Gå til innhold

Når det står leveringstid 2-4 dager men det tar 5..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en side skriber at de leverer på 2-4 dager, men sæ tar set 5 dager. Hva tenker dere da? Er det egentlig innafor? 

Anonymkode: e9dc4...850

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det er mye pågang. Kanskje pga salg. Da tar det ofte lenger tid. Hvilken side/nettbutikk er det snakk om?

Anonymkode: ba58e...593

AnonymBruker
Skrevet

Eller så går det en ekstra dag om det er en helg i mellom. Lørdag og søndag teller ikke med i de 2-4 dagene.

Skrevet

Angreretten gjelder vel uansett. Eller kanskje du vil ha erstatning for tort og svie? Forbrukerrådet vil nok sette pris på å få høre om dette :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så går det en ekstra dag om det er en helg i mellom. Lørdag og søndag teller ikke med i de 2-4 dagene.

Jeg bestilte tirsdagskveld, også fikk jeg beskjed om at den kommer tirsdag over helgen.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er mye pågang. Kanskje pga salg. Da tar det ofte lenger tid. Hvilken side/nettbutikk er det snakk om?

Jollyroom. 

AnonymBruker
Skrevet

I ferien tenker jeg det er helt innafor. Alt går saktere på sommeren 

Anonymkode: 8a5b5...719

AnonymBruker
Skrevet

Det er irriterende. Jeg kjøpte noe med x antall virkedager. Jeg tenkte jo at det ville gå i posten samme ettermiddag, der var en onsdag. De evnet ikke å få tingen min ut av lageret, før det var for seint å hå varen til helg. 

Blir forbannet av sånt. 

Anonymkode: b0055...2ed

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte tirsdagskveld, også fikk jeg beskjed om at den kommer tirsdag over helgen.

Jollyroom. 

Men da går den på fire dager. 

Fire dager i arbeidstiden, dagtid. 

Pakken sendes onsdag. 

Torsdag, fredag, mandag, tirsdag 

4 dager leveringstid :opplyser:

Edit:

Fra Jollyrooms egne nettsider 

Sitat

Levering

Frakt & Levering

Leveringstiden er normalt 2-4 arbeidsdager, regnet fra dagen etter du legger inn din bestilling, avhengig av om produktene finnes på Jollyrooms lager eller om de bestilles på anmodning direkte fra leverandørens lager.... 

Min understreking. Leste du egentlig hva der stod, eller er så du bare 2-4 dager? 

Kanskje kan du enda skylde på ammetåken? :vetikke:

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker de må få varen sent ut, straks bestillingen kommer. 

Anonymkode: b0055...2ed

Gjest Albbas
Skrevet
6 minutter siden, Dr. A. Kula said:

Men da går den på fire dager. 

Fire dager i arbeidstiden, dagtid. 

Pakken sendes onsdag. 

Torsdag, fredag, mandag, tirsdag 

4 dager leveringstid :opplyser:

Onsdag teller med i leveringstiden. Kalles det leveringstid er det tid fra bestillingem er mottatt til den er levert hos kjøper man mener, inkludert pakketid. 

Men en dag eller to i slingringsmonn syns jeg man må regne med, med mindre man har betalt for ekspresslevering. 

Skrevet
2 minutter siden, Albbas skrev:

Onsdag teller med i leveringstiden. Kalles det leveringstid er det tid fra bestillingem er mottatt til den er levert hos kjøper man mener, inkludert pakketid. 

Men en dag eller to i slingringsmonn syns jeg man må regne med, med mindre man har betalt for ekspresslevering. 

Nei, det gjør den ikke. 

Jeg oppdaterte innlegget du siterte med innhold fra Jollyrooms egne nettsider :opplyser:

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
1 minutt siden, Dr. A. Kula said:

Nei, det gjør den ikke. 

Jeg oppdaterte innlegget du siterte med innhold fra Jollyrooms egne nettsider :opplyser:

Jeg ville tolket det som at dagen etter da er dag 1, ikke dag 0. 

Men jeg hadde aldri reagert på en dag senere levering uansett. Synes alle pakker kommer 1-2 dager senere enn antatt. Postgangen i dette landet er særdeles treg, og man må regne med noen ekstra dager hvor pakken bare skal ligge på en terminal og vente... :P

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Albbas skrev:

Men jeg hadde aldri reagert på en dag senere levering uansett. Synes alle pakker kommer 1-2 dager senere enn antatt. Postgangen i dette landet er særdeles treg, og man må regne med noen ekstra dager hvor pakken bare skal ligge på en terminal og vente... :P

Du må regne fra når pakken sendes. 

Noen steder står det frist (klokkeslett) for når en bestilling mottatt regnes som bestillte og kan sendes samme dag. 

Bestillinger gjort etter normal arbeidstid (på norsk side) må regnes som mottatt dagen etter, med mindre annet er beskrevet hos selger.

Problemet her er jo at TS ikke har lest skikkelig og regner feil.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Albbas skrev:

Angående "ligge på terminal og vente" du vet at de har faste avgangstider der og? Om din pakke er registrert ankommet på terminal kl 14 og avgangstid ikke er før 20 så blir den der til 20. De sender ikke biler i hytt og pine akkurat. Noen av destinasjonene har avgangstid 2 ggr og døgn og andre oftere.

Anonymkode: 74e17...e7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er FORVENTET leveringstid, ikke «garantert fremme da og da» for det er noe helt annet. Å klage på at det tar en dag lenger enn forventet leveringstid er bare å skape seg for ingenting. 

Anonymkode: 07c60...5a1

• Liker 2
Skrevet

tror også en del av poenget er "arbeidsdager" og så sett i sammenheng med "postgangsdager" for hos oss for eksempel leverer de ikke ut pakker på lørdag eller mandag.. Så da kan det plutselig ta tre, fire dager ekstra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...