AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Ønsker å høre fra dere som har tatt det! hvordan foregår prosessen? Hvilke krav stilles til søknad og i påvente av op? Hvordan var tiden etterpå? Må man ha prøvd andre, feks kommunale hjelpetjenester først? Har alder betydning? Noen som gikk gravide etter op? Hvordan gikk det med vekten? Fortell litt om deres erfaringer, så blir jeg glad☺️ tusen takk❤️ Anonymkode: 971cf...983
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Jeg tok det privat, betalte selv så vet ikke noe om prosedyren ved å få det gjennom det offentlige. Veldig fornøyd med oppfølging av det private. Gikk på prevensjon, men ble likevel gravid 9 mnd etter operasjonen. Svangerskapet gikk fint, barnet ble fulgt opp med ekstra kontroller for å sikre vekst pga operasjon. Jeg var ikke på målvekt enda, gikk ikke noe særlig opp i svangerskapet men heller ikke noe ned. Har ikke klart å amme noen av mine to barn, og tror det er pga operasjonen. Det var rett og slett ikke nok næring i melka så sykehuset ba oss om å suplere med mms. 1. barn kom 1,5 år etter operasjon og barn nr 2 kom vel 4,5 år etterpå. Hvis jeg skulle gjort noe om igjen ville jeg vært ekstra påpasselig med å ikke bli gravid før jeg var nede på målvekt og stabilisert der. Den største effekten hadde jeg før jeg ble gravid, og så fordi det ble litt ekstra restriksjoner i forhold til vektnedgang når jeg ble gravid og fordi fokuset ble flyttet. Anonymkode: 315e4...ade
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Jeg valgte bort slankeoperasjon, men skal du ha det via det offentlige, så må du ha en BMI på minimum 40, eller 35 med tilleggssykdommer, som diabetes, høyt blodtrykk, søvnapné og noen andre jeg ikke husker. Du blir henvist til overvektsklinikken av fastlegen din, og du må gå på et livsstilsendringskurs som går over 15 uker. Det er obligatorisk for å få helsehjelp av det offentlige. Etter dette kurset så velger du hva du vil videre. Velger du operasjon så må du godkjennes av lege, ha noen timer hos psykolog, også er det noe som heter operasjonssalen. Det kan fort ta noen mnd før du blir operert. For meg tok det også ca 9 mnd før jeg fikk begynne på livsstilsendringskurs. Anonymkode: 0d09c...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå