Gå til innhold

Kaffefilter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt ny i kaffetrakter verden, men har etter en del prøving funnet ut at jeg liker Rema 1000 sin filterkaffe. Nå er tiden kommet for å kjøpe inn ny pakke med kaffefilter. Og da lurer jeg på - er det forskjell på disse ? Noen som er bedre enn andre ? Avgir de smak ?

Anonymkode: cf6c2...503

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de avgir ikke smak. Er vel kun størrelsen som varierer, og om de er bleket eller ei (miljøhensyn og estetikk).

Anonymkode: 958fe...40c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en test en gang der det kom fram at mange kaffefilter avgir en bismak. De brune var visst verst. 

Anonymkode: f0baa...c9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Råd mot evt. bismak er å ha dem i holderen og skylle dem i vann før man tar kaffe oppi. 

Anonymkode: 10fcc...b30

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en test en gang der det kom fram at mange kaffefilter avgir en bismak. De brune var visst verst. 

Anonymkode: f0baa...c9b

Jeg gjorde testen for 3-4 år siden, når vi tilfeldigvis hadde både brune og hvite kaffefilter på jobb. To kopper, ett filter i hver kopp, varmt vann helles over. La stå et par minutter. Smak. 

For å si det sånn: Jeg har kjøpt mitt siste brune kaffefilter. Det er også ganske mange år siden de sluttet å klorbleke kaffefilter (nå er de hvite oksygenblekede), så det skal ikke bety noe for miljøet heller. 

Om det er noen forskjell på hvite kaffefilter av forskjellige merker vet jeg ikke. Jeg vil i så fall tro den er minimal. 

Anonymkode: a4bbe...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...