AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #1 Skrevet 18. juli 2019 Kan vi trygt si det er karriere bom? Eller leker dem seg kun igjennom livet? Er noen forbilde for deg eller får dem kun ufortjent mye omtale igjennom media? Er media med på å forvrenge hva en ekte forbilde er? Anonymkode: 9e33c...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Er vel ikke akkurat de skarpeste hjernene som har disse som forbilder. Anonymkode: ee9d7...c8d 11
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Bare det at en person kaller seg influencer gjør at min tiltro til vedkommende synker til null. Anonymkode: 8591b...a99 13
SoWhat? Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Syns det er et merkelig fenomen. Jeg vet ikke helt om jeg syns at det er sjukt eller bra at helt vanlige mennesker får så mye oppmerksomhet og penger for å være det. Så ambilavent her. Men følger ingen selv, for jeg lar meg inspirere av folk som utretter noe. Det trenger ikke ha med at de tjener godt, men har noe å komme med annet enn hva jeg opplever influencere gjør. Jeg vet ikke hvem som følger dem og hvorfor, bortsett fra en som liker Sofie Elise. Hun er et oppegående menneske, men jeg har ingen mening om Sofie Elise enn at jeg har sympati med henne fordi jeg ikke er i tvil om at hun sliter. Syns dog at det er tragisk at hun påvirker unge jenter til å fikse alt på utseendet. Det er virkelig ikke ok! 4
Gjest xfs367 Skrevet 18. juli 2019 #5 Skrevet 18. juli 2019 (endret) Narsissisme ute av kontroll. Alle mennesker har noen narsissistiske trekk, men normale mennesker har selvinnsikt nok til å tone det ned. Influencere mangler den selvinnsikten. Endret 18. juli 2019 av xfs367
A-hunter Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan vi trygt si det er karriere bom? Det hadde jo uansett ikke vært mulig uten svært mange tanketomme fjols som faktisk lar enkelte folk bli influencere. Dette er et klart sykdomstegn for et samfunn. Tenk selv - stå støtt! 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #7 Skrevet 18. juli 2019 Det er jo bare et "forfinet" ord for en person som greier å bli litt kjent som blogger, gjennom media eller lignende. Og jeg syntes det er helt greit, å skape sin egen arbeidsplass er en god ting i det store og hele. Det vil bli færre "vanlige" arbeidsplasser i årene som kommer, så jo flere som greier å skape sin egen arbeidsplass og slipper styret med å søke jobber, og som da heller ikke konkurrerer med andre om de samme jobbene, jo bedre er det. Anonymkode: 2fc97...f7d 3
Gjest bienvilleparish Skrevet 18. juli 2019 #8 Skrevet 18. juli 2019 Har ei jente her i byen som alltid har vært oppmerksomhetsyk. Så hun laget seg en ny Instagram, skriver at hun er influencer og går med tøy som ser ut som søppelsekker for å virke jeezy og fashionable. Så lurer hun seg inn på fine plasser for å ta bilder sånn at de skal se ut som hun er rik og får folk til å ta bilder i farta så det ser ut som hun har paparazzier 🤦♀️🤦♀️🤷♀️ Bare så ekstremt pinlig å se på
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan vi trygt si det er karriere bom? Eller leker dem seg kun igjennom livet? Er noen forbilde for deg eller får dem kun ufortjent mye omtale igjennom media? Er media med på å forvrenge hva en ekte forbilde er? Anonymkode: 9e33c...dbe Uten media, ingen influencere. Uten folk som lar seg forlede til å gi dem likerklikk m.m. ingen influencere. Jeg klikker aldri og gjør aldri noe som er mrd på å fremme influencernes virksomhet, det hele er for dumt. Anonymkode: d1aa2...537 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke akkurat de skarpeste hjernene som har disse som forbilder. Anonymkode: ee9d7...c8d Hele Rampelys-forumet her på Kvinneguiden består vel av folk som genererer en god del klikk til nettopp slike tåpelige "influencere" og bloggere... Anonymkode: 23dff...699 5
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #11 Skrevet 18. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hele Rampelys-forumet her på Kvinneguiden består vel av folk som genererer en god del klikk til nettopp slike tåpelige "influencere" og bloggere... Anonymkode: 23dff...699 😂 Er nok ingen som leser så mye blogg som Rampelysklanen Anonymkode: 2fa6d...3a8 3
SoWhat? Skrevet 18. juli 2019 #12 Skrevet 18. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Er nok ingen som leser så mye blogg som Rampelysklanen Anonymkode: 2fa6d...3a8 Har aldri helt skjønt det. De kritiserer jo alt fra a til å, så jeg skjønner ikke hvorfor de er slike "nyttige idioter"! Fatter det ikke. De er mot nærmest alt, og følger likevel iherdig med på blogg og Instagram. Merkelig er et mildt ord. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #13 Skrevet 18. juli 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Har aldri helt skjønt det. De kritiserer jo alt fra a til å, så jeg skjønner ikke hvorfor de er slike "nyttige idioter"! Fatter det ikke. De er mot nærmest alt, og følger likevel iherdig med på blogg og Instagram. Merkelig er et mildt ord. Handler nok mye om å føle seg såkalt samfunnsnyttig, i mangel på andre aktiviteter, følelse av fellesskap og følelse av å være viktig. Det kan man se fordi det stort sett handler om å påpeke feil og mangler hos andre, dvs. bloggere, moderatorer ol,. enn å se seg i speilt og granske seg selv for å finne ut hva som gikk galt når man må trykke ned andre for å hevde seg selv. Flokkmentaliteten er stor. Noen burde forske på en slik underlig forsamling av ekkokammermennesker Anonymkode: 2fa6d...3a8 2
