AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 Jeg er en av de som har vært kritisk til barnevernsmotstandere, og har lest litt i noen av trådene her inne. Men jeg kan bare ikke fatte at noen går til det skrittet å flykte fra landet fordi de frykter omsorgsovertakelse. På en måte forstår jeg at de er livredde for å miste barna. Nå nylig kom jeg over en artikkel om foreldre og barn sentere, der de utreder foreldrenes omsorgskompetanse. Dette er jo et barnevernstiltak, og mange foreldre blir fratatt barna sine etter et slikt tiltak. Men å flykte fra landet, det høres så drastisk ut det å rive alt opp ved roten. Anonymkode: 7f065...abf 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tenker det sier litt om omsorgsevnen hvis en kidnapper barna og rømmer utenlands i en slik situasjon. Oopegående og velfungerende mennesker vet jo at det vil ordne seg til slutt fordi det ikke er grunnlag i saken. Anonymkode: 20465...2ee 59
OlsenHansen Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det sier litt om omsorgsevnen hvis en kidnapper barna og rømmer utenlands i en slik situasjon. Oopegående og velfungerende mennesker vet jo at det vil ordne seg til slutt fordi det ikke er grunnlag i saken. Anonymkode: 20465...2ee Du har mye å lære. Møter man først på en av statens mange psykopater er du sjanseløs. 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, OlsenHansen skrev: Du har mye å lære. Møter man først på en av statens mange psykopater er du sjanseløs. Heihei, der var du, gitt! Anonymkode: 20465...2ee 56
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 Ja det er sant at folk gjør det. På tv 2 sin side ligger det en dokumentar om dette,tror den heter flukten fra barnevernet eller noe sånt. Den var bra! Anonymkode: 25ad6...347 2
A-hunter Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heihei, der var du, gitt! Poenget her må være den gigantiske maktujevnheten som spiller seg ut i en liten families møte med barnevernet - med alle sine jurister, spesialister, virkemidler, tvangsmidler, trusselmidler, språkbruk, opptreden og at politimakten alltid bare er en telefon unna. Et vanlig menneske blir ganske ubetydelig og liten i en slik sammenheng. Det er ikke i nærheten av proporsjonalt. At noen få mennesker i en slik situasjon rømmer fra hele greia er fullt ut forståelig - selv om det neppe er særlig rasjonelt totalt sett. 20
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 De fleste som faktisk flytter til et annet land for å unngå barnevernet gjør det fordi de har et alternativ. For eksempel polakker som flytter tilbake til Polen. Jeg forstår dem godt, hvorfor leve i frykt for å miste barna i Norge når de kan slippe problemet ved å flytte. Anonymkode: 36a36...c55 16
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste som faktisk flytter til et annet land for å unngå barnevernet gjør det fordi de har et alternativ. For eksempel polakker som flytter tilbake til Polen. Jeg forstår dem godt, hvorfor leve i frykt for å miste barna i Norge når de kan slippe problemet ved å flytte. Anonymkode: 36a36...c55 Enig. Jeg hadde nok flyktet tilbake til Norge om det var motsatt. Men nordmenn har jo også flyttet til andre land i frykt for å miste barna sine "til" barnevernet. Anonymkode: b5506...055 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 Syns det sier mye om foreldre som velger å la barna vokse opp i ett liv på rømmen. Og ja jeg opplevde å bli fratatt barna, men ALDRI vurderte jeg å rømme. For jeg visste bv hadde gjort en feil. Og ja barna kom hjem etter 2mnd. Anonymkode: e9e71...d89 14
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 Jeg traff faktisk en kvinne på rømmen fra barnevernet i utlandet. Ikke noe tvil om at hun elsket sitt barn, men at ting skurret var det heller ikke tvil om. Hun serverte det lille barnet brus til alle måltider, til og med i flasken på natten, samt spurte om vi kunne passe barnet, og forsvant i fire dager. Dumpet barnet med ukjente mer eller mindre. Årsaken til at barnet fikk brus var at barnet "ikke liker vann eller melk". De dagene vi plutselig fikk ansvar for det drakk det vann, som oss andre, men straks mor var tilbake ble det brus igjen, selv om jeg argumenterte hardt for at barnet faktisk drakk vann når det var vann det fikk. Jeg tror at mange av dem som mener at barnevernet veldig urettferdig er ute etter dem ikke selv innser at de trenger hjelp og veiledning i foreldrerollen. Barnet vi plutselig fikk omsorg for var virkelig sin mors øystein. Tilstede med barnet var hadde hun fullt fokus på barnets ønsker, også dem som ikke var så bra, og alt barnet pekte på fikk det. Hun mente sikkert at hun gjorde alt for barnet, og var en fantastisk mamma, men valgene hun tok tydet jo på annet. At hun rett og slett ikke forsto sin rolle helt. Anonymkode: f8e73...3f7 46
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 Vet om ei som rømte til Øst-Europa med babyen sin. Hun hadde allerede mistet omsorgen for sitt første barn. Da var barnet baby og mor var gått inn i psykose. Hun er svært psykisk syk. Jeg var nabo og fant babyen helt apatisk forann tv. Full bleie med masse størknet bæsj, dehydrert, utgrått og helt borte. Leiligheten var full av søppel og dritt. Mor gikk rundt i ring og snakket usammenhengende. Det var helt sykt! Hun er fortsatt syk og ifølge familien ruser hun seg på medikamenter. Grøsser ved tanken på hvordan babyen har det😭 Anonymkode: 72bec...607 23
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det sier litt om omsorgsevnen hvis en kidnapper barna og rømmer utenlands i en slik situasjon. Oopegående og velfungerende mennesker vet jo at det vil ordne seg til slutt fordi det ikke er grunnlag i saken. Anonymkode: 20465...2ee Å flytte fra landet er jo ikke det samme som å "kidnappe barna". Jeg og mannen min kom til Norge for flere år siden som arbeidsinnvandrere for å gi et godt liv til våre kommende barn. Begynner myndighetene i landet å trakassere min familie og mine barn så betyr det at Norge ikke lenger er noe trygt sted for min familie å bo i - we're out! Da flytter vi til et annet land, så enkelt er det. Vi kan egentlig bare velge hvor vi vil bo, og det er 200 land i verden. Hvorfor i all verden skulle vi bare tillate myndigheter å trakassere vår familie og hvorfor skulle vi risikere våre barn? Alt for Norge? Nei takk. Anonymkode: 07198...239 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Syns det sier mye om foreldre som velger å la barna vokse opp i ett liv på rømmen. Og ja jeg opplevde å bli fratatt barna, men ALDRI vurderte jeg å rømme. For jeg visste bv hadde gjort en feil. Og ja barna kom hjem etter 2mnd. Anonymkode: e9e71...d89 Det trenger ikke være "ett liv på rømmen". Man kan leve et helt vanlig familieliv i utlandet også. Det er tross alt milliarder av personer som gjør det daglig. Anonymkode: 07198...239 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å flytte fra landet er jo ikke det samme som å "kidnappe barna". Jeg og mannen min kom til Norge for flere år siden som arbeidsinnvandrere for å gi et godt liv til våre kommende barn. Begynner myndighetene i landet å trakassere min familie og mine barn så betyr det at Norge ikke lenger er noe trygt sted for min familie å bo i - we're out! Da flytter vi til et annet land, så enkelt er det. Vi kan egentlig bare velge hvor vi vil bo, og det er 200 land i verden. Hvorfor i all verden skulle vi bare tillate myndigheter å trakassere vår familie og hvorfor skulle vi risikere våre barn? Alt for Norge? Nei takk. Anonymkode: 07198...239 Er du snill med ungene dine innenfor norske normer og regler, vil det aldri skje. Null stress. Anonymkode: 13b14...c36 14
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #15 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du snill med ungene dine innenfor norske normer og regler, vil det aldri skje. Null stress. Anonymkode: 13b14...c36 Jo, det kan skje og skjer. Hørt om falske bekymringsmeldinger? Anonymkode: 07198...239 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #16 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tror Det er mange som gjør det.. Og noen burde hatt hjelp av bv, og andre drar fordi de faktisk ikke gjør noe galt som foreldre, men de tilhører kanskje en gruppe mennesker som er ekstra utsatt for diskriminering o. L. Jeg skal innrømme at jeg selv er redd, selvom vi ikke har grunn til det. Og jeg tar gledelig imot råd og veiledning om det skulle være tilfelle. Men vi har en frykt for at vi kanskje treffer på feil mennesker som bare vil lage kvalme, så kommer bv opp og ting begynner å bli ubehagelig, flytter vi ut av Norge. Jeg har ingen tilknytning til dette landet annet enn at jeg er norsk (etnisk). Anonymkode: f3751...c50 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #17 Skrevet 19. juli 2019 Dere som mener foreldre kidnapper egne barn (hører dere ikke selv hvor absurd denne påstanden er) så kan det være verdt å lese denne saken for et mer nyansert bilde ;https://www.tv2.no/a/10411885/ Er ikke barnevernsmotstander men dette også sier at noe er riv ruskenede galt med dagenes barnevern; https://www.dagbladet.no/nyheter/ettertidas-dom-blir-neppe-nadig/71372358, for ikke å nevne den grusome saken med https://www.dagbladet.no/video/norge-mot-trude/A0vcqtLd Er det virkelig rart at noen flykter når vi vet det vi vet om dagens situasjon i BV? Anonymkode: 94cc9...530 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #18 Skrevet 19. juli 2019 Jeg kjenner noen som gjorde det. Mor var fra et annet land da, så de flyttet dit. De var åpne på at det var på grunn av bv. Jeg aner ikke nok om deres situasjon til at jeg vet om det var hold i saken, vet at far drakk en del. Anonymkode: 49217...b03 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #19 Skrevet 19. juli 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det kan skje og skjer. Hørt om falske bekymringsmeldinger? Anonymkode: 07198...239 En bekymringsmelding er bare en bekymringsmelding. Er det ingenting galt, henlegger de saken. Trenger man hjelp, får man hjelp. Står ting så dårlig til at det kreves en omsorgsovertagelse, så er det nok for det beste. Anonymkode: 63bcf...88c 11
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #20 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En bekymringsmelding er bare en bekymringsmelding. Er det ingenting galt, henlegger de saken. Trenger man hjelp, får man hjelp. Står ting så dårlig til at det kreves en omsorgsovertagelse, så er det nok for det beste. Anonymkode: 63bcf...88c Du beskriver en situasjon som er en ideell situasjon, slik den skal være. Dessverre er det ikke sjelden at ting går helt annerledes i praksis. Anonymkode: 07198...239 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå