AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Kjøpte faktor 30 før vi dro, har smurt alle som hauker. Dette må ha vært en feilprodukjson for alle er brente. Og vi blir ikke særlig lett brent i familien. Har aldri vært borti lignende på ferier før. Hva kan vi gjøre i morgen? Tips? Kan jo ikke ut å bade når vi er som dette. Årh, kjenner jeg er SÅ irritert...! Anonymkode: b3db6...166
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Smør med alovera. (Evt så har jeg hørt youghert skal hjelpe). Så tar dere en tur i morgen, bruk t-skjorte og hold dere i skyggen innkjøp av ny solkrem og hold dere i skyggen, så går det fint håper det roer seg fort for det er så kjedelig. Anonymkode: 8b1e1...82f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Smør med alovera. (Evt så har jeg hørt youghert skal hjelpe). Så tar dere en tur i morgen, bruk t-skjorte og hold dere i skyggen innkjøp av ny solkrem og hold dere i skyggen, så går det fint håper det roer seg fort for det er så kjedelig. Anonymkode: 8b1e1...82f Takk for svar. Tror du ungene kan ta seg en dukkert med tskjorte og ny solkrem, utover dagen? Barna er 11 og 13. Anonymkode: b3db6...166
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Bruk faktor 50. Det er så mye sterkere sol der nede, enn her. Selv de som bor der nede bruker faktor 50. Vi var selv nede en uke nå, blir lett brune, men brukte faktor 50 hele tiden. Og vi ble brune. Anonymkode: a7526...ed9 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #5 Skrevet 18. juli 2019 Smør før dere kler på dere om morgenen, så den trekker godt inn og pass på å smør utover dagen. En pause når solen er på det varmeste er å anbefale. ja, la barna bade. Er mye av gleden. Men ta pauser for ny krem. Kos dere Anonymkode: 8b1e1...82f
Visla Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 Kjøp dere uv skjorter, så er det bare å bade i vei, men hyppige pauser i skyggen. Hvilken solkrem var det? Vi smurte oss hele gjengen forrige uke, etter 3 timer i sola var hele familien skikkelig solbrent, og det var i norge.... 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #7 Skrevet 18. juli 2019 Spørs litt hvor dere er også. Her hvor jeg bor så er det sendt ut varsel om høye UV-strålinger for tiden, så de anbefaler folk å smøre med ekstra høy solfaktor, og i tillegg forsøke å begrense eksponeringen for solen. Det kan for øvrig også være enten feilproduksjon, eller at den ikke har vært tett, og blitt forringet med tiden. Får dere tak i CBD-olje så funker det i alle fall som bare rakkern mot soleksem, så burde hjelpe om dere er skikkelige solbrente også. Men er dere brente så er skygge det som gjelder. Eventuelt dekke til huden, men dere burde uansett begrense tiden i solen i kanskje en dag eller to. Anonymkode: 3be51...d7e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #8 Skrevet 18. juli 2019 Opplevde det samme, kjøpte solkrem i Norge før vi dro på ferie, solfaktor 50, en til ansiktet og en til kroppen. Smurte som bare det, hele familien ble solbrent på kroppen, ingen ble røde engang i ansiktet. Ødela flere dager av ferien, jeg var skikkelig forbanna! Anonymkode: 6fefa...072
EvaLena Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 Klin inn den brente huden med yoghurt naturell og la det tørke inn mye. Skyll det av, det kan gjøre vondt så vær forsiktig. Dagen etter er smerten borte. Jeg sovnet i sola i Hellas, 4 timer sovende på magen ble en skikkelig solbrent rygg og bein. Jeg trudde jeg først og fremst skulle fryse ihjel. Tenna klapret i kjeften på meg. Jeg fikk tipset om youghurt av greker og prøvde. Jeg ble veldig overrasket morgenen etter, det var ikke noe smerter igjen.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk faktor 50. Det er så mye sterkere sol der nede, enn her. Selv de som bor der nede bruker faktor 50. Vi var selv nede en uke nå, blir lett brune, men brukte faktor 50 hele tiden. Og vi ble brune. Anonymkode: a7526...ed9 Det er faktisk veldig liten forskjell på faktor 30 og 50. Anonymkode: 3c0c2...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #11 Skrevet 18. juli 2019 Jeg er gift med en engelskmann, og de er som kjent nesten allergisk mot sol. 😁 Barna våre, som er halvt engelske, er ikke mye bedre. Vi var nettopp en uke i Spania, og brukte TRE flasker med faktor 50 (jeg gikk over til 30 etter noen dager). Likevel ble både mann og barn litt brente på skuldrene. Jeg hadde kjøpt med meg «branngelé» fra apoteket, og brukte alle ti posene. Man smører tjukt på utover det røde området, og lar det virke i 30 minutter. Kjempebra produkt! Anonymkode: 8281b...816 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #12 Skrevet 18. juli 2019 Så trasig!!!🥺 Jeg er også interessert i å høre hvilken krem dette var. Har hørt det finnes kremer som inneholder mindre faktor enn oppgitt. Anonymkode: ae1ac...b79
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #13 Skrevet 18. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift med en engelskmann, og de er som kjent nesten allergisk mot sol. 😁 Barna våre, som er halvt engelske, er ikke mye bedre. Vi var nettopp en uke i Spania, og brukte TRE flasker med faktor 50 (jeg gikk over til 30 etter noen dager). Likevel ble både mann og barn litt brente på skuldrene. Jeg hadde kjøpt med meg «branngelé» fra apoteket, og brukte alle ti posene. Man smører tjukt på utover det røde området, og lar det virke i 30 minutter. Kjempebra produkt! Anonymkode: 8281b...816 Det er viktig å smøre rikelig med solkrem. Det hjelper ikke å smøre et syltynt lag med faktor 50, da vil det i realiteten være max faktor 15. Og så må man smøre seg 15 min før man går ut i sola og man bør smøre med jevne mellomrom hele dagen man er ute og også etter bading. Og så bør man heller ikke ligge ute i solsteiken hele dagen. Det er fint å ha en parasoll over seg. Jeg gjør alt dette med solfaktor 30 og er porselenshvit i huden og blir ikke brent. Anonymkode: 3c0c2...3b5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #14 Skrevet 18. juli 2019 Bare fordi man har solfaktor 30 eller 50 så er ikke det ensbetydende med at man kan oppholde seg i solen i ubegrenset tid. Det er individuelt hvor godt huden klarer av langvarig soleksponering uten at den blir brent, og det gjelder også med solkrem på huden. Det anbefales at man holder seg i skyggen mellom kl. 11-15. Jeg forstår ikke at folk ikke er reddere for å eksponere seg og barna sine for sol da man selv med solkrem skader huden og dermed risikerer hudkreft. Grunnen til at noen av dere blir solbrente selv med solfaktor 50 er enten fordi dere har oppholdt dere for lenge i solen eller fordi solkremen har et dårlig UVA-filter. Hva slags UVA- og UVB-filter de ulike merkene har kan variere og dermed er beskyttelsen mot de ulike strålene lavere. Faktoren er sannsynligvis rett likevel om dere har opplevd å bli brente. Anonymkode: c710e...471 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #15 Skrevet 19. juli 2019 For lav faktor, for lite krem, smurt for sjelden, noe av kremen har gått bort i bading. Kan være mange grunner. Uansett er det jo ikke lurt å steke seg midt i varmeste tiden når strålingen er sterkest. Aloe Vera og yoghurt som noen nevner er gode forslag, men å ta seg en byvandring i skyggen for å beskytte huden er nok også en god ide. Anonymkode: fe384...a75 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå