Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Knekte ryggen for et par mnd siden, enkelt kompresjonsbrudd i L1. Nylig fjernet korsett og har fått klarsignal til opptrening. Henvist til fysio, men ventelisten er på 1 mnd. Er der noen greie, lette ryggøvelser jeg kanskje kan gjøre i mellomtiden, slik at jeg kan få igang kjernemuskulaturen igjen? Spurte legen, men han visste ikke da han ikke var så flink på rygg. 

Var i høvelig god form før ulykka, og har erfaring med styrketrening, men da kun med vekter og manualer. 

Anonymkode: 5b626...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en såpass alvorlig diagnose at jeg aldri i verden ville ha brukt tips fra KG i dette tilfellet. Er du klar over hvor mange skrullinger (inkludert meg selv) det er her? 😛

• Liker 4
Skrevet

Pierre over her er ikke så dum! Samtidig tenker jeg at om du til nå har gått med korsett, vil det å komme seg ut å gå, kanskje etterhvert på ujevnt underlag, utfordre stabiliserende kjernemuskulatur på en trygg måte sånn i starten. 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, EbbaGrønn skrev:

Pierre over her er ikke så dum! Samtidig tenker jeg at om du til nå har gått med korsett, vil det å komme seg ut å gå, kanskje etterhvert på ujevnt underlag, utfordre stabiliserende kjernemuskulatur på en trygg måte sånn i starten. 

Har gått en god del turer på ulike underlag med korsettet på

7 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Du har en såpass alvorlig diagnose at jeg aldri i verden ville ha brukt tips fra KG i dette tilfellet. Er du klar over hvor mange skrullinger (inkludert meg selv) det er her? 😛

Haha , true 😛 Selv om jeg får tips, så vil jeg kunne tenke logisk rundt de og se høvelig greit hva som vil gjøre vondt verre. Og er ikke ute etter øvelser som inneholder vridning av rygg eller ekstra belastning. 

AnonymBruker
Skrevet

Når ikke en gang legen vil begi seg ut på tips til deg på dette tidspunktet tror jeg du skal være tålmodig og vente på fysiotime. Evt får du investere i en privat-time med en gang hvor du kan få råd om hva du skal gjøre denne måneden. :) 

Anonymkode: 99e0d...f9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...