AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Jeg har begynt å snuse på en ingeniør-bachelor til neste år (2020), men dersom karakterkravene er de samme som i dag vil jeg så vidt ikke komme inn. Men dersom jeg får de 2 kjønnspoengene som kvinner får vil jeg allikevel være innenfor. Hvordan er prosessen med å bytte kjønn kun på papiret? Er det noe jeg kan rekke innen april neste år, og finnes det noen andre krav i så måte? Kan jeg f.eks. beholde navnet mitt som det er? Og vil jeg få de to kjønnspoengene dersom jeg bytter kjønn på papiret, men fortsetter å leve som mann? Anonymkode: 73b90...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Haha genial ide, har tenkt samme tanken selv! Skifte kjønn for å få goder. You go girl! :p Anonymkode: 3ef93...6ae 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Kjør på sier jeg, dette idiotiske systemet fortjener å bli utnyttet. Anonymkode: 0100e...c89 16
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #4 Skrevet 17. juli 2019 Tenkte på det samme for ca 10 år siden. Den gang fremstod det som ganske intrikat, kanskje det har blitt enklere nå Anonymkode: 2f13c...034 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #5 Skrevet 17. juli 2019 Tror du må gjennom psykolog/psykiater og en omfattende prosess. Tror de gjennomskuer deg dessverre Anonymkode: 4130f...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #6 Skrevet 17. juli 2019 Just now, AnonymBruker said: Tenkte på det samme for ca 10 år siden. Den gang fremstod det som ganske intrikat, kanskje det har blitt enklere nå Anonymkode: 2f13c...034 Det har blitt mye lettere siden 2016: https://helsenorge.no/rettigheter/endring-av-juridisk-kjonn Som ekstra bonus vil jeg også få gratis HPV-vaksine (men tenker jeg dropper mammografiscreening) Anonymkode: 73b90...eaa 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #7 Skrevet 17. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du må gjennom psykolog/psykiater og en omfattende prosess. Tror de gjennomskuer deg dessverre Anonymkode: 4130f...ba1 Det er det jeg lurer på også, hvor mye av det der jeg må lyve meg igjennom. Når jeg leser her virker det jo som at det bare er å sende en søknad til Skatteetaten: https://helsenorge.no/rettigheter/endring-av-juridisk-kjonn Men er det virkelig så enkelt? Anonymkode: 73b90...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #8 Skrevet 17. juli 2019 Kanskje du bare kan ta opp fag istedet. Virker som mindre styr. Anonymkode: 59e2c...967 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #10 Skrevet 17. juli 2019 Har vurdert det samme både for studier og billigere bilforsikring... tror ikke de kan si imot mitt juridiske kjønn? Anonymkode: dbc43...c17 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #11 Skrevet 17. juli 2019 Det er visst flere fordeler her, kom gjerne med flere tips! Det ligger kanskje noe i det her Anonymkode: 3ef93...6ae
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #12 Skrevet 17. juli 2019 Og hvis noen ber om karakterene dine fra VGS etterpå og sammenligner med grensene fra samordna? Hva gjør du da? Tror du folk vil ansette slike juksere? I mange konsulentselskaper og andre bransjer er det vanlig å be om karakterer fra langt tilbake i tillegg til karakterene fra universitetet. Hva vil du studere? Og hvor? NTNU? Anonymkode: c2318...919 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #13 Skrevet 17. juli 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du må gjennom psykolog/psykiater og en omfattende prosess. Tror de gjennomskuer deg dessverre Anonymkode: 4130f...ba1 Hvis noen gjør seg vanskelige, så er det bare å skrive en sår artikkel i avisen om diskriminering. Anonymkode: 0100e...c89 5
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #14 Skrevet 17. juli 2019 Juksere? Vi vil ha likestilling eller teller det bare ene veien? Anonymkode: 3ef93...6ae 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #15 Skrevet 17. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje du bare kan ta opp fag istedet. Virker som mindre styr. Anonymkode: 59e2c...967 Men mye mindre gøy. Det er en viss tilfredsstillelse i det å klare å finne og utnytte smutthull i tullete systemer. Fagene jeg har vært litt sløv på kan jeg fint lese på egenhånd, og trenger sånn sett ikke et offisielt papir på det hvis jeg kan komme meg rundt det på andre måter. Anonymkode: 73b90...eaa
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #16 Skrevet 17. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Og hvis noen ber om karakterene dine fra VGS etterpå og sammenligner med grensene fra samordna? Hva gjør du da? Tror du folk vil ansette slike juksere? I mange konsulentselskaper og andre bransjer er det vanlig å be om karakterer fra langt tilbake i tillegg til karakterene fra universitetet. Hva vil du studere? Og hvor? NTNU? Anonymkode: c2318...919 Da sier jeg vel bare som så at jeg endelig fant meg selv? Anonymkode: 73b90...eaa
Gjest Nimbus2000 Skrevet 17. juli 2019 #17 Skrevet 17. juli 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvis noen ber om karakterene dine fra VGS etterpå og sammenligner med grensene fra samordna? Hva gjør du da? Tror du folk vil ansette slike juksere? I mange konsulentselskaper og andre bransjer er det vanlig å be om karakterer fra langt tilbake i tillegg til karakterene fra universitetet. Hva vil du studere? Og hvor? NTNU? Anonymkode: c2318...919 Juksere? Det er jo lov å skifte juridisk kjønn uten å skifte fysisk kjønn. Jeg hadde sett det som et stort pluss om personen som søkte jobb hos meg klarte å bedrive en form for sivil ulydighet samtidig som han dro fordel av det. Det er å slå to fluer i en smekk. Et konsulentselskap som ikke vil ansette en som trådstarter viser jo kun at de selv ikke klarer å tenke utenfor boksen og ikke er villig til å utfordre det etablerte. Endret 17. juli 2019 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #19 Skrevet 17. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da sier jeg vel bare som så at jeg endelig fant meg selv? Anonymkode: 73b90...eaa Du fant deg selv uten å gjennomgå operasjoner og hormonbehandling? Mange sliter i denne prosessen og du bare gjør narr av det? Anonymkode: c2318...919 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #20 Skrevet 17. juli 2019 2 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Juksere? Det er jo lov å skifte juridisk kjønn. Jeg hadde sett det som et stort pluss om personen som søkte jobb hos meg klarte å bedrive en form for sivil ulydighet samtidig som han dro fordel av det. Det er å slå to fluer i en smekk. Et konsulentselskap som ikke vil ansette en som trådstarter viser jo kun at de selv ikke klarer å tenke utenfor boksen og ikke er villig til å utfordre det etablerte. Det er å utnytte et system som er til for å hjelpe sårbare mennesker som er født i feil kropp. Det fører bare til at mennesker mistenker og latterliggjør de som er i denne situasjonen enda mer. Konsulentselskapet hadde fremstått som trangsynt og upålitelig. Anonymkode: c2318...919 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå