Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp sendt inn søknad om lån og stipend. To minutter senere kommer det opp at søknaden er behandlet og at svar blir sendt ut snart. Hva betyr dette?? Vet ikke enda om jeg har blitt tatt opp der jeg søker, men betyr dette da at det er avslag?

Anonymkode: c629c...0ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At den er behandlet betyr at det ikke er behov for manuell behandling av søknaden.
Svar blir sendt når dem har fått bekreftelse på at du har fått skoleplass, og utbetaling etter du har betalt semesteravgiften.

Anonymkode: 53c25...58c

AnonymBruker
Skrevet

Lånekassen er jo en av våre mest automatiserte bedrifter. Det meste gjøres av datamaskiner, og så står de og venter på at krav blir oppfylt slik som betalt semesteravgift, oppmeldt til studier, og studierett..

Anonymkode: 45c7a...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Er det studiestedet som bekrefter til Lånekassen? Hva hvis jeg ikke kommer inn? Må jeg slette søknaden da eller skjer det automatisk? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Er det studiestedet som bekrefter til Lånekassen? Hva hvis jeg ikke kommer inn? Må jeg slette søknaden da eller skjer det automatisk? 

Studiestedet bekrefter ja. 
Følg med på "dine sider" etter du har fått bekreftet plassen din, den kan ta en ukes tid fra du får bekreftet plassen til lånekassen også har mottatt bekreftelsen og fått den registrert.
Når studiestedet har bekreftet, så vil du få tilsendt avtale som skal signeres. 
Hvis du ikke kommer inn på skole får du ikke tilsendt avtale, og hvis av en eller annen grunn ikke ønsker støtte likevel, så lar du være signere tilsendt avtale. du må ikke inn å slette noe. 

I noen få tilfeller må man sende inn dokumentasjon selv, det vil i såfall stå på "dine sider".

Anonymkode: 53c25...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...