Linn3c Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Eg er på utkik etter nokre morosame innslag som me kan putta inn i programheftet eller menyheftet for festen, til underhalding for gjestene. Forslag?
Snuppelure Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Vi hadde personlig hilsen til alle gjestene i meny-programmet deres.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #4 Skrevet 7. mai 2005 Mamma puttet inn noen morsomme sitater i vårt, som fex disse: Et ekteskap må drives med fantasien. Knut Hamsund Den mest kritiske perioden i et ekteskap er frokosten. A. P. Herbert Det er ikke mangelen på kjærlighet, men mangelen på vennskap som forårsaker ulykkelige ekteskap. Friedrich Nietzche For å bli lykkelig i et ekteskap gjelder det noe meget mer enn bare å finne den rette, det gjelder også å være den rette. Leland Foster Wood
Annie78 Skrevet 7. mai 2005 #5 Skrevet 7. mai 2005 Jeg lurer litt på om vi skal ha med litt skikk og bruk i vårt "sang/meny"-hefte.... Er jo ikke så mange som er vant med store middager nå til dags....
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #6 Skrevet 7. mai 2005 Jeg lurer litt på om vi skal ha med litt skikk og bruk i vårt "sang/meny"-hefte.... Er jo ikke så mange som er vant med store middager nå til dags.... Det synes jeg bare virker hovent.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #7 Skrevet 7. mai 2005 Det synes jeg bare virker hovent. Vi hadde, blandt annet disse: Tygg rolig og sindig, bare de nærmeste skal høre deg Tygg med innsiden av ansiktet Unngå trengsel under bordet, krabb til høyre Spis bare fra din egen tallerken. Klær anbefales og så videre........
aprilbrud Skrevet 7. mai 2005 #8 Skrevet 7. mai 2005 Vi hadde ikke noe sånt, og for å være helt ærlig tror jeg meget få av gjestene hadde tatt seg tid til å sitte og lese under middagen. Da skjer et jo så mye annet gøy!
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #9 Skrevet 7. mai 2005 -samtidig som det er en god icebreaker, dersom man kanskje ikke kjenner alle de andre gjestene så godt
linky Skrevet 7. mai 2005 #10 Skrevet 7. mai 2005 Vi hadde, blandt annet disse: Tygg rolig og sindig, bare de nærmeste skal høre deg Tygg med innsiden av ansiktet Unngå trengsel under bordet, krabb til høyre Spis bare fra din egen tallerken. Klær anbefales og så videre........ Vi hadde også dette med+++ og har fått masse skryt for sangheftet..
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2005 #11 Skrevet 7. mai 2005 Vi hadde også dette med+++ og har fått masse skryt for sangheftet.. vi også
Annie78 Skrevet 7. mai 2005 #12 Skrevet 7. mai 2005 Var selvsagt meningen at det skulle fremstilles på en humoristisk måte, slik som eksemplene til Tex. Tror og det blir mer noe å le sammen av, enn noe gjestene tar ille opp. :-)
Gjest tivoli Skrevet 7. mai 2005 #13 Skrevet 7. mai 2005 Tex: har du flere "skikk og bruk" eller "vett og etikett"? Trenger flere til bryllup om to uker:)
ikka2011 Skrevet 7. mai 2005 #14 Skrevet 7. mai 2005 http://www.brollopstorget.se/Festen/vett_etikett.php
maki Skrevet 8. mai 2005 #16 Skrevet 8. mai 2005 Vi skal ha disse sitatene i hefte vårt : (noen av dem er skrevet her inne før da ) I en enig familie kommer lykken av seg selv. - Kinesisk ordtak Ekteskapet har sine stormer, sine orkaner, liksom...verdenshavet. Men det har også sine havblikk... - Nils Kjær Det er ikke mangel på kjærlighet, men mangelen på vennskap som forårsaker ulykkelige ekteskap. - Friedrich Nietzsche Kjærligheten trøster som solskinn etter regn. - William Shakespeare I ekteskapet er ikke målet å tenke likt, men å tenke sammen. - Robert C. Dodds Kjærligheten er den sterkeste av alle lidenskaper, fordi den på samme tid angriper hodet, hjertet og sansene. - Francois de Voltaire Et bryllup er den offentlige bekjentgjørelse av et meget privat forehavende. - Ian Hay Kjærligheten er dyp som havet. Jo mer den gir, jo mer har den i behold. William Shakespeare Roser regner aldri ned fra himmelen. Vil du ha flere roser, må du plante flere rosenbusker. - Georg Eliot Kjærligheten er en frukt som kan høstes til alle årstider, og som bestandig er innen rekkevidde for alle. - Mor Teresa
Linn3c Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #17 Skrevet 8. mai 2005 Ja, slike ting var det eg var på jakt etter. Slike bordskikk-reglar og sitat. Flotte greier! Tek imot fleire med takk! :D
Juli-brud Skrevet 8. mai 2005 #18 Skrevet 8. mai 2005 På www.ordtak.no finnes mange ordtak. kan og søke på bestemte ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå