Gå til innhold

Negativ og mislikt familiemedlem.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fetteren min er alltid sur og negativ. Han bare furter, klager, og mobber meg og andre. Han er en god del eldre enn meg men vi er begge voksne. Hvis ikke han er negativ så er han bestandig bekymret for noe. Dette fører til at jeg får sjokk fordi jeg var aldri bekymret for de tingene han bekymret seg for (før han forklarer hva man liksom skal bekymre seg for) og skjønner ikke hva det er å bekymre seg for og jeg blir så sliten av han. Han tar all energi ut av meg bare ved en halvtimes samvær. 

Alt for ofte er han sur også og han er sur og spydig mot fremmede. Da blir jo jeg flau og sur på han fordi han er spydig mot fremmede, men han bryr seg ikke. Som sagt: fordi han er så uhøflig og negativ blir jeg drit irritert på han og vi begynte å krangle og snakket ikke sammen på en stund. 

Han er ikke slem og hvis jeg har unngått han en stund så merker jeg hvor ille han er med en gang han kommer masende og tråkkende opp veien opp til huset vårt.

Ting som irriterer meg grenseløst er at han slenger spydige kommentarer til folk. Eksempel på svar han kan gi folk er: det skal du bare drite i, har noen spurt deg? Klapp igjen du a din bakstrever. Han kan også si ting til folk som er skikkelig ille. Han har ikke sperrer. Men hvis man tar igjen og sier noe til han blir han så lei seg. Hadde det enda gått begge veier. 

Har flyttet flere ganger og sist gang fortalte jeg ikke at jeg flyttet. Jeg sa at jeg var bortreist en stund. Da kom jeg hjem til masse brev, anrop på telefonen, redde naboer samt masse mer. Hjelp!! Han skulle ha detaljer om hele turen min, hadde kommet i konflikt med mange nye +++. 

Hva gjør man egentlig når aldri lar folk være i fred? Jeg har gitt han gode råd men han greier ikke ta det til seg og går i forsvar med en gang.

Anonymkode: 5000f...b4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så steng han ute da vel. Hvis han bare tapper deg, unngå han. Det er ditt valg. Jeg unngår enkelte i familien. Det må jeg for min egen mentale helses skyld. Enkelte mennesker har jeg ikke helse til å omgås. 

Anonymkode: 1b1c8...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...