Hedersbrukeren Skrevet 18. juli 2019 #14 Skrevet 18. juli 2019 2 timer siden, SoWhat? skrev: Har aldri helt skjønt det. De kritiserer jo alt fra a til å, så jeg skjønner ikke hvorfor de er slike "nyttige idioter"! Fatter det ikke. De er mot nærmest alt, og følger likevel iherdig med på blogg og Instagram. Merkelig er et mildt ord. Noe må man jo bruke tiden sin til, dersom man har nærmest ubegrenset med fritid 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #15 Skrevet 18. juli 2019 Når du er influencer, så livnærer du deg hovedsaklig av markedsføring. En kan gjerne si at du jobber innen markedsføring. Jeg vil tro at folk som faller av influencer-vogna kan bruke sin erfaring på å jobbe innen digital markedsføring. Eventuelt kan de fortsette innen PR / kommunikasjon, og liknende. Når du er influencer, og ikke har et helt team bak deg, så må du lære deg hva som funker og hva som ikke fungerer - det er rett og slett veldig mye "learning by doing", og denne kunnskapen er høyst viktig for folk som skal drive på i det digitale. Anonymkode: 8e5d3...47d 3
oysterlover Skrevet 18. juli 2019 #16 Skrevet 18. juli 2019 (endret) Veldig sexy damer har mange følgere på Instagram eller egen blogg. Mange damer ser opp til veldig sexy dame og veldig sexy dame kan selge produkter og influere de andre damene. I gamle dager ville vel disse damene måtte prostituere seg eller henge seg på en rik mann, så sånn ser så er det vel enslags positiv evolusjon ved at utseende kan veksles inn i påvirkingskapital. At 100% av influenserne er helt blåst sier vi ikke så mye om. Dette er egentlig av det gode fordi de blir mye lettere å "utnytte" (hvem som utnytter hvem kan diskuterer) av opportunistiske politikere. Endret 18. juli 2019 av oysterlover
SoWhat? Skrevet 18. juli 2019 #17 Skrevet 18. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler nok mye om å føle seg såkalt samfunnsnyttig, i mangel på andre aktiviteter, følelse av fellesskap og følelse av å være viktig. Det kan man se fordi det stort sett handler om å påpeke feil og mangler hos andre, dvs. bloggere, moderatorer ol,. enn å se seg i speilt og granske seg selv for å finne ut hva som gikk galt når man må trykke ned andre for å hevde seg selv. Flokkmentaliteten er stor. Noen burde forske på en slik underlig forsamling av ekkokammermennesker Anonymkode: 2fa6d...3a8 Sladder er ofte tegn på dårlig samvittighet. Hm. Nå husker jeg ikke hvem som sa det, men tror det ligger mye sant i det. Får du ikke gjort noe med deg selv, så gå på andre. Mye redsel tror jeg...
Knirke Skrevet 18. juli 2019 #18 Skrevet 18. juli 2019 Det er jo bare i det siste at «influencer» har blitt et ord. Men influencere har vi hatt siden tidenes morgen, det er folk som bruker seg selv som reklameplakater. Man kan ikke skjære alle over en kam og kalle dem hjernetomme fjols. Bjørn Dæhlie, Therese Johaug og Kari Traa er influencere, og de er relativt smarte i tillegg til at de er millionærer. Det er vel ikke så mange som studerer for å bli influencer, det måtte i så fall være via markedsføring. En karriere innen markedsføring er ikke noe mindre fornuftig enn f.eks teatervitenskap, norrøn mytologi eller kjønnsstudier. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #19 Skrevet 18. juli 2019 10 minutter siden, Knirke skrev: Det er jo bare i det siste at «influencer» har blitt et ord. Men influencere har vi hatt siden tidenes morgen, det er folk som bruker seg selv som reklameplakater. Man kan ikke skjære alle over en kam og kalle dem hjernetomme fjols. Bjørn Dæhlie, Therese Johaug og Kari Traa er influencere, og de er relativt smarte i tillegg til at de er millionærer. Det er vel ikke så mange som studerer for å bli influencer, det måtte i så fall være via markedsføring. En karriere innen markedsføring er ikke noe mindre fornuftig enn f.eks teatervitenskap, norrøn mytologi eller kjønnsstudier. Tja, Dæhlie, Johaug og Traa har jo i alle fall oppnådd noe - som ikke kun handler om viss-vass på insta. Og det sier jeg selv om jeg ikke er noen sportsfan. Anonymkode: 8591b...a99 2
Knirke Skrevet 19. juli 2019 #20 Skrevet 19. juli 2019 On 7/18/2019 at 8:47 PM, AnonymBruker said: Tja, Dæhlie, Johaug og Traa har jo i alle fall oppnådd noe - som ikke kun handler om viss-vass på insta. Og det sier jeg selv om jeg ikke er noen sportsfan. Anonymkode: 8591b...a99 Hvis man bare legger ut vissvass, så får man vel heller ikke oppdrag? De som tjener mye penger på dette vet faktisk hva de gjør (og da snakker jeg ikke om noen som har fått et produkt eller to gratis mot å instagramme det ihjel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå