Gå til innhold

Bror og svigersøster tar så mye plass hver gang vi treffes.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nesten hver gang vi er på besøk hos foreldrene mine så kommer broren min og svigersøster, og de prater i et sett om det de holder på med og det store prosjekte deres som de har holdt på med i 1 år nå. Er så lei av dette! De er veldig ofte til min mor og far, mye mer enn oss, vi er der ca en gang hver 14.dag. De prater ikke om annet enn dette prosjektet og det er noe nytt på prosjekte de prater om så de blir aldri ferdige om å prate om dette. De prater med min mor og far og ikke meg, barna og mannen, de prater ikke med oss på den måten, så vi blir sittende der å leke med barna, ikke ser han og leker noe med barna vår heller, sier ikke stort til de. Hvis jeg prøver å engasjere meg i det de prater om så sier han noe kort tilbake og vender fort blikket vekk fra meg og forttsetter å prate høylytt.. damen hans er hyggelig og mer inkluderende og bryr seg litt om å gi oppmerksomhet til oss og barna når vi er der. Men begge to tar generelt mye plass. Føler også vi blir nedprioritert av min mor å far så fort de kommer på besøk, prater i et sett med dem og virker som de er helt med i samtalene som aldri tar slutt mens vi er der, ender med at de sitter en god stund så drar endten de hjem først eller så drar vi for at vi ikke gidder å høre på dette hveeer gang og bli ekskludert på denne måten. Broren min har alltid tatt mye plass med mye skravling generelt og snakker HØYT, og ikke særlig interissert i å snakke med meg. Er så lei dette. Føler han ser ned på oss og føler seg bedre enn oss. Virker også som at han aldri har likt mannen min. Hvis mannen min prøver å få til en samtale med han så svarer han kort og ikke engasjerer seg hvis mannen min prøver å spørre om noe og holde en samtale. Er så lei dette nå! Måtte blåse ut. Synes også det er synd å føle på at vi ikke går så godt ihop selv om det ikke synes så godt. Min mor å far forguder han, og ser aldri hans feil så virker ikke som at de ser helt dette.. vet ikke helt hva jeg vil med innlegge. Er det jeg som burde tåle dette? Eller er nok nok? 

Anonymkode: ca7b4...c76

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er misunnelig!

Anonymkode: 3fd40...ac6

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er misunnelig!

Det er er den dummeste kommentaren jeg vet om! Hva får du ut av å rope ut en følelse? Gjør du det med alle andre følelser også eller kun denne?

Du er redd! Du er lei deg! Du er sint! 

Hvordan hjelper dette TS?

• Liker 10
Gjest xfs367
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Nesten hver gang vi er på besøk hos foreldrene mine så kommer broren min og svigersøster, og de prater i et sett om det de holder på med og det store prosjekte deres som de har holdt på med i 1 år nå. Er så lei av dette! De er veldig ofte til min mor og far, mye mer enn oss, vi er der ca en gang hver 14.dag. De prater ikke om annet enn dette prosjektet og det er noe nytt på prosjekte de prater om så de blir aldri ferdige om å prate om dette. De prater med min mor og far og ikke meg, barna og mannen, de prater ikke med oss på den måten, så vi blir sittende der å leke med barna, ikke ser han og leker noe med barna vår heller, sier ikke stort til de. Hvis jeg prøver å engasjere meg i det de prater om så sier han noe kort tilbake og vender fort blikket vekk fra meg og forttsetter å prate høylytt.. damen hans er hyggelig og mer inkluderende og bryr seg litt om å gi oppmerksomhet til oss og barna når vi er der. Men begge to tar generelt mye plass. Føler også vi blir nedprioritert av min mor å far så fort de kommer på besøk, prater i et sett med dem og virker som de er helt med i samtalene som aldri tar slutt mens vi er der, ender med at de sitter en god stund så drar endten de hjem først eller så drar vi for at vi ikke gidder å høre på dette hveeer gang og bli ekskludert på denne måten. Broren min har alltid tatt mye plass med mye skravling generelt og snakker HØYT, og ikke særlig interissert i å snakke med meg. Er så lei dette. Føler han ser ned på oss og føler seg bedre enn oss. Virker også som at han aldri har likt mannen min. Hvis mannen min prøver å få til en samtale med han så svarer han kort og ikke engasjerer seg hvis mannen min prøver å spørre om noe og holde en samtale. Er så lei dette nå! Måtte blåse ut. Synes også det er synd å føle på at vi ikke går så godt ihop selv om det ikke synes så godt. Min mor å far forguder han, og ser aldri hans feil så virker ikke som at de ser helt dette.. vet ikke helt hva jeg vil med innlegge. Er det jeg som burde tåle dette? Eller er nok nok? 

Jamen for faen, du prater jo tydeligvis i ett sett du også. Hørt om avsnitt? Mister jo rent pusten av å lese det her!

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er misunnelig!

Er det negativt å være misunnelig? 

Anonymkode: 14a01...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jøss tror vi har samme bror og samme foreldre 😲😂 Opplever det sånn hos oss også , dessverre. Alle min brors prosjekter som min mor beundrer så voldsomt, at min bror svarer meg kort uten engasjement, at jeg rett og slett blir luft når vi alle er sammen. Jeg har rett og slett tatt litt avstand til broren min, og har det bedre. 

Anonymkode: fa112...b92

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er søsteren min,og det er umulig å snakke med henne om det,for hun har null selvinnsikt.Det ender bare med krangel og sånn har det vært i 20 år!

Anonymkode: f40a9...d0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hatt noe lignende. Det var en som var god i idrett og partneren fulgte opp. Det var alt som ble snakket om. Nå er det slutt mellom dem, og vi er de mest spennende å snakke med plutselig. 

Anonymkode: 12866...5d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hatt noe lignende. Det var en som var god i idrett og partneren fulgte opp. Det var alt som ble snakket om. Nå er det slutt mellom dem, og vi er de mest spennende å snakke med plutselig. 

Anonymkode: 12866...5d5

😂

Dette var tragikomisk. Synd at foreldre nærmest blir en cheerleading squad for det ene barnet som er mest interessant for øyeblikket, før vinden snur og et av de andre barna finner på noe de kan være enda mer stolt av. Hva handler det om? Er foreldrene slik at de mener at barnas bragder reflekteres over på dem? 

Anonymkode: 14a01...2a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dump han! 

Anonymkode: d14d7...06e

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, xfs367 skrev:

Jamen for faen, du prater jo tydeligvis i ett sett du også. Hørt om avsnitt? Mister jo rent pusten av å lese det her!

Måtte få det ut så mulig alt ble litt intest pgs frustrasjon over det hele! Og er vel ikke så flink til å skrive desverre!! 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss tror vi har samme bror og samme foreldre 😲😂 Opplever det sånn hos oss også , dessverre. Alle min brors prosjekter som min mor beundrer så voldsomt, at min bror svarer meg kort uten engasjement, at jeg rett og slett blir luft når vi alle er sammen. Jeg har rett og slett tatt litt avstand til broren min, og har det bedre. 

Anonymkode: fa112...b92

Så kjipt du har det sånn😕 jeg har et veldig godt forhold til mine foreldre og sier ikke noe negativt om dem. Er vel bare det at de bli veldig oppslukt i det min bror og damen driver med hele tiden når vi alle treffes. Både meg, mannen og barna blir som luft for han😮 vet ikke hvorfor det har blitt sånn og kan ikke komme på noe som jeg har gjort heller som kan være grunnen, bare meget irriterende, og begynner å bli lei etter det har pågått så lenge! Er jo ikke like ille hver gang vi treffes, men stort sett.. 

du kan heller ikke komme på noe grunn til at broren din er sånn? 😕

AnonymBruker
Skrevet

Kan problemet løses ved at du inviterer dine foreldre hjem til dere? Eller sørger for at du og din bror med familie ikke reiser til foreldrene deres samtidig?

Mye som handler om familie er sånt man irriterer seg over, men likevel må forholde seg til. Da gjelder det å holde ut litt, samtidig som man finner løsninger som gjør ting bedre i noen situasjoner. Du kan snakke med broren din om dette "så mye du vil," men det betyr ikke at han kommer til å endre seg.

Anonymkode: 82441...2ae

• Liker 4
Skrevet

Dere besøker ikke foreldrene deres så ofte, «bare» hver 14. dag? Og din brors familie besøker dem mye oftere? På tide å kutte navlestrengen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dump han! 

Anonymkode: d14d7...06e

Herregud den kommentar sluttet å være morsom for lenge siden

Anonymkode: 3b37c...513

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...