatt det personlig med bilder av barn, familie o.l. Dumt å blande sin egen situasjon med andres situasjon. 
Er det nok gulvplass kan du ha en medium stor grønn plante og kanskje en liten potteplante på pulten. 
Er det godstoler eller sofa til pårørende/kollegaer kan du ha et par pynteputer. Ellers ville jeg holdt det mest mulig nøytralt. Personlige saker som håndkremer, leppepomade o.l. kan du ha i en eske i en hylle f.eks. Ellers så kan du jo ha egen kaffekopp, vannflaske o.l. hvis du ønsker det. Men det er vel kanskje noe du har fra før av. 
Kanskje du kan ha en liten skål til å ha drops/kjeks og et brett med vannglass og vannkaraffel e.l. i dersom du vil ha noe å tilby pårørende/kollegaer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for alle svar 😀 Jeg ønsker å få et varmere preg da kontoret vil bli brukt også til samtaler med personal, pårørende etc. Så vil ha mer enn pc, hullemaskin og en penn der inne 😬

Pledd, enkle pynteputer, plante og eventuelt en pyntefigur eller to. 
Heng opp ett fint maleri eller bilde, og kanskje tegninger fra barn. 

Jeg ville ha droppet bilder av familie, jeg synes det er unødvendig å vise fram familie til pasienter/pårørende.
Jeg ville syntes det var direkte ubehagelig å få vite hvem fastlegen eller behandleren min er gift med... 

Anonymkode: e0f3f...5e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med bruker over her. Hvis du skal ha andre personer enn nære kolleger inne på ditt kontor, ville jeg droppet å gjøre det for personlig. Ville ikke hatt bilder av evnt mann og barn fremme. Jeg synes det er litt uprofesjonelt faktisk. Jeg lar meg lett distrahere av slikt, kanskje andre også? Ville innredet med noen grønne planter, bilder på veggen (ikke dyr kunst akkurat, kan også være innrammet poster i billig ramme, sjekk IKEA feks). Har du lite bord og stoler også? Kjøp ei kul skål og en vase feks. En vannkaraffel og noen glass/kaffekopper på et stilig fat/brett. En figur i vinduet etc... mulighetene er mange. 

Anonymkode: a0388...12c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noen bilder på veggen (trykk fra kunstnere) og et oppmuntrende sitat som wallsticker. Har ikke levende planter, da jeg ikke har grønne fingre og er usikker ift allergi. Ville ikke hatt bilder av barn/familie (Men jeg har gjemt et familiebilde inne i et skap, haha), da jeg ikke synes det passer seg siden du møter folk i kraft av å være profesjonell yrkesutøver på kontoret. Ville vært forsiktig med pledd og puter da disse lett kan samle støv og mikrober.

Anonymkode: 86247...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Jeg husker da jeg var yngre at jeg hadde eget kontor som den beste indikatoren på hvorvidt man hadde lyktes i arbeidslivet :) Fortsatt synes jeg uendelig synd på alle som må sitte i åpent landskap.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På mitt siste kontor hang jeg opp gardiner, malte veggene svarte, hang opp moderne lysekrone, hang opp kunst fra en lokal kunstner og satt inn kosestol, pledd, puter og planter. Ingen personlige bilder. 

Anonymkode: 3818f...9c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to tegninger fra barna mine plassert i skriveunderlaget mitt (sånn i plast hvor man kan legge ting under. Ellers byttet ut penneholdere osv med litt mere "meg". Jobber i barneverntjenesten så bilder av familie og barn er ikke aktuelt, og ville ikke hatt det ellers heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minst mulig ræl. Det et faktisk litt pyton å komme inn på ett kontor som kunne vært ett hjemmekontor, det framtår lett som uprofesjonelt. En plante eller to, en penneholder du liker, og en liten boks/kurv med håndkrem, leppomade, mobillader og div ræl er ofte nok. Eventuelt et par kule, men nøytrale, bilder på veggene. Men unngå familiebilder og nips. 

Anonymkode: 2261a...757

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har plante og radio, og egen kaffekopp. Synes det er mer enn nok.

Anonymkode: 58f30...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nevian skrev:

Grattis! Jeg husker da jeg var yngre at jeg hadde eget kontor som den beste indikatoren på hvorvidt man hadde lyktes i arbeidslivet :) Fortsatt synes jeg uendelig synd på alle som må sitte i åpent landskap.

Hahha, frem til jeg fikk mitt eget kontor hadde jeg samme tanke! Var kry som en hane.

Til TS vil jeg anbefale minst mulig dill og personlig ræl. Noen planter, noen nøytrale plakater/biler på veggen burde være nok. Det er slitsomt å være i møter på kontorer som likegodt kunne vært stua hjemme hos folk. Ditt kontor er først og fremst en arbeidsplass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På mitt siste kontor hang jeg opp gardiner, malte veggene svarte, hang opp moderne lysekrone, hang opp kunst fra en lokal kunstner og satt inn kosestol, pledd, puter og planter. Ingen personlige bilder. 

Anonymkode: 3818f...9c1

Regner med du ikke jobber i det offentlige 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville konsentrert meg om å gjøre jobben min i stedet for å bruke arbeidsgivers tid på personlig dekorering og pynt. Antar du i det minste jobber inn de timene du bruker pynt og stas, og ikke gjør det i arbeidstiden du får betalt for?

Anonymkode: 20f07...943

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...