iskremm Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Tenkte lage taco, og kjøpte denne osten. Men er visstnok ikke egnet som dryss på maten, ref baksiden. Smaker helt greit. Bør jeg unngå? Er det farlig å spise den slik?
Dolce Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Hva mener du med om det er "farlig"? Det er en ost.... 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Mozzarella et helt ufarlig. Jeg lover. Anonymkode: 70cd4...de8 1
iskremm Skrevet 18. juli 2019 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2019 4 minutter siden, Dolce skrev: Hva mener du med om det er "farlig"? Det er en ost.... Det faktum at det står «egner seg ikke til dryss» på baksiden av pakningen.
Gjest Lama_Drama Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 De synes kanskje selv den er for tørr eller noe? Ser den får sådær i tester, den smaker sikkert best varm.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #7 Skrevet 18. juli 2019 Den er livsfarlig Anonymkode: fb724...d8c 2
Dolce Skrevet 18. juli 2019 #8 Skrevet 18. juli 2019 2 minutter siden, iskremm skrev: Det faktum at det står «egner seg ikke til dryss» på baksiden av pakningen. Ost til "dryss" er gjerne fastere oster, som for eksempel det vi i Norge kaller "parmesan". Altså til å "drysse" over pastaretter. Siden denne osten de kaller mozzarella er nokså fersk og myk, mener de kanskje at den ikke egner seg til å rives opp ytterligere og dermed ikke egner seg for "dryss"? Uansett, det er ikke farlig....
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 Kan være de tenker smelteevne. At den fremdeles holder seg «tørr» selv om du har den på varm mat. At den må stekes i ovn for å smelte..Jeg vet ikke jeg altså, men ser ikke noen annen grunn til at den ikke skal egne seg som dryss på mat. Anonymkode: fdcee...ec0 1
veraa94 Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 Tror nok årsaken til at den ikke er egnet for dryss er at det er en relativt smaksfattig ost, så dumt å "kaste" den bort i feks en salat.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tipper at den er tilsatt potetmel som såkalt "antiklumpemiddel", og at det påvirker både smak og konsistens i negativ retning i større grad når osten spises rett fra posten enn når man spiser den smeltet. Den må rett og slett smeltes for å smake mindre ille. Anonymkode: 99365...731 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 Brukte en lignende til taco her en dag. Eneste forskjellen er at den var tørrere enn vanlig og at den smakte lite. Du kan spise den som den er om det er det du vil.. Ingenting farlig. Anonymkode: c2e9e...b15 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 Haha! Kom til å tenke på en venninne som måtte bytte pølsene fordi det sto grillpølse på pakken og hun skulle jo ikke grille. Hun skulle koke pølser👍🏻😂 Anonymkode: c5555...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha! Kom til å tenke på en venninne som måtte bytte pølsene fordi det sto grillpølse på pakken og hun skulle jo ikke grille. Hun skulle koke pølser👍🏻😂 Anonymkode: c5555...c6d Jaja, nå smaker kokte grillpølser ikke så veldig godt da. Men det går jo an. Anonymkode: 3ceac...53a 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #15 Skrevet 19. juli 2019 Du har sikkert sett disse store hvite klumpene med fersk mozarella. De smaker godt som de er. Så finnes det noe som heter low moisture mozarella. Ikke helt sikker på om det er fersk mozarella som er blitt gammel eller om produksjonen er annerledes. Den ser i alle fall helt annerledes ut. Den egner seg best til rasping og smelting. Den er ofte litt smulete og smuldrete. Det er den du har. Men det betyr jo ikke at det er farlig. Det er mer det at den ikke egner seg. Gouda eller cheddar ville passet bedre i en taco. Anonymkode: da11d...7f4
Brunhilde Skrevet 19. juli 2019 #16 Skrevet 19. juli 2019 42 minutter siden, AnonymBruker said: Haha! Kom til å tenke på en venninne som måtte bytte pølsene fordi det sto grillpølse på pakken og hun skulle jo ikke grille. Hun skulle koke pølser👍🏻😂 Anonymkode: c5555...c6d Jeg skjønner henne veldig godt. Kokte grillpølser er ekkelt! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå