AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 I fjor høst solgte jeg leiligheten min. Sa da opp strømavtalen og overførte den til ny eier. I vår mottok jeg en regning fra strømselskapet. Tok kontakt og forklarte at jeg ikke lenger bodde der, og regningen var sendt til feil person. Det som hadde skjedd var at det ble innført nye strømmålere, og de hadde gått ut fra listen som borettslaget hadde sendt ut. Den var ikke oppdatert, så mitt navn var på den. Og ja, styret var veldig klar over at jeg hadde flyttet. Har nå mottatt inkassovarsel på regningen. Sendte mail til strømselskapet og forklarte igjen situasjonen. Fikk autosvar om at de skal svare. Inkasoselskapet som var i kopi har lagt saken i bero inntil sva fra strømselskapet. Bør jeg ta kontakt med de nye eierne og forklare situasjonen? De må vel ikke betale mer enn den opprinnelie regningen og ikke renter/gebyrer? Anonymkode: 63319...c29
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Du mangler informasjon som er relevant her. Var du i kontakt med strømselskap skriftlig i vår eller kun muntlig? Du sier du sa det var sendt feil, men hva svarte dem? Når sendte du ny mail til strømselskap? Når ble automatisk strømmåler installert? Det er uansett strømselskap som skal rette opp dette, og eventuelt sende ny regning til rette person. Forhold deg til strømselskapet, og om kontakt der ikke fører fram så kontakter du forbrukerrådet. Anonymkode: 02503...dc0
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: I fjor høst solgte jeg leiligheten min. Sa da opp strømavtalen og overførte den til ny eier. I vår mottok jeg en regning fra strømselskapet. Tok kontakt og forklarte at jeg ikke lenger bodde der, og regningen var sendt til feil person. Det som hadde skjedd var at det ble innført nye strømmålere, og de hadde gått ut fra listen som borettslaget hadde sendt ut. Den var ikke oppdatert, så mitt navn var på den. Og ja, styret var veldig klar over at jeg hadde flyttet. Har nå mottatt inkassovarsel på regningen. Sendte mail til strømselskapet og forklarte igjen situasjonen. Fikk autosvar om at de skal svare. Inkasoselskapet som var i kopi har lagt saken i bero inntil sva fra strømselskapet. Bør jeg ta kontakt med de nye eierne og forklare situasjonen? De må vel ikke betale mer enn den opprinnelie regningen og ikke renter/gebyrer? Anonymkode: 63319...c29 Hva står på strømselskapets fakturaer enten du får dem rett i nettbanken, eller på papir i postkassen eller på epost så er du pliktig til å melde fra skriftlig om at du flytter og sier opp strømabonnementet. Har du sagt opp abonnementet skriftlig så har du dokumentasjon på oppsigelsen. Den dokumentasjonen er den enste måten du kan komme deg ut av saken på uten å måtte betale. Dette er der helt klare regler på og det står og skal stå info om på alle strømfakturaer. Ny eier er ikke ansvarlig for ditt strømabonnement, og har ingenting med saken mellom deg og strømselskapet å gjøre. Hun skal ha sitt eget strømabonnement. Anonymkode: 4d112...237
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Her er det nok mest sansynlig netteier som har gjort feil, ikke strømselskapet. Netteieren har meldt inn feil eier på strømmåleren til strømselskapet og de har registrert i henhold til dette. Dersom dette ble gjort etter innføring av elhub i februar så bør det være en smal sak for strømselskapet å få dette reversert slik at det kan tegnes ny overtagelse på den nye måleren på rett eier. Dersom dette ble gjort før innføring av elhub så kan det bli litt verre. Da må det muligens tegnes ny overtagelse på ny eier og så må evt. du og de gjøre opp dere imellom. Det er forsåvidt rett at ny eier ikke har noe med saken mellom deg og strømselskapet å gjøre, men når de plutselig ikke får regninger for strømmen sin lenger så er det vel i deres interesse å finne ut hva som har skjedd og å få betalt for seg. Anonymkode: 5c499...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå