Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Du har ikke rett til å studere ved xxx dette semesteret....»

For over 10 år siden fullførte jeg ikke eksamener. Blir man straffet for evig? Jeg har jo fått tilbud om studie. Hva gjør jeg nå da? 😭

Anonymkode: 5e35d...e5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det første gang du er inne på studentweb nå? Er de åpnet for ditt studiested? Hos oss åpner det ikke før i August igjen, så kanskje beskjeden er endret da? Ellers kontakt studiestedet, sikkert bare en teknikalitet som må endres på, tenker jeg. 

Anonymkode: a6f8d...279

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det første gang du er inne på studentweb nå? Er de åpnet for ditt studiested? Hos oss åpner det ikke før i August igjen, så kanskje beskjeden er endret da? Ellers kontakt studiestedet, sikkert bare en teknikalitet som må endres på, tenker jeg. 

Første gang ja. Skulle inn og se om jeg kunne betale semesteravgiften nå. Er jo fortvilende om jeg for over 10 år siden ødela for meg selv. S.O. og studiested har vel ikke noen form for samarbeid da, siden jeg har fått tilbud om plass men retten min er inndradd. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Du har ikke rett til å studere ved xxx dette semesteret....»

For over 10 år siden fullførte jeg ikke eksamener. Blir man straffet for evig? Jeg har jo fått tilbud om studie. Hva gjør jeg nå da? 😭

Du kan da studere på nytt selv om du ikke fullførte et annet studie. Studentweb er vel heller ikke åpnet for nye studenter

Anonymkode: 35a73...867

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da studere på nytt selv om du ikke fullførte et annet studie. Studentweb er vel heller ikke åpnet for nye studenter

Anonymkode: 35a73...867

Står at det er åpent fra uke 25. Men det gjelder kanskje bare gjeldende studenter? Har sendt mail til fakultetet, håper på svar imorgen :) Om det er slik at jeg ikke får studere, vil jeg jo frigi plass til de som evt måtte stå på venteliste :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leser så står det også "utsendelse av ny studierett åpner i august. Du vil få mail når den er opprettet"

Anonymkode: 2e281...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser så står det også "utsendelse av ny studierett åpner i august. Du vil få mail når den er opprettet"

Det står ikke på min side nei. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står ikke på min side nei. 

Det gjør iallefall det. Du kan såklart studere det du har kommet inn på. Man mister kun studieretten ved ET studie dersom man ikke består alle 3 sjansene på eksamen osv. Men du kan såklart studere noe annet.

For min del har jeg ikke noe jeg har stryki på, men det står fortsatt "du har ikke studierett ved denne instutisjonen", fordi det ikke åpner/fornyes før i august. Når man logger inn med gammelt brukenavn så er du jo ikke per dags dato student. Studie starter i slutten av august.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør iallefall det. Du kan såklart studere det du har kommet inn på. Man mister kun studieretten ved ET studie dersom man ikke består alle 3 sjansene på eksamen osv. Men du kan såklart studere noe annet.

For min del har jeg ikke noe jeg har stryki på, men det står fortsatt "du har ikke studierett ved denne instutisjonen", fordi det ikke åpner/fornyes før i august. Når man logger inn med gammelt brukenavn så er du jo ikke per dags dato student. Studie starter i slutten av august.

Det står ikke det hos meg. Nå har jeg saumfart hver eneste side :) Satser på det ordner seg. Takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ikke det hos meg. Nå har jeg saumfart hver eneste side :) Satser på det ordner seg. Takk for svar :) 

Men for å være på den sikre siden, har du dobbeltsjekket at du har valgt riktig universitet i studentweb?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for å være på den sikre siden, har du dobbeltsjekket at du har valgt riktig universitet i studentweb?

Ja :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke opprettet noen studierett for det studiet du har takket ja til enda, det bruker å gjøres etter at svarfristen for hoved og suppleringsopptaket er kjørt. Når du logger deg inn rundt månedsskiftet vil det være korrekt.

Anonymkode: 6b536...a04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Studentweb "åpner" for nye studenter 6. August ved mitt fakultet. Da er det åpent i en uke eller så, utenom det, så er det stengt. Det vil si at det du ser der er gamle beskjeder. Alle er på ferie enda. Det må sitte noen på andre siden og trykke på noen knapper for å få beskjedene opp, dermed er det "dødt" der, når det ikke er "åpent". Du kan google ditt studiested og "frister", da ser du hvilken dato det åpner for dere. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...