AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Vet at mamma ikke er kjempefan av samboeren min. Hun har kranglet med han/ble sur på han en gang pga noe jeg synes bare var fjas og tull, og de har ordnet opp tror jeg. Men føles som om stemningen er ødelagt for alltid. Å sitte i samme rom som de to samtidig er ikke det samme som før, og å få besøk av mamma mens samboer er hjemme føles veldig ubehagelig for meg. Kvier meg for å få besøk av henne og kjenner jeg egentlig ikke vil ha henne hos oss. Pga den hendelsen for et halvt år siden. Føler jeg er sur på henne fordi jeg synes hele greia var barnslig fra hennes side, hun er snart 60 år og jeg trodde hun greide å beherske seg litt og ikke blande seg i alt andre gjør. Samboeren min synes dette er veldig ekkelt selv, og har også fått et anstrengt forhold til henne fordi han føler det samme som meg at stemmingen er rar, og han føler at hun er sur på han enda. Hun sier hun ikke er det, men jeg føler det sånn. Det gjør han også. Hvordan håndterer man at en av foreldrene eller begge ikke liker den man er sammen med? Vi har nettop fått et barn sammen og hun har jo ingenting hun skulle ha sagt, jeg har valgt han og det må hun jo bare godta. Er bare så sårt at de ikke kan ha et normalt svigermor/svigersønn forhold... det påvirker meg i stor grad:( blir skikkelig deppa av det, og lei meg. Anonymkode: 7a871...036
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 2 minutter siden, strynejenta skrev: Hva var det som skjedde? Jeg skrev det i innlegget. Mamma «klikket» på samboeren min for noe jeg selv synes bare var tullete å henge seg opp i. Er ikke snakk om at han har vært slem med meg eller noe hvis det er det du tenker på. Men hun har laget seg et negativt bilde av ham, som forøvrig ingen andre i familien deler, men jeg er redd for at hun skal påvirke de andre i familien og etter hvert få de til å mislike han like mye som hun gjør. Hun er flink til å kontrollere og å ta styringen så det kan hun godt finne på å gjøre. Anonymkode: 7a871...036
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Hadde jeg vært foreldre til ei på 14 som hadde samboer hadde jeg også klikket. Mulig at du ikke er 14, men du oppfører deg i hvert fall som om du er det. Prat sammen. Anonymkode: b2299...9b0 2
Tvist Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tenker det er bedre å være i aktivitet sammen når din mor er der. Skap positive opplevelser og minner sammen, i stedet for å sitte i sofaen/hjemmet med barnet. Gå en fjelltur, babygym, lekeplasser, minigolf, bowling - hva som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå