AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Skjønner det er vanskelig å svare på, men håper dere forstår sånn ca hva jeg mener. Vi skal kjøpe hus også har vi funnet ett som er veldig bra, men det er nesten ikke uteplass. Huset er i riktig prisklasse, har antall soverom, stuer, toalett/bad vi ser etter, innholdsrikt med tanke på vaskerom, treningsrom, matbu og andre boder. Rolig område, nesten uten støy. Ligger sjønært, ingen innsyn, ingen boliger foran huset og helt nydelig utsikt. Så var det dette med hage, boltringsplass for barna. Det er i enden av en gate slik at det er lite trafikk, man kan fint sånn sett leke i gaten tidvis. Er plass til trampoline eller lignende. Har veranda, men den er lang og smal. Tre-fire hus bortenfor ligger en lekeplass med fotballbane, lekestativ osv. Tar ca 3 min å gå til stranden. Vi er veldig nære på å legge inn bud, men spørsmålet er bare hvor avhengig vi er av å ha hage og uteplass med tanke på barna. Vi voksne synes egentlig det er veldig godt å ha minst mulig å må vedlikeholde med tanke på plenklipping osv. Også er det stor gårdsplass man kan benytte. Hvor lenge er barna ute å bruker uteområdet til huset mest? Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen? Anonymkode: a098b...909
altflyter Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Hvis du tenker over hvor ufattelig mange barn som vokser opp i blokk uten hage, så tror jeg dere trygt kan legge inn bud 😊 det går fint med de barna som bor i leilighet også. Lekeplass rett i nærheten som dere slipper å vedlikeholde høres ut som en drøm! 19
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Barn innordner seg der de er! Kan de leke i hagen, så gjør de det av og til. Har dere ikke passende uteplass, så går de et annet sted! Når de er 8-10 år vil de gjerne være store, og slutter å leke 😉 Ikke overtenk! Anonymkode: 4927c...c3f 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Med tanke på barn ville jeg vært mer bekymret for at det er sjønært (drukning!) enn liten hage. Ellers høres det optimalt ut, er ofte morsommere med lekeplass der man kan møte andre barn uansett. Anonymkode: f7199...25e 3
Zienna Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 Mine barnebarn er 6 og 9 år, og oppholder seg lite i selve hagen der det er plen og blomster. De oppholder seg i trampolinen eller i "haugen", - som er en odde med stein, et svaberg utenfor hagen. Synes boligområdet dere vurderer høre veldig bra ut for barn! 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 Tusen takk for alle svar! Var ikke meningen å virke overfladisk eller hva som blir rett ord å bruke her. Men dette er på «landet», «alle» har liksom 1-2 måls tomt og stor hage. Slik at «alle» barn i barnehagen har firhjuling å kjøre med hjemme rundt huset osv. Det vil ikke være mulig med en tomt på til sammen ca 400kvm. Tenker at denne ulempen må komme i bakkant når det er så mye annet positivt med eiendommen. Ts Anonymkode: a098b...909 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Jeg synes det høres perfekt ut! Sønnen min er 8 og er mye i hagen vår sammen med vennene sine, men her er det ingen lekeplass i nærheten, så vi har satt opp lekestativ i hagen. Det blir mye støy og rot, jeg ville mye heller hatt dem på en lekeplass 3-4 hus bortenfor. 😛 Anonymkode: a32ac...d79 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #9 Skrevet 18. juli 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på barn ville jeg vært mer bekymret for at det er sjønært (drukning!) enn liten hage. Ellers høres det optimalt ut, er ofte morsommere med lekeplass der man kan møte andre barn uansett. Anonymkode: f7199...25e De som bor ved sjøen eller vann har erfaring og kunnskap om å lære barna sunt sjøvett. Det er som regel de barna som svømmer dårlig, er uheldig i hoppulykker og foreldre som ikke veit om hvor farlig strømmen er ved det badestedet. Eller når flo og fjære slår inn. Aldri opplevd drukkningulykker her jeg bor fordi foreldrene passer godt på. Huset høres helt perfekt ut 😊 Anonymkode: eaf8e...32f 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #10 Skrevet 18. juli 2019 Syns eiendommen hres veldig flott ut, og det er jo masse områder i nærheten der barna kan leke. Uansett er det jo innevær i Norge store deler av året. Hvis dette er bolikjøpet "for livet" så er det jo viktig å tenke på at dere skal trived der også etter at ungene er på vei ut av redet. Anonymkode: a8241...222
EEØm Skrevet 18. juli 2019 #11 Skrevet 18. juli 2019 Enig med folk over, barn tilpasser seg. Vi bor på landet med stor hage og mye skog, og 14-åringen bruker fremdeles mye tid og plass ute, gjerne mer enn bare hagen, men hvis ikke vi hadde hatt den plassen hadde hun jo funnet på noe annet. De som er mindre bruker stort sett trampoline og ellers mindre plass enn hun eldste.
EbbaGrønn Skrevet 18. juli 2019 #12 Skrevet 18. juli 2019 Våre barn vokste opp med stor hage, men det var jo i naturen utenfor hagen det var spennende å være! Gressplenen utenfor vinduet til mamma og pappa er ikke det mest spennende... 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #13 Skrevet 18. juli 2019 Takk igjen for gode tilbakemeldinger og argumenter! Ts Anonymkode: a098b...909
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #14 Skrevet 18. juli 2019 Yngste barnet er 2,5... Hagen er ikke gjerdet inn. Barnet vil heller være utenfor hagen 😂 Anonymkode: 0fc55...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå