Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen av dere som er sammen med en mann som er hindu som har erfaringer å dele?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2019 den 0.48, lolady skrev:

Noen av dere som er sammen med en mann som er hindu som har erfaringer å dele?

Hindu burde gå greit. Rolig, åpen og ikke massete religion og mentalitet til folk. Litt religiøse men presser ikke andre til å ha akkurat samme meninger.

Anonymkode: d5c90...a23

Gjest Den tredje
Skrevet

Jeg bodde med en mann på kollektiv som var fra india og var hindu. Han var 30 og hadde aldri lagd mat i hele sitt liv. Som jeg forstod han så har de et mer rigid klassesamfunn hvor en tilhører en klasse og en snakker ikke som mye om klasse mobilitet. Altså gå opp og ned i rank i samfunnet. Når han var i norge var det som han hadde konstant sjokk at mange forskjellige ting var "ok". Men han tok det som oftest med et smil, eller godtok ganske fort det som skulle være problemet. Selv om han var litt leve inne i en boks person, så var han aldri noe i mot det som var utenfor boksen hans. Men han tok aldri de nye utenfor boksen tingene til seg. Noe som gjør at vi kom greit overens, men vi klarte liksom aldri å få til dette veldig "radarpar" følelsen, selv om vi pratet daglig i et år...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke at religionen i seg selv er en stor utfordring. Med mindre han er veldig konservativ i sin forståelse av hinduismen, og f.eks. forventer at konen skal innordne seg helt. Men hvis han er hindu kommer han sannsynligvis fra et land med helt andre kjønnsrollemønstre enn vi er vant til, og DET kan bli problematisk. 

Anonymkode: 77366...5ba

Skrevet
3 minutter siden, Den tredje skrev:

Jeg bodde med en mann på kollektiv som var fra india og var hindu. Han var 30 og hadde aldri lagd mat i hele sitt liv. Som jeg forstod han så har de et mer rigid klassesamfunn hvor en tilhører en klasse og en snakker ikke som mye om klasse mobilitet. Altså gå opp og ned i rank i samfunnet. Når han var i norge var det som han hadde konstant sjokk at mange forskjellige ting var "ok". Men han tok det som oftest med et smil, eller godtok ganske fort det som skulle være problemet. Selv om han var litt leve inne i en boks person, så var han aldri noe i mot det som var utenfor boksen hans. Men han tok aldri de nye utenfor boksen tingene til seg. Noe som gjør at vi kom greit overens, men vi klarte liksom aldri å få til dette veldig "radarpar" følelsen, selv om vi pratet daglig i et år...

Hadde en leieboer som var hindu, 26 år og laget himmelsk lamb curry. Ellers spiste han bare ferdigpizza..

Gjest Den tredje
Skrevet
2 timer siden, aiba skrev:

Hadde en leieboer som var hindu, 26 år og laget himmelsk lamb curry. Ellers spiste han bare ferdigpizza..

Haha, høres ut som inderen min. Han ringte hjem hver kveld, og skjønte til slutt hvordan han skulle lage stekt ris. Beste stekte risen jeg noen gang har smakt... Men ellers var det bare ferdigpizza ja... ^^

Skrevet

Oi, takk for alle tilbakemeldinger! Tenker at hinduisme og kristendom kan gå greit overens egentlig. Iallfall når begge ikke er så religiøse. Blir spennende å se hvor det ender med oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at det kan gå fint, og særlig hvis det er som du sier om at ingen av dere er særlig religiøse. Du skal bare huske at foreldrene (og resten av slekta!) spiller en mye større rolle hos en typisk hindu. Hvis de er konservative vil de ønske en hindu svigerdatter. Hvis de er moderne så kan det gå helt fint, selv om de nok har andre forventninger til sin sønn og svigerdatter enn vi er vant til i Norge. Hvor kommer han fra? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker også at det kan gå fint, og særlig hvis det er som du sier om at ingen av dere er særlig religiøse. Du skal bare huske at foreldrene (og resten av slekta!) spiller en mye større rolle hos en typisk hindu. Hvis de er konservative vil de ønske en hindu svigerdatter. Hvis de er moderne så kan det gå helt fint, selv om de nok har andre forventninger til sin sønn og svigerdatter enn vi er vant til i Norge. Hvor kommer han fra? 

Hei, vil du sende meg pm? Så kan vi ta det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...