AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Butikken som jeg jobber i skal legges ned og jeg blir sagt opp når permisjonen er ferdig i Januar og skal begynne på dagpenger (nav) fram til jeg får meg en ny jobb. Problemer er at jeg har 3 mnd oppsigelsestid, og må jobbe i 3 mnd etter permisjonen min er over, før jeg kan begynne på dagpenger. Jeg hadde tenkt å ha ulønnet permisjon etter permisjonen min er over. Så spørsmålet mitt er: Er det noen som vet om jeg kan selv si opp jobben 3 mnd før permisjonen min er over. Slik at oppsigelsestiden min er i permisjonstiden, så når permisjonen min er ferdig kan jeg gå rett på dagpenger? Eller må jeg igjen vente 3 mnd ( karantenetid) etter permisjonen min er over, før jeg kan motta dagpenger fra nav? ( beklager kronglete innlegg) Anonymkode: 8988f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Sier du opp selv får du jo karantene før du får dagpenger. Så det beste for deg er jo å bli oppsagt? Dersom butikken du jobbet i ikke lenger er der når du er ferdig med permisjonen så er jo det beste for deg å bli oppsagt slik at du ikke har noen jobb å gå tilbake til fra permisjonsslutt, slik at du kan gå rett over på dagpenger. Anonymkode: 70e72...887 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sier du opp selv får du jo karantene før du får dagpenger. Så det beste for deg er jo å bli oppsagt? Dersom butikken du jobbet i ikke lenger er der når du er ferdig med permisjonen så er jo det beste for deg å bli oppsagt slik at du ikke har noen jobb å gå tilbake til fra permisjonsslutt, slik at du kan gå rett over på dagpenger. Anonymkode: 70e72...887 Ja, jeg er klar over det. Derfor vil jeg selv si opp 3 mnd før permisjonen min er over. Slik at jeg slipper karantene. Hvis jeg blir sagt opp, så må jeg jobb de 3 månedene i oppsigelsestiden min. Butikken jeg jobber i blir lagt ned, men de overføre meg bare til en annen butikk og det er jeg ikke interessert i og prøver å unngå. Så derfor spør jeg her om det er en måte jeg kan slippe å gjør det på og likevel motta dagpenger etter permisjonen min er ferdig. Anonymkode: 8988f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Karantenetiden løper fra permisjon er over. Man slipper ikke unna den. Anonymkode: dcd44...bd5 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #5 Skrevet 18. juli 2019 Nei, det er ikke mulig å slippe. Enten blir du sagt opp og må jobbe ut oppsigelsestiden, eller så kan du si opp selv og få 12 uker med forlenget ventetid på dagpenger. Anonymkode: 64d8c...763
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 Permisjonstiden er tid du kunne jobbet. Du kunne ikke jobbet i permisjonstiden, derfor løper oppsigelse fra permisjonsslutt. Du kan ta ut ferie i oppsigelsestiden om arbeidsgiver godkjenner det. Anonymkode: 0d871...d1f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #7 Skrevet 18. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Karantenetiden løper fra permisjon er over. Man slipper ikke unna den. Anonymkode: dcd44...bd5 Er du sikker på det? Men hvis jeg sier opp selv, ( før permisjonen min er over) så slipper jeg iallefall å jobbe i oppsigelsestiden min.. Anonymkode: 8988f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #8 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du sikker på det? Men hvis jeg sier opp selv, ( før permisjonen min er over) så slipper jeg iallefall å jobbe i oppsigelsestiden min.. Anonymkode: 8988f...3f4 Jeg skrev litt feil i starten som du ser. Ja det kan du, men kommer kanskje Ann på arbeidsgivers velvillighet. Anonymkode: 0d871...d1f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 Ikke si opp. La jobben si deg opp. Ta ulønnet permisjon i de tre oppsigelsesmånedene. Gå så rett på dagpenger når de tre månedene er over. Anonymkode: 2bd5a...897
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Permisjonstiden er tid du kunne jobbet. Du kunne ikke jobbet i permisjonstiden, derfor løper oppsigelse fra permisjonsslutt. Du kan ta ut ferie i oppsigelsestiden om arbeidsgiver godkjenner det. Anonymkode: 0d871...d1f Så du mener at jeg heller ikke kan si opp i permisjonstiden min og slippe å jobbe i oppsigelsestiden min? Anonymkode: 8988f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #11 Skrevet 18. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at jeg heller ikke kan si opp i permisjonstiden min og slippe å jobbe i oppsigelsestiden min? Anonymkode: 8988f...3f4 Du kan si opp i permisjonstiden din slik at du er ferdig med arbeidsforholdet når permisjonstiden din er over, men da får du karantene på dagpenger. Anonymkode: d582b...00b 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #12 Skrevet 18. juli 2019 Trygdesvindel kalles dette. Anonymkode: bd313...615 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #13 Skrevet 18. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke si opp. La jobben si deg opp. Ta ulønnet permisjon i de tre oppsigelsesmånedene. Gå så rett på dagpenger når de tre månedene er over. Anonymkode: 2bd5a...897 Men kan jeg ta ulønnet perm i oppsigelsesmånedene? Anonymkode: 8988f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #14 Skrevet 18. juli 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Butikken som jeg jobber i skal legges ned og jeg blir sagt opp når permisjonen er ferdig i Januar og skal begynne på dagpenger (nav) fram til jeg får meg en ny jobb. Problemer er at jeg har 3 mnd oppsigelsestid, og må jobbe i 3 mnd etter permisjonen min er over, før jeg kan begynne på dagpenger. Jeg hadde tenkt å ha ulønnet permisjon etter permisjonen min er over. Så spørsmålet mitt er: Er det noen som vet om jeg kan selv si opp jobben 3 mnd før permisjonen min er over. Slik at oppsigelsestiden min er i permisjonstiden, så når permisjonen min er ferdig kan jeg gå rett på dagpenger? Eller må jeg igjen vente 3 mnd ( karantenetid) etter permisjonen min er over, før jeg kan motta dagpenger fra nav? ( beklager kronglete innlegg) Anonymkode: 8988f...3f4 Planlegger å gå på NAV til du får deg jobb ? sporty innstilling, men hva med å skaffe deg en ny jobb så du slipper du det ? Virker som du gjør alt for sllippe jobbe. Sier du opp selv får du uansett karantere, den kommer du ikke utenom uansett. Nav ER IKKE SÅ NAIVE at det ikke sjekkes Anonymkode: ab173...62f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #15 Skrevet 18. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trygdesvindel kalles dette. Anonymkode: bd313...615 Ventet på den. Det er ikke trygdesvindel, det er bare smart planlegging. Jeg er uansett uten jobb neste år, så jeg må bare finne ut av hvordan jeg taper minst på det. Anonymkode: 8988f...3f4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #16 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men kan jeg ta ulønnet perm i oppsigelsesmånedene? Anonymkode: 8988f...3f4 NEi, det kan du ikke. Oppsigelsestiden kan du ta ut oppspart feire, men du kan ikke ta ut ulønnet persmisjon så rett over på dagpenger, det sier seg vel selv ? Anonymkode: ab173...62f
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #17 Skrevet 18. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ventet på den. Det er ikke trygdesvindel, det er bare smart planlegging. Jeg er uansett uten jobb neste år, så jeg må bare finne ut av hvordan jeg taper minst på det. Anonymkode: 8988f...3f4 Du taper minst ved å begynne å finne deg en ny jobb, jo før jo bedre Anonymkode: ab173...62f 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #18 Skrevet 18. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kan jeg ta ulønnet perm i oppsigelsesmånedene? Anonymkode: 8988f...3f4 Det kommer an på om du får lov av arbeidsgiver. Men jeg vil jo tro de ikke synes det er noe problem når butikken uansett skal legges ned. Da sparer de jo tre måneder med lønn til deg. Anonymkode: 2bd5a...897
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #19 Skrevet 18. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ventet på den. Det er ikke trygdesvindel, det er bare smart planlegging. Jeg er uansett uten jobb neste år, så jeg må bare finne ut av hvordan jeg taper minst på det. Anonymkode: 8988f...3f4 Hva med å finne deg en jobb. Anonymkode: bd313...615
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #20 Skrevet 18. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Planlegger å gå på NAV til du får deg jobb ? sporty innstilling, men hva med å skaffe deg en ny jobb så du slipper du det ? Virker som du gjør alt for sllippe jobbe. Sier du opp selv får du uansett karantere, den kommer du ikke utenom uansett. Nav ER IKKE SÅ NAIVE at det ikke sjekkes Anonymkode: ab173...62fja Ja, jeg planlegger å gå på NAV til jeg får meg jobb. Men jeg begynner allerede nå og å lete etter en ny jobb. Men jeg er i fødselsperm nå, og kan uansett ikke jobbe. Når permisjonen min er ferdig, så er ungen min 7 mnd og jeg hadde tenkt å ta ulønnet perm etter permisjonen min er over til ungen er 1 år. Derfor vil jeg ikke jobbe i oppsigelsestiden min. Og siden jeg får dagpenger, så driver jeg å planlegger litt. Hvis jeg får meg en jobb jeg vil ha, så skal jeg selvfølgelig ta den. Anonymkode: 8988f...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå