Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Jeg og broren min ble begge oppringt i går av et amerikansk firma som hadde en markedsundersøkelse om ferievaner med dertil hørende muligheter for å vinne en reise til USA . Jeg bestemte meg raskt for at dette bare var humbug, mens bror lot seg lokke ut på glattisen. Dermed har han vunnet både hotell, leiebil og cruise - alt mot et "mindre" mellomlegg. Nå har den høflige damen ringt opp igjen og anmodet om kortnummer slik at transaksjonen kan bli gjennomført... Jeg er skeptisk av natur og sier NEI :fy: , mens bror er fortsatt i tvil..... - Hvor mange andre er det som har blitt oppringt av dette firmaet?
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Dette hadde jeg vært veldig skeptisk til - og jeg hadde IKKE gitt noen som helst informasjon over telefonen - be om å få alt skriftlig!!! K
LilleBille Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 Mener at det ble advart mot dette på TV for ikke lenge siden (enten i nyhetene eller i TV2 hjelper deg eller Forbrukerinspektørene) .. Ville hvertfall aldri oppgitt noe konto eller kortnummer til noen for å få tilgang til en "gevinst" ..
Gjest seroxata Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 det der hørtes veldig fristende ut, MEN utrolig skummelt! Trodde ikke det var så lurt å gi ut kortnummer til noen over tlf?
Cupcake Skrevet 7. mai 2005 #5 Skrevet 7. mai 2005 IKKE gi ut noe som helst! Det er jo noe som ikke stemmer når man må betale for en premie. Hvis det er den man kan kalle det da.
Cata Skrevet 7. mai 2005 #6 Skrevet 7. mai 2005 Ville ikke gitt bort et eneste siffer av kredittkortnummeret på noe slikt, jeg. Ville i det minste hatt en skriftlig bekreftelse på "gevinsten" før jeg i det hele tatt tenkte på å betale.
Gjest Madeline Skrevet 7. mai 2005 #8 Skrevet 7. mai 2005 Når noe høres for godt ut til å være sant, så er det som regel nettopp det. For all del, gi aldri ut kredittkortnummeret. Denne framgangsmåten er en klassiker når det gjelder svindel.
Såpebobla Skrevet 7. mai 2005 #9 Skrevet 7. mai 2005 Dette høres lugubert ut.... Ville aldri tort og gi bort kredittkortnumret mitt ....
Gjest Madam Felle Skrevet 7. mai 2005 #10 Skrevet 7. mai 2005 Hadde aldri gått med på noe slikt, for vinner en så skal man da ikke betale noe for det.
Gjest gjesta Skrevet 7. mai 2005 #11 Skrevet 7. mai 2005 Det ER svindel! Har vært omtalt i media flere ganger.
Gjest Cerise Skrevet 7. mai 2005 #12 Skrevet 7. mai 2005 Det ER svindel! Har vært omtalt i media flere ganger. Jepp,har hørt om dette jeg også. Bare å holde seg langt unna...
Lizzie Skrevet 8. mai 2005 #13 Skrevet 8. mai 2005 He-he. Jeg lot damen legge ut i en times tid om alt jeg hadde vunnet mens jeg surfet på nettet og hørte etter med et halvt øre. Da hun kom til den biten med kortnummeret sa jeg at det ville jeg da ikke finne på å gi fra meg på telefonen sånn uten videre. Gjett om hum ble snurt da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå