Gå til innhold

Sendes bagasjen direkte når jeg mellomlander?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til Italia og skal mellomlande i København. Jeg har kjøpt billettene gjennom en reisetjeneste på Finn, men det er to ulike flyselskaper jeg skal reise med (og jeg har ikke bestilt reisen gjennom en av flyselskapene direkte). Sendes bagasjen likevel direkte, eller må jeg sende den på nytt på Kastrup? Jeg har ikke så god tid på flyplassen, og kommer til å slite dersom jeg må hente bagasje som så må sjekkes inn på ny. 

Anonymkode: 743a8...106

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at om billettene er bestilt hver for seg, så må du sjekke inn på nytt, men er reisen bestilt i en omgang, selv med forskjellige selskaper, så går bagasjen av seg selv.

Anonymkode: d78e3...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på selskapene, det kan fortsatt være mulig å sende de hele veien. Hvilke selskaper er det?

Anonymkode: bfee0...40a

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellig, ring dem og spør.

Anonymkode: 32971...bf1

Skrevet

Bagasjen går direkte. 

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer, men hvis det er to ulike reiseselskaper, vil jeg tro at du må hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt. Står det ingenting om det i reisedokumentene/informasjonen du har fått?

Anonymkode: 2ff56...d77

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, tirben skrev:

Bagasjen går direkte. 

Nei, baggasjen går ikke direkte. Har du 2 forskjellige billetter så må du hente ut baggasjen din og sjekke inn på nytt i København. har du f.eks SAS fra Norge og SAS videre fra København selv på to billetter kan det være at de klarer sjekke deg inn gjennomgående.  Ellers er dette med mellomlanding og hente baggasje og sjekke inn på nytt eget ansvar. 

Merkelig i mange tråder her inne så slenger folk ut av seg svar de ikke aner om er riktig

Anonymkode: 728a3...997

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, tirben skrev:

Bagasjen går direkte. 

Nei det er det ingen automatikk  i, og ingen her kan svare 100% sikkert ut fra de opplysningene som er gitt!  Det eneste fornuftige Ts kan gjøre er å kontakte reisetjenesten hun har bestilt gjennom. 

Anonymkode: 2c4e7...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, baggasjen går ikke direkte. Har du 2 forskjellige billetter så må du hente ut baggasjen din og sjekke inn på nytt i København. har du f.eks SAS fra Norge og SAS videre fra København selv på to billetter kan det være at de klarer sjekke deg inn gjennomgående.  Ellers er dette med mellomlanding og hente baggasje og sjekke inn på nytt eget ansvar. 

Merkelig i mange tråder her inne så slenger folk ut av seg svar de ikke aner om er riktig

Anonymkode: 728a3...997

Min erfaring er at når man gjør som TS og bestiller gjennomgående reise med en operatør, så går bagasjen direkte. Selv om det er to forskjellige flyselskaper. Men det enkleste er å spørre det aktuelle selskapet for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 51ecb...670

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ofte reist med 3 forskjellige flyselskap, men har aldri vært nødt til å ta ut bagasjen ved mellomlanding.  Har spurt ved innsjekking på Gardermoen, Og de har alltid sagt at det går direkte. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, tirben skrev:

Jeg har ofte reist med 3 forskjellige flyselskap, men har aldri vært nødt til å ta ut bagasjen ved mellomlanding.  Har spurt ved innsjekking på Gardermoen, Og de har alltid sagt at det går direkte. 

Jeg har opplevd å måtte hente bagasjen flere ganger, så der er ingen automatikk i det.

Anonymkode: 32971...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...