Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Etter brudd,...når er det "lovlig" å begynne å date igjen? Hva med ONS? Hvordan er de uskrivne reglene ? 8)
AUF Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 ikke første helgen etterpå hvertfall. :o det kommer jo litt av på hvordan bruddet var, og hvordan du føler deg. Ikke noe smart å lete etter et forhold enda om du har kjærlighetssorg. Men ons kan gjøre livet litt lettere en bitteliten stund
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #3 Skrevet 7. mai 2005 Folk er da så forskjellige og de bør man jo akseptere. Noen starter kanskje for tidlig, men da kan det være en del av prosessen i å komme seg over bruddet. Andre tørker nærmest inn og burde ha begynt for lenge siden. Så lenge du kan stå for dine valg synes jeg ikke du skal bry deg så mye om hva andre mener. Vi takler brudd så forskjellig og ingen kan si at noe er generelt rett og galt. Hva er tidlig eller sent for DEG, det er spørsmålet.......
glaciera Skrevet 7. mai 2005 #4 Skrevet 7. mai 2005 Den riktige tiden er når du får en skikkelig attraktiv invitasjon! ONS? Tommelfingerregelen er vel at man ikke har ONS med noen man er interessert i for alvor, ut over det er vel dette svært individuelt.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2005 #5 Skrevet 7. mai 2005 Den riktige tiden er når du får en skikkelig attraktiv invitasjon! ONS? Tommelfingerregelen er vel at man ikke har ONS med noen man er interessert i for alvor, ut over det er vel dette svært individuelt. :enig_animasjon:
Gjest vent litt Skrevet 7. mai 2005 #6 Skrevet 7. mai 2005 Så lenge du fortsatt har følelser for den du var sammen med så vil alle "tilfeldige kontakter/dater etc" bare være med på å gjøre deg enda mer deppa. Det er nå min mening, been there -done that
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #7 Skrevet 8. mai 2005 Dette gjør du når det føles riktig for deg. Men vil anbefale deg på det sterkeste og bli ferdig med det forrige forholdet først, for da har man i mine øyne et mye bedre utgangspunkt for det neste. Lykke til :-D
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Jeg tror det du spør etter her er når det er "lov" å date andre med tanke på eksen, ikke med tanke på deg selv. At du kanskje har lyst å date men ikke helt vet om du bør gjøre det med respekt for eksen? Jeg hadde sex 1 uke etter det ble slutt med eksen, hadde vært sammen i 2 ½ år. Og vi var vel egentlig begge ferdig med forholdet i flere mnd før det ble slutt, så ingen av oss hadde noen slike problem. Hun fikk ny type etter 3-4 uker. Tror aldri jeg har hatt bedre sex.. 2½ år med samme person så får jeg et sexdyr i senga.. herlig..
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #10 Skrevet 12. mai 2005 Jeg tror det du spør etter her er når det er "lov" å date andre med tanke på eksen, ikke med tanke på deg selv. At du kanskje har lyst å date men ikke helt vet om du bør gjøre det med respekt for eksen? Riktig. Jeg tar bruddet helt fint (kanskje ikke så rart, det var jeg som gjorde det slutt,..) Han er knust, og jeg tror nok han kommer til å bruke laaang tid,.... :-? Jeg får så dårlig samvittighet hvis jeg møter/flørter med menn på byen, og så støter jeg på exen (eller hans venner,..).. :-?
Gjest Petrinemor Skrevet 12. mai 2005 #11 Skrevet 12. mai 2005 Hvor lenge var du sammen med eksen din da? . har dere snakket ut etter bruddet. Har du sagt noe til han som gjør han innbiller seg at det kan bli dere igjen ?. Dette syns jeg er vesentlige spørsmål i denne sammenhengen.
Gjest Lislene Skrevet 12. mai 2005 #12 Skrevet 12. mai 2005 Snakk ut med eksen din før du begynner å date igjen. Hvorfor riskikere å såre han ytterligere ?. Vær ærlig med han slik at han unngår å bli enda mer knust, da hjelper du å "forberede" han på det hvis du skulle treffe han eller han får høre det via venner at du flørter med andre. ER DET SÅ VANSKELIG ???
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #13 Skrevet 12. mai 2005 Vel, jeg mener du overhodet ikke har noen forpliktelser til eksen sånn sett, men at du kanskje bør trå litt varsomt offentlig og steder du vet han eller vennene kan se deg, siden du vet han vil bli såret. Jeg ville holdt datingen min på et ganske diskre stadie, heller tatt en middag sammen med noen hjemme istedetfor på restaurant/kino/utested og kost meg til det gikk x antall uker/mnd`er. Date så mye du vil, men holdt en lav "date-profil" på steder du vet han/vennene kan være. Du har jo ikke slått opp for å bli nonne heller?
Gjest Olga på landet Skrevet 12. mai 2005 #15 Skrevet 12. mai 2005 Eneste grunnen til at du skulle få dårlig samvittighet er enten det at du har sagt/lovet han å ikke date på lang tid eller at du fremdeles har han i "bakhånd" dersom du skulle ønske han tilbake men har lyst å flørte rundt litt først før du "bestemmer" deg. I så tilfelle bør du tenke deg godt om. Dette er noe av det mest ussle du kan gjøre mot noen og du risikerer å sitte igjen som den store taperen selv til slutt. Hvorfor ble det slutt med eksen ???, dette kunne være interssant å vite for å gi ytteligere råd
Gjest Zelmas Skrevet 12. mai 2005 #16 Skrevet 12. mai 2005 Ta nå den ene tlf. til eksen din og si at du er klar for å se/treffe andre. Spar deg selv og han for flere nedturer. Betød han så lite for deg så la være. Unner du han å komme seg videre og eventuelt unngå å se/høre at du flørter rundt. Er så enkelt så dette. Virker jo nesten så du allerede har avtalt å treffe noen, eller?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2005 #17 Skrevet 12. mai 2005 Ta nå den ene tlf. til eksen din og si at du er klar for å se/treffe andre. Spar deg selv og han for flere nedturer. Betød han så lite for deg så la være. Unner du han å komme seg videre og eventuelt unngå å se/høre at du flørter rundt. Er så enkelt så dette. Virker jo nesten så du allerede har avtalt å treffe noen, eller? tja.. dette kan oppfattes som hovering. Jeg hadde følt meg ganske ille til mots og ydmyket hvis noen av mine ekser gjorde noe slikt. "ja jeg gjorde det slutt, nå nå skal jeg ut og knulle nadre, bare til informasjon"
Gjest Zelmas Skrevet 12. mai 2005 #18 Skrevet 12. mai 2005 Er ikke knulling det er snakk om her. Det er snakk om å repektere eksen sine følelser. Hva er best for han ?, å se sin eks ute som "ikke skulle date på lang tid" kline med en annen mann?. Eller at han kan ligge få lagt tanken på eksen sin en gang for alle vekk og endelig forstå at hun er vekke ved at hun på en enkel måte sier at hun er klar for å treffe andre. Her er det snakk om å gjøre det som er best for begge parter : hun slippe å ha dårlig samvittighet og forhindre at han opplever å bli knust. Finnes det noe værre en å se eksen sin kline/flørte med andre når hun/han har nylig gjort det slutt. Tenk før du svarer. Er kun snakk om ærlighet og empati
Gjest Rebeccaen Skrevet 12. mai 2005 #19 Skrevet 12. mai 2005 Helt enig. Hvorfor skal ting alltid gjøres så vanskelig. Driter du i eksen din så gå ut, gjør hva du vil og drit i om noen ser deg, ta en ONS , føl hva du vil. ER du slik ???, hva hadde du syntes om hvis det var eksen din som var som deg ????. Skal man ikke lenger bry seg om andre mennesker så snart de er ekser. Blir kvalm av slike folk.
Gjest Trådstarteren Skrevet 12. mai 2005 #20 Skrevet 12. mai 2005 Nei, jeg holder han ikke "på gress", han er fullt klar over at det ikke blir oss igjen. Og ja, vi har snakket ut, og "forholdet" oss imellom er ok. Selvfølgelig driter jeg ikke i hva han føler,..hadde jeg gjort det så hadde jeg ikke skrevet innlegget,.... Mvh Trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå