AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Har kommet inn på 8 valget. Kan jeg takke nei til å stå på venteliste på 7 valget og fortsatt komme inn på høyere priorierte valg? Jeg har nå fått tilbud om studieplass på 8 valget mitt og står på venteliste på 17 plass på 7 valget mitt. Det står at det trolig ikke vil bli tatt inn flere søkere, men da jeg så på tallene fra i fjor hadde 30 stykker til fått tilbud ved suppleringsopptaket. Jeg har ikke bestemt meg 100%, men jeg tror jeg heller ønsker å studere ved skolen jeg har på 8 valg enn ved skolen jeg har som 7 valg. Dersom jeg da takker ja til å stå på venteliste på 7 valget risikerer jeg jo å miste studieplassen jeg har fått dersom jeg skulle få tilbud ved 7 valget. Men jeg finner ikke svar på om man kan takke nei til å stå på venteliste og fortsatt få tilbud om plass på studier/skoler med høyere prioritet? Såfall må jeg jo velge mellom å risikere å måtte gå på en skole jeg ikke har så lyst til å gå på lengre og å miste muligheten til å kanskje komme inn på en skole jeg har på høyere prioritert. Jeg tror egentlig det er liten sjanse for at jeg vil komme inn på 1-6 valgene mine, men man vet jo aldri helt sikkert. Er det noen som vet? Og hva er egentlig beste løsning i denne situasjonen? Anonymkode: 67abc...b61
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #2 Skrevet 18. juli 2019 Det kommer vel an på poenggrensene og antall pplasser etc på de ulike studiene? Anonymkode: 32d99...e6b
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #3 Skrevet 18. juli 2019 Kan du ikke takke ja til studieplass, + velge deg noen ventelisteplasser? Anonymkode: 9af25...ba1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #4 Skrevet 24. juli 2019 På 18.7.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev: Kan du ikke takke ja til studieplass, + velge deg noen ventelisteplasser? Anonymkode: 9af25...ba1 Jeg har takket ja til studieplass og alle ventelistene. Spørsmålet er om jeg kan takke nei til å stå på venteliste på 7. valget og fortsatt takke ja til å stå på venteliste ved 1. valget og komme inn der? Eller om det er slik at om jeg takker nei til venteliste på 7. valget så vil jeg ikke kunne stå på venteliste på høyere prioriterte valg (dvs 1-6. valg i mitt tilfelle). Anonymkode: 67abc...b61
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 Ingen som vet? Det begynner å haste, svarfristen går jo snart ut 🙈 Anonymkode: 67abc...b61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 Nei. Om du takker ja til 8.plassen mister du sjansen til å komme inn på plassene over. Du må enten takke ja til å stå på venteliste, eller takke ja til 8.plassen. Det kan jo være du ikke får tilbud om noe mer enn 8.plassen uansett. Anonymkode: 76e36...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå