Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en kollega som stadig møter opp ruset og ruser seg i løpet av arbeidsdagen. Personen har tidligere vært inne til prøver pga noen har varslet sjefen, men jukset seg til rene prøver. Personen kjører bil i arbeidstiden og har et arbeids som innebærer risiko, derfor plager dette meg veldig. I tillegg kommer sløvhet og det å "lure seg unna". Men som sagt har denne personen lurt seg unna flere prøver tidligere så det har ikke hjulpet å varsle tidligere. Jeg tror sjefen har vært redd for at dette kunne blitt en trakasseringsak og derfor latt det ligge etter tredje prøve. 

Er det noen mulighet for sjefen å få testet han uten at han får muligheten til å jukse? Eller må jeg bare legge dette fra meg?

Anonymkode: a33c6...8e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om ikke annet burde det gå an å varsle politiet når vedkommende setter seg bak rattet i ruset tilstand. 

Anonymkode: 2a6e8...1cf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en prat med sjefen. Dette kan gå utover flere en han, så vil di du er pliktig til å melde i fra. 

Anonymkode: a7fee...783

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bekymring rundt en eventuell trakasseringssak? 

Anonymkode: e0c3c...b95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet neste gang han setter seg bak rattet ruset! Neste gang kanskje han kjører ned og tar livet av et barn. Vil du ha det på samvittigheten, fordi du ikke meldte i fra? 

PS: Pass på at leder sjekker at han fortsatt har førerkort etter han har blitt stoppet av politiet, slik at dere forsikrer dere om at han ikke fortsetter å kjøre uten førerkort. 

Anonymkode: 9a35a...ca2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ha kontaktet politiet når personen setter seg bak rattet.

Men hvordan vet du at han faktisk ruser seg og har jukset på prøvene? Da kan ikke prøvene være tatt på riktig måte. For da skal det stå en person inne på toalettet sammen med den som avlegger prøve. Ph og temperatur skal også måles slik at man ikke kan jukse med å drikke veldig mye vann eller ta med en annens urinprøve (da denne vil være kaldere).

Anonymkode: ee506...7ce

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Godt gjort å lure seg unna flere prøver. Og du er helt sikker på at han faktisk ruser seg i jobbsammenheng? Og generelt ruser seg? Har du klare tydelige beviser? 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har ikke konkrete beviser, derfor er det vanskelig å si ifra. Det har blitt meldt ifra om han flere ganger, men han får rene prøver hver gang. Kolleger prater sammen, så jeg vet han skryter av at han jukser på prøvene og at andre vet han ruser seg ved at han sier det eller at de står i nærheten av han. Når han fikk rene prøver hver gang ble det sett på som "mobbing" eller hva jeg skal kalle det, at kolleger fortsatte å melde ifra om han. 

Jeg vet ikke sikkert når han ruser seg og ikke og har ikke klart å ta han  direkte på det. Kan man ringe politiet selv bare ved mistanke? 

Anonymkode: a33c6...8e0

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du ringe politiet for mistanke om ruskjøring. 

Det her høres jo ut som en som er stor i kjeften egentlig, om prøvene var tatt på riktig måte selvfølgelig. Om han fikk beskjed om når det ble tatt prøve så var det jo ikke så vanskelig å jukse.

Anonymkode: ee506...7ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...