Gå til innhold

Sas lounge?

Anbefalte innlegg

Gjest anstendigpike
Skrevet

Jeg blir sittende rundt 5 timer på flyplassen (Gardemoen, innenlands) i morgen og vurderer derfor å kjøpe sas lounge. Det eneste jeg lurer på er om man får så mye mat og drikke som man selv ønsker? Hvis det er slik at man kun får forsyne seg en gang og et glass vin og en brus er jeg usikker på om det er verdt det. Vet noen om barista baren også er "gratis"?

Takk for svar 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt å fråtse i deg mat?

Anonymkode: d769f...f93

Gjest anstendigpike
Skrevet

Ikke akkurat fråtse, men hadde jo vært greit å spist noe jeg blir mett av ettersom jeg ikke får spist middag, også er det fint å kunne spise litt snacks mens jeg venter og ha muligheten til å spise litt mer dersom jeg blir mer sulten.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spise så mye du vil. :Nikke:

Anonymkode: fb013...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

....og drikke. :ler:

Anonymkode: fb013...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, anstendigpike skrev:

Jeg blir sittende rundt 5 timer på flyplassen (Gardemoen, innenlands) i morgen og vurderer derfor å kjøpe sas lounge. Det eneste jeg lurer på er om man får så mye mat og drikke som man selv ønsker? Hvis det er slik at man kun får forsyne seg en gang og et glass vin og en brus er jeg usikker på om det er verdt det. Vet noen om barista baren også er "gratis"?

Takk for svar 🙂

Du kan spise og drikke det du vil som er der, men du kan ikke oppholde deg der i evigheter.

og kan benyttes av alle reisende mot en avgift på kr. 350,-, fra 3 timer før avgang.

Anonymkode: eb7e8...b95

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan spise det man vil. De hadde noe slags "buffetgreier" da jeg var der med ulike ting. Jeg synes det var veldig greit siden jeg tok et sent fly og måtte vente litt på flyplassen. Da var det ok å sitte der og få seg noe å spise.

Anonymkode: 2ed50...cf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis og drikk så mye du vil. Har du sas pluss kan du bere gå rett inn og finne deg til rette. Kan være fult på travle dager / tidspunkt 

Anonymkode: f4da7...e4c

• Liker 1
Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg mener det er OSL loungen man kan betale seg inn på for 350kr, ikke SAS loungen?

Gjest anstendigpike
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spise og drikke det du vil som er der, men du kan ikke oppholde deg der i evigheter.

og kan benyttes av alle reisende mot en avgift på kr. 350,-, fra 3 timer før avgang.

Anonymkode: eb7e8...b95

Loungene våre åpner omtrent 60 minutter før dagens første SAS-avgang og stenger omtrent 30 minutter før den siste SAS-avgangen. Åpningstidene kan variere avhengig av lokale kontrakter og i henhold til sesongbaserte timeplaner.

Står ingenting her om 3 timer. Koster også 229 hvis man bestiller før og 279 på flyplassen.

Skrevet

Sas lounge krever gyldig boardingpass det aktuelle døgnet, ingen andre tidsbegrensinger. OSL lounge derimot har tidsbegrensing. 

Har ikke testet barista-baren, men alt annet er iallefall gratis. Du kan forsyne deg så mye du vil av både mat, brus, øl og vin. 
De gangene jeg har vært der så har maten stort sett vært suppe, rundstykker og salat, ikke noe mer fancy enn som så. Men jeg synes suppene er gode, og salatbaren fylles på jevnlig så det er friske grønnsaker der. Det er også ganske så greit utvalg av ting å ha i salaten. 

• Liker 1
Skrevet

Kaffe fra kaffebaren på SAS loungen innenlands er også gratis. De lager espresso, cappuccino, cortado etc

AnonymBruker
Skrevet

Maten er ikke verdt over 300kr, for det er spinkelt utvalg der, men et par glass vin og stillhet er kanskje verdt det for meg :) 

Anonymkode: 777f2...f5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist reiste jeg i et travelt tidspunkt,  og det var stappfullt. Men suppa var god.😋

Anonymkode: cb699...bae

Skrevet

Spis og drikk så mye du vil på loungen men kvaliteten på maten er helt bånn i bøtta.  Hadde heller kjøpt meg et måltid på en ar kafeene i terminalen

Skrevet

Ser at trådstarter har slettet seg nå, men likevel noen kommentarer.

Jeg synes ikke SAS lounge, selv ikke utenlands hvor det er fri alkoholservering, egentlig er verdt å betale for, siden prisen for å kjøpe det er så høy. Nå har jeg gjennom Eurobonus fri bruk av SAS og Star Alliance lounger siden jeg reiser så mye, og pleier alltid å sitte der i stedet for å bruke penger på mat på flyplassen. Det er helt greit på utland. Serverer varm suppe, ferskt brød, pålegg og salat, samt valgfri drikke.

Hvis du reiser i bookingklasse SAS Plus, evt. har Eurobonus Gold eller Diamond, kan du bruke loungen så mye du vil. Men jeg ville ikke betalt for det, spesielt ikke på innland. De serverer heller ikke alkohol mener jeg, og utvalget er dårligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...