AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #1 Skrevet 17. juli 2019 Er det grei måte å selge bil på? Noen med erfaring? Anonymkode: bdabb...886
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #2 Skrevet 17. juli 2019 Jeg solgte via nettbil. Veldig enkelt og greit. Men vær forberedt på å bare få halve prisen av hva du får hvis du selger privat på finn. Det er litt av greia: du får lav pris, men du får «garantert» solgt raskt og uten risiko. Jeg ønsket å bli kvitt bilen fort, og helt uten å ha noe ansvar under eller i etterkant, da jeg ikke har peiling på bil eller forutsetninger for å vite noe om bilen jeg solgte. Den ble «min» grunnet et dødsfall, og jeg ønsket raskt salg for å kunne dekke utgifter knyttet til begravelse etc. Så i den forstand fungerte det veldig bra. Men jeg hadde nok fått nesten dobbel pris om jeg hadde solgt på Finn, samtidig hadde det krevd mer arbeid av meg, og jeg hadde sittet med mye ansvar. Anonymkode: 79ff1...2cb
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2019 #3 Skrevet 17. juli 2019 Jeg solgte via nettbil. Veldig enkelt og greit. Men vær forberedt på å bare få halve prisen av hva du får hvis du selger privat på finn. Det er litt av greia: du får lav pris, men du får «garantert» solgt raskt og uten risiko. Jeg ønsket å bli kvitt bilen fort, og helt uten å ha noe ansvar under eller i etterkant, da jeg ikke har peiling på bil eller forutsetninger for å vite noe om bilen jeg solgte. Den ble «min» grunnet et dødsfall, og jeg ønsket raskt salg for å kunne dekke utgifter knyttet til begravelse etc. Så i den forstand fungerte det veldig bra. Men jeg hadde nok fått nesten dobbel pris om jeg hadde solgt på Finn, samtidig hadde det krevd mer arbeid av meg, og jeg hadde sittet med mye ansvar. Anonymkode: 79ff1...2cb
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #4 Skrevet 18. juli 2019 Jepp, du får lavere pris for den, men slipper alt ansvar du ellers har som privatselger. Det var definitivt verd det for meg, for jeg hater alt som har med bil å gjøre og hadde sikkert hatt jevnt høy angst i to år etter et privatsalg. Anonymkode: 2ae4e...882
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #5 Skrevet 18. juli 2019 Jeg hadde en gammel bil med en kostbar feil som måtte fikses. Superfornøyd med nettbil, fikk betydelig mer enn hva både jeg trodde og de hadde forespeila meg. Klart man får mindre enn på finn, men man slipper også kostnad til NAF-test, annonse på finn og ikke minst det å deale med mange kjøpere som skal prute. Og så slipper man all risiko for feil som skulle dukke opp. I min situasjon var dette helt gull. Anonymkode: 4c248...cd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå