AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Babyen min vil bare bæres, og det er tungt for nakken og skuldre, da jeg har en nakkeskade som gjør at jeg ikke kan bruke bæresjal/bæresele. kan jeg bruke hoftesetet allerede nå, om jeg tar den på magen og ikke på hofta? eller blir det noe belastning på ryggen? Anonymkode: 916a9...d16
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Det der så veldig tungt ut for korsryggen.. Anonymkode: 1cca4...432
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Ville spurt i norsk bæregruppe på Facebook. Anonymkode: df607...0b9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Jeg sliter også med ryggen og har derfor lært meg noen knuter med sjal som ikke belaster de vonde områdene. Er det noe for deg? Anonymkode: 14c5d...e54 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #5 Skrevet 19. juli 2019 Hvus hen kan snu seg fra rygg til mage og tilbake, eller sutte på tærne sine, kjør på. Men det er ikke handsfree og er bare for kortere stunder. Anonymkode: 3aa40...ef8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 Ser nå at du tenkte å bruke den på magen, den er jeg usikker på. Hva er dessuten vitsen, da må du jo bruke begge hendene? Hvorfor ikke bruke en sele som avlaster? Den der blir veldig tung for rygg og nakke! Anonymkode: 3aa40...ef8
Gjest Albbas Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ser nå at du tenkte å bruke den på magen, den er jeg usikker på. Hva er dessuten vitsen, da må du jo bruke begge hendene? Hvorfor ikke bruke en sele som avlaster? Den der blir veldig tung for rygg og nakke! Anonymkode: 3aa40...ef8 Vitsen for ts er vel å slippe å bære hele vekten av barnet i armene , ikke å få ledige hender. Ts sier jo at sele ikke er aktuelt pga ryggproblemer. TS, er du sikker på at sjal ikke går med dine ryggproblemer? Jeg ville spurt i Norsk bæregruppe. Jeg kan ikke skjønne at å bære i armene er bedre for ryggen enn et stødig, godt knytt, vevd sjal? Men jeg har ikke ryggproblemer så vanskelig for meg å sette meg inn i.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 Hvis sele er uaktuelt pga ryggproblemer ville jeg styrt langt unna dette hoftesetet. En korrekt innstilt sele er langt bedre for ryggen enn både hoftesetet og armbæring, selv om vevd sjal naturlig nok vil være enda bedre. Anonymkode: 3aa40...ef8 3
addict Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 Nei en 3 mnd gammel baby kan ikke bruke denne. Vanligvis ved sjal og sele så er regelen for hoftebæring at de må kunne ta seg til tærne og eller snu seg selv. Forskjellen er at denne ikke vil gi noe støtte mot rygg og nakke, og en 3 mnd gammel baby klarer ikke å holde seg oppe selv. Denne må nok ventes med til barnet kan sitte uten støtte.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 Er det helsepersonell som har gitt deg forbud mot bæretøy, eller har du selv erfart at det er ubehagelig? Hvis det er sistnevnte er jeg helt sikker på at Norsk bæregruppe kan hjelpe deg med å finne et godt alternativ. Anonymkode: ca29d...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå