Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ei venninne av meg hørte på radioen i morgest. Da var det snakk om at en høyre-politiker har sagt at homofile må gå til psykolog e.l. for å bli kvitt "sykdommen" sin. Altså legningen.

Hun fikk som vanlig ikke med seg alt som ble sagt, og jeg har ikke hørt mer om denne saken i dag.

Har hun hørt feil?

Hvis ikke: Hva får en person til å komme med slike uttalelser? :roll:

Han er vel også en offentlig person, som ikke bare skal tale for seg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper han ganske raskt fikk en telefon fra noen høyere opp i partisystemet, og beskjed om å be om unnskyldning :ler:

Er jo ikke videre smart å si noe sånt, og attpåtil i opptakten til valgkampen :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Slettet. Hege (admin)

Gjest seroxata
Skrevet

ojoj, når skal folk slutte å se på homofili som en sykdom? er det noe for de å henge seg opp i? folk er folk, og forelskelse er det samme uansett hvordan man ser på det.

er nå mi mening iallefall :)

Gjest Cerise
Skrevet

hadde håpt at verden hadde kommet LITT lenger idag, men det er vel for mye forlangt... :roll: tragisk uttalelse, rett og slett. skjønner ikke hva han tenker med!

Gjest hjalmarlover
Skrevet

Hallooo...Vi snakker om en mann som mener man at folk uten armer ikke kan komme til himmelen fordi de ikke kan folle hendene når de ber!! :o

Blir egentlig ikke provosert,syns det bare er helt latterlig egentlig-men selff må ha få ha sine meninger. Det jeg blir litt "provosert" over er at man ikke reagerer så veldig mye nåe det er homofile det er snakk om..tenk om en politiker gikk ut å sa at jøder/muslimer/kristne osv burde gå til psykolog fordi det måtte være noe oppi hodet!? :o

Hørte LLH- lederen på radioen...Skjønner at han er forbanna!!

Innlegget er redigert. Hege (admin)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hørte LLH- lederen på radioen...Skjønner at han er forbanna!!

Jon Reidar? Han er søøt :P

Hvorfor er alle søte menn homofile?

Så han derre høyre-fyren på tv i går kveld. han bare sto og lo, mens han sa "ingen kommentar".

Han virka jo helt "sprængt".. :-?

Ble så sint at jeg holdt på å eksplodere jeg!

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner ikke at det går an å være så vrang og sneversynt i 2005 :sjokk:

Gjest seroxata
Skrevet
Han er jo syk da!! Hallooo...Vi snakker om en mann som mener man at folk uten armer ikke kan komme til himmelen fordi de ikke kan folle hendene når de ber!! :o

høø? finnes det virkelig folk som sier slikt?? :o

Gjest hjalmarlover
Skrevet

høø? finnes det virkelig folk som sier slikt?? :o

Utrolig,men sant!!

Håper virkelig for hans egen skyld at han virkelig ikke er dum!!

Gjest marthepia
Skrevet

At folk sier at homofili er en sykdom irriterer meg sikkelig!

De er som alle andre mennesker bare at de liker det samme kjønn. Hva så? De er ikke annerledes på noen annen måte.

Noen kan være litt for feminine men...det må de få lov til.

De som sier at homofili er en sykdom burde gå til lege selv!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg blir så provosert av slike mennesker! Hva med å komme seg til lege selv? :frustrert:

Skrevet

La meg snu problemet på flisa. Dersom homofili (eller annen legning enn heterofil) IKKE er en sykdom (Mental sådan), hva er det da??? :wink:

(Bare som en fotnote så vil jeg si at jeg personlig ikke har noe imot homofile)

Skrevet

Jeg tenker, ergo jeg er.

Denne setningen synes jeg igrunn passer veldig bra inn. Jeg vil ikke si det er en mental sykdom. Da kan hetrofili like gjerne være en sykdom også. Det er mer en ubevisst overbevisning som går på kjemiske reaksjoner i kroppen og kjønnsdrifter. Og hva er hetrofili? Er ikke det noe av det samme? Forskjellen er hva som forårsaker de kjemiske reaksjonene og til hvem kjønnsdriftene ligger.

Skrevet
La meg snu problemet på flisa. Dersom homofili (eller annen legning enn heterofil) IKKE er en sykdom (Mental sådan), hva er det da??? :wink:

(Bare som en fotnote så vil jeg si at jeg personlig ikke har noe imot homofile)

Det är en läggning, ett tycke, ett "nyck" av naturen att se till att vissa individer gillar samma kön bättre än det motsatta.

Jag såg föresten en artikel där en biolog (tror jag det var) pratade om att det i naturen också förekommer homosexuella individer/djur. Och att det skulle vara ett sätt för naturen att förhindra inavel. Man såg tydligen att homosexuella individer var mer vanligt hos kvinnor som fött många pojkar. Jag minns tyvärr inte var jag läste det men tycker att det låter som en "bra" förklaring. Att naturen skapar individer som då är mer "manliga"/"kvinnliga" för att uppväga snedvikten i familjen eller släkten.

Det är föresten inte en större andel homosexuella i dag än tidigare, det är bara fler som är öppna mot sig själv och omgivningen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Homofili er jo en legning, på samme nivå som heterofili. En sykdom er jo noe man blir syk av, som reduserer deg på en eller annen måte, som du kan medisineres mot. Da sier det seg jo selv at homofili ikke er en sykdom. Jeg har ingenting imot homofile, og skjønner ikke hvorfor så mange har et problem med at andre velger et annet form for forhold enn dem selv. Har de ikke nok med sitt eget liv slik at de kan slippe å bry seg med ting som tydeligvis irriterer dem? Det tjener alle i samfunnet på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg så representanten for homolobbyen skrike ut at "han må bli fjernet". Homoen var da virkelig tolerant må jeg si, heksejakt. Hvis han slenger ut sitt homoforkjemper brev må han regne med å få reaksjoner fra de som ikke er enig, for en tulling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...