Gå til innhold

Barn får feber på ferie, får man noe på reiseforsikringen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barnet har hatt feber og vært slapp i 2 døgn på sydenferie. Vi har dermed ikke fått gjort så mye disse to dagene, da barnet bare vil sitte i skyggen med nettbrettet. 

Er dette noe jeg kan få igjen noe på reiseforsikringen for? Jeg spurte Gjensidige på chat, men de kunne ikke svare før jeg meldte inn skade og da må jeg vente til i morgen. Noen her som vet, mens jeg venter? 😊

Anonymkode: ead1b...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nope. Du får kun dekket evt. utgifter i forbindelse med sykdommen. At barnet har feber og sitter foran nettbrettet har jo ikke kostet deg ei krone. Så hva mener du forsikringsselskapet skal dekke, mener du? :klo: 

Anonymkode: fe74b...86a

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken skade skal du melde inn? Feberen?

Anonymkode: a18e3...a1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få kompensasjon for tapt ferie hvis barnet har vært sengeliggende eller innlagt på sykehus. Som oftest krever det legedokumentasjon som bekrefter dette. At barnet har sittet i skyggen er dessverre ikke  nok. 

Hilsen en som jobber med reiseforsikring. 

Anonymkode: 98b94...02e

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har hatt feber og vært slapp i 2 døgn på sydenferie. Vi har dermed ikke fått gjort så mye disse to dagene, da barnet bare vil sitte i skyggen med nettbrettet. 

Er dette noe jeg kan få igjen noe på reiseforsikringen for? Jeg spurte Gjensidige på chat, men de kunne ikke svare før jeg meldte inn skade og da må jeg vente til i morgen. Noen her som vet, mens jeg venter? 😊

Anonymkode: ead1b...892

Det er faktisk en risiko ved å dra på ferie med barn. De kan bli syke, og nei en får ikke noe igjen for det. Blir barnet alvorlig syk, det må reise hjem for behandling eller annet alevolig så er det annerledes. Skulle tatt seg ut for forsikringsselskapene om folk skulle hatt igjen for bagateller

Anonymkode: 74711...3e4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småsyk og dårlig form på ferie er som dårlig vær - irriterende, men noe man bare må regne med at skjer av og til. Verden er ikke perfekt, man har ikke rett på noen kompensasjon av den grunn

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får kun igjen om du har legeerklæring.

Anonymkode: 65b16...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis barnet er for sykt til å fly får du vel igjen, men at barnet ikke har glede av ferien er ikke nok til å få noe igjen.

Anonymkode: e3348...fc6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ojojoj så mye jeg burde fått kompensert her i livet om jeg skulle tenkt sånn gjennom 20 år med barn i huset!  Nei, livet får man håndtere uten å mene at man har krav på noe hver gang ting ikke blir 100% perfekt her i verden!

Anonymkode: 42dee...17f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får du ikke noe for.

Vi var i Hellas for noen år siden og dattera mi fikk ørebetennelse, halsbetennelse og feber. Vi tik henne med til legevakt og fikk medisin for dette.

De eneste vi fikk dekket var utgiftene til lege og medisiner. At vi også hadde 2 dager hvor den ene ble tilbrakt kun i sengen var virkelig ikke i mine fjerneste tanker å be om å kreve betalt for engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få kompensasjon for tapt ferie hvis barnet har vært sengeliggende eller innlagt på sykehus. Som oftest krever det legedokumentasjon som bekrefter dette. At barnet har sittet i skyggen er dessverre ikke  nok. 

Hilsen en som jobber med reiseforsikring. 

Anonymkode: 98b94...02e

Hvilket selskap jobber du for? 

Du får kun kompensasjon for de dagene en av dere evt ligger på sykehus. Sengeliggende på hotellet dekkes ikke, men utgifter rundt sykdommen (legebesøk ect) dekkes. 

Hilsen forsikringsrådgiver

Anonymkode: 1abd4...e4a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jøss! 

Hva er det dere ikke har fått gjort disse to dagene som du vil kreve erstatning for da? 

Anonymkode: 34f02...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her i huset greide sønnen vår å slå foten gjennom en glassrute. Han måtte operere og var totalt to dager på sykehuset + en dag innom for kontroll. Dette var tidlig i ferie og vi hadde 10 dager igjen i Spania. Gutten måtte ha medisiner regelmessig og vi måtte være en voksen på han hele tiden. Hun kunne ikke belaste foten eller bli våt. Vi fikk dekt utgiftene vi hadde hatt og penger igjen for de 10 dagene for gutten og en voksen. Den andre voksne og de tre søskene fikk vi ikke noe igjen for siden de kunne fortsette som «normalt».

Anonymkode: f7005...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rn i familien min brakk en kroppsdel på sydenferie. En hel dag på sykehuset, og 1 uke ødelagt ferie for vedkommende, og litt amputert for oss resten. De fikk igjen for vedkommende som var skadet, og 1 person ekstra. Pluss legeutgifter osv.

Vet et annet barn fikk mild grad av heteslag på sydenferie, og fikk legehjelp. De fikk igjen for legekostnadene, men ikke noe annet, selv om barnet kun lå i senga et par dager. 

Anonymkode: e4c7d...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har vært syk på tre ferier og vi fikk igjen pengene hver gang. Jeg hadde da "bedrest" erklæring fra legen. En av feriene var jeg innlagt i 10 dager og hadde "bedrest" de resterende fire dagene før vi reiste hjem. 

I i fjor fikk mellomste hånd fot munnsyken og vi tilbragte en av to uker på hotellrommet og fikk igjen halve ferien. 

Tror ikke du får igjen for at barnet satt i skyggen med ipaden. 

Anonymkode: 28e01...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt spent på hva du mener du har krav på penger for jeg å.

At ungen sitter i skyggen? Hva har det kostet deg av utgifter?

Anonymkode: f3df5...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...