AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Nå har jeg virkelig fått min dose av anti-vaksinering gjengen. Mitt barn er vaksinert, til tide og alt barnet skal ha av vaksiner i alderen barnet er. Like herlig jævlig har mitt vaksinerte barn blitt smittet av kusma av deres fantastiske sykdomsbærende barn. Hvorfor må mitt barn lide fordi du mener at ditt barn ikke skal vaksineres!? Anonymkode: 6ada1...6ce 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Er jo ofte de vaksinerte som blir smittet når det først skjer. Vaksinene virker ikke. Blæh 😝 Anonymkode: ada21...a49 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jo ofte de vaksinerte som blir smittet når det først skjer. Vaksinene virker ikke. Blæh 😝 Anonymkode: ada21...a49 Virker ikke faktisk. Merkelig at det er kun 10% sjanse for at et vaksinert barn blir smittet da. Anonymkode: 6ada1...6ce 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg virkelig fått min dose av anti-vaksinering gjengen. Mitt barn er vaksinert, til tide og alt barnet skal ha av vaksiner i alderen barnet er. Like herlig jævlig har mitt vaksinerte barn blitt smittet av kusma av deres fantastiske sykdomsbærende barn. Hvorfor må mitt barn lide fordi du mener at ditt barn ikke skal vaksineres!? Anonymkode: 6ada1...6ce Å nei, god bedring til barnet ditt! Vaksinemotstandere burde skamme seg. Anonymkode: a97ae...712 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #5 Skrevet 18. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo ofte de vaksinerte som blir smittet når det først skjer. Vaksinene virker ikke. Blæh 😝 Anonymkode: ada21...a49 Du er ganske lite opplyst, du. Anonymkode: a97ae...712 7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo ofte de vaksinerte som blir smittet når det først skjer. Vaksinene virker ikke. Blæh 😝 Anonymkode: ada21...a49 🙄 Troll. Anonymkode: c7b99...1c0 6
snoren Skrevet 18. juli 2019 #7 Skrevet 18. juli 2019 Shit, visste ikke at det var mulig å få sykdommen når man var vaksinert. God bedring til barnet ditt! Du burde gå ut (anonymt om du vil) med denne saken i media, da håper jeg vaksinemotstandere hadde fått skikkelig dårlig samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #8 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, snoren skrev: Shit, visste ikke at det var mulig å få sykdommen når man var vaksinert. God bedring til barnet ditt! Du burde gå ut (anonymt om du vil) med denne saken i media, da håper jeg vaksinemotstandere hadde fått skikkelig dårlig samvittighet. Det er vel ingen vaksiner som har 100% dekning. BCG har bare 70% faktisk, men for min del vil jeg heller ha 70% mindre risiko for å få tuberkulose når alternativet er ingen beskyttelse. Antivakserne er så syke i hodene sine at de kommer aldri til å få dårlig samvittighet. Anonymkode: ca1c9...c0f 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 Vaksiner gir ikke nødvendigvis 100% beskyttelse, man kan slå opp ca %vis beskyttelse til hver vaksine hvis man er interessert. Men det er uansett mye bedre enn ingenting! Og når mange nok er vaksinert vil flokkimmuniteten beskytte de få prosentene. Det her skjønner ikke vaksineskeptikere, de er dumme nok til å påstå at da kan man likesågodt la være å vaksinere🙄 Anonymkode: a97ae...712 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen vaksiner som har 100% dekning. BCG har bare 70% faktisk, men for min del vil jeg heller ha 70% mindre risiko for å få tuberkulose når alternativet er ingen beskyttelse. Antivakserne er så syke i hodene sine at de kommer aldri til å få dårlig samvittighet. Anonymkode: ca1c9...c0f Bcg er ikke en del av vaksinasjonsprogrammet lenger. Anonymkode: 52ec0...66c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 Fordi vaksinen ikke virker, selv svært høy vaksineprosent hjelper ikke. Så tror ikke du kan skylde dette på noen andre enn de som utviklet vaksinen egentlig: "Outbreaks affecting vaccinated individuals and communities with high vaccine coverage have prompted concerns about the effectiveness of the live attenuated vaccine currently in use. It is unclear if immune protection wanes, or if the vaccine protects inadequately against currently circulating mumps virus lineages." https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5899613/ "Mumps in a highly vaccinated Marshallese community in Arkansas, USA: an outbreak report"https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(18)30607-8/fulltext "Recent Mumps Outbreaks in Vaccinated Populations: No Evidence of Immune Escape"https://jvi.asm.org/content/86/1/615 Anonymkode: 0aa29...67c
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen vaksiner som har 100% dekning. BCG har bare 70% faktisk, men for min del vil jeg heller ha 70% mindre risiko for å få tuberkulose når alternativet er ingen beskyttelse. Antivakserne er så syke i hodene sine at de kommer aldri til å få dårlig samvittighet. Anonymkode: ca1c9...c0f Bcg var 2015 kullet de siste som kunne få (var tillleggsvalg på slutten) Utrolig irriterende for jeg har mast for å få den på de yngre. MME gir i snitt 27års imunitet, 90% imunitet ved første gang, og de siste 10% skal dekkes opp av 2 gang. Ikke alle mine barn er vaksinert, men jeg vil likevel forsvare foreldrenes rett til å velge for sine barn.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 Utbrudd over alt, i høyt vaksinerte befolkninger: "A protracted mumps outbreak in Western Australia despite high vaccine coverage In 2007–08, a genotype J mumps outbreak occurred among Aboriginal people in northern Western Australia, despite high vaccine coverage. In March, 2015, a second protracted mumps outbreak occurred in northern Western Australia and spread widely across rural areas of the state. "https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(18)30498-5/fulltext "most of the outbreaks were among people 18 to 22 years old, most of whom had had the requisite two doses of mumps vaccine in childhood. “We are seeing it in a young and highly vaccinated population,” Dr. Routh said."https://www.nytimes.com/2017/11/06/well/family/mumps-makes-a-comeback-even-among-the-vaccinated.html Anonymkode: 0aa29...67c
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 2 hours ago, Fru Uperfekt said: Bcg var 2015 kullet de siste som kunne få (var tillleggsvalg på slutten) Utrolig irriterende for jeg har mast for å få den på de yngre. MME gir i snitt 27års imunitet, 90% imunitet ved første gang, og de siste 10% skal dekkes opp av 2 gang. Ikke alle mine barn er vaksinert, men jeg vil likevel forsvare foreldrenes rett til å velge for sine barn. De kan fortsatt få bcg. Men man må spørre etter den. Jeg fikk tilbud senest nå i sommer. Anonymkode: dc803...ec4
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2019 #15 Skrevet 19. juli 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan fortsatt få bcg. Men man må spørre etter den. Jeg fikk tilbud senest nå i sommer. Anonymkode: dc803...ec4 Jeg har mast siden 2016 på den til de yngste Verken hs eller lege vil sitte Hvor i landet har du fått på barn?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #16 Skrevet 19. juli 2019 21 minutter siden, Fru Uperfekt said: Jeg har mast siden 2016 på den til de yngste Verken hs eller lege vil sitte Hvor i landet har du fått på barn? Oslo og Akershus. Har du sjekket ned vaksinekontorene? Da må du betale dog Anonymkode: dc803...ec4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #17 Skrevet 19. juli 2019 Hvordan vet du at barnet er smittet av en uvaksinert person? Det har vært flere kusmautbrudd blant vaksinerte studenter de siste årene, da det viser seg at kusmakomponenten av vaksinen har kortere varighet enn antatt hos en del. Når vi vet hvor høy vaksinasjonsdekning det er hos barn i Norge, så er det mer trolig at barnet ditt har blitt smittet av en voksen som ikke lenger er immun. Har du selv sjekket om du fortsatt er immun? Anonymkode: e08d8...440
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #18 Skrevet 19. juli 2019 Rettelse til posten over, ser jeg var upresis: I 2015 var det utbrudd av kusma blant studenter flere steder i landet, de fleste vaksinerte. Da ble det påvist en variant av kusmaviruset som vaksinen ikke dekker like godt. https://www.fhi.no/nettpub/smittevernveilederen/sykdommer-a-a/kusma---veileder-for-helsepersonell Anonymkode: e08d8...440
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #19 Skrevet 19. juli 2019 Det mange ikke tenker over er at man bør fornye/revaksinere de vaksinene man fikk som barn, bl.a MME. Så ikke rart at voksne studenter fikk kusma hvis de ikke hadde fornyet vaksinene i barnevaksineringsprogrammet Anonymkode: 9a653...84e
Fru Uperfekt Skrevet 19. juli 2019 #20 Skrevet 19. juli 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oslo og Akershus. Har du sjekket ned vaksinekontorene? Da må du betale dog Anonymkode: dc803...ec4 Vestlandet her, og ja gikk rett til de forskjellige tilbyderne når det offentlige sa nei. Får bare beskjed om at de ikke setter på barn Men får ta kontakt med kontorer i Oslo området, er jo bare å fly ned for setting Endret 19. juli 2019 av Fru Uperfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå