Gå til innhold

Finnes det noe bedre enn å bo alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det må være den ultimate friheten. Man rydder bare opp etter seg selv. Man kan se de filmene man vil.

Hvorfor ville noen foretrukket noe annet enn å bo alene? Føler luften blir tung når andre er rundt meg i lange perioder.

Det er herlig å lage det man vil til middag uten at man må risikere å spise noe man er allergisk mot.

Hvis man har familie og barn kan jeg forstå det såklart. Men de som ikke har det, hvorfor vil du ikke bo alene?

Anonymkode: ec77f...3e9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å bo alene, å være selvstendig er helt topp. Nå er jeg 41år, samboer igjen ser jeg for meg som helt i det fjerne. 

Anonymkode: 2deb0...c9a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, å ha en kvinne som vasker, ordner, og suger an en innimellom.

Anonymkode: e00c5...349

Skrevet

Hva som er bedre enn å bo alene? Å bo sammen med noen man elsker. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Elsker å bo alene :) 

Anonymkode: 554c1...a1c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, addict skrev:

Hva som er bedre enn å bo alene? Å bo sammen med noen man elsker. 

Ikke alle elsker noen.  Men jeg ser den. Det kan nok bli ensomt å bare ha seg selv å prate med. Likevel er det mange som setter pris på frihet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, å ha en kvinne som vasker, ordner, og suger an en innimellom.

Anonymkode: e00c5...349

Menn kan også gjøre rent i huset. Menn med en holdning som din, er enda en super grunn til å være alene. Jeg vasker ikke for andre ;) 

Anonymkode: 554c1...a1c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt supert ☺️ eneste som hadde vært bedre var å ha en kjæreste som også liker å bo alene ☺️

Anonymkode: 5a11c...762

• Liker 7
Skrevet

Nei, finnes ikke noe bedre. Jeg har faktisk aldri bodd med noen permanent etter at jeg flyttet hjemmefra for hundre år siden.  

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det finnes noe bedre. Jeg dør av ensomhet. 

Anonymkode: 7c093...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker å bo alene, å være selvstendig er helt topp. Nå er jeg 41år, samboer igjen ser jeg for meg som helt i det fjerne. 

Anonymkode: 2deb0...c9a

TS her. Jeg er 26 år gammel og tror ikke jeg kommer til å foretrekke noe annet når jeg selv blir 41 år 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det finnes noe bedre. Jeg dør av ensomhet. 

Har du vurdert å skaffe et husdyr? Kan du beskrive ensomheten?

Skrevet

Jeg bor med samboer. Det som er fantastisk med det, er at jeg kan gjøre nøyaktig det samme med ham som jeg kunne gjort alene. Jeg er nøyaktig like avslappet med ham som jeg er alene. Trikset er å finne noen som slapper av på samme måte som en selv 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, altflyter skrev:

Jeg bor med samboer. Det som er fantastisk med det, er at jeg kan gjøre nøyaktig det samme med ham som jeg kunne gjort alene. Jeg er nøyaktig like avslappet med ham som jeg er alene. Trikset er å finne noen som slapper av på samme måte som en selv 

Det er bra :) Høres ut som dere trives godt sammen, det er ikke noe galt med det heller.

Jeg bare tenker at det er mange som setter pris på å være alene også. Og for noen er det kanskje rett og slett best. Hvis man ikke klarer å være rundt mennesker så mye. Og det må være lov!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det beste er jo å bo med partneren sin som man elsker høyere enn livet. Bor man med den rette som man passer sammen med, trenger man ikke "alenetid" for å slappe av, man har frihet sammen, det er fantastisk.

trodde jeg aldri kunne klare å bo "oppå" noen før jeg traff hun som nå er kona mi, men hun var en game-changer.

Anonymkode: 74be1...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å skaffe et husdyr? Kan du beskrive ensomheten?

Jeg elsker husdyr, men det er dessverre ikke mulig å ha nå. Kanskje heller aldri pga astma. :( 

Jeg sitter mye alene, får for lite stimuli og savner å snakke med andre. Få innspill til ting jeg sier, hjelp til å gjøre ting som er litt trælete for en person osv. Savner latter og intimitet. Når det går for mange dager uten at jeg har sett folk, så begynner jeg å sove dårlig og det knyter seg i brystet av ensomhet. Må alltid prøve å gjøre ting for å slippe å drukne i ensomhet og selvmedlidelse med trening, baking osv. Og det hjelper, men blir bare en strategi for å holde ut. Prøver å flytte, men må helst ha jobb først, ellers blir jeg bare sittende isolert et annet sted. Dagene går med til å prøve å ikke bli gal. Om jeg får en jobb snart, så har jeg i alle fall et liv mellom 8-15 og kanskje noe mer.  

PS! Ikke kom med velmenende råd, takk. Dere kjenner meg ikke og dette er en kortversjon om hvorfor å bo alene suger til helvete. 

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor vil du ikke bo alene?

Jeg bor med en hund, og det er slik jeg foretrekker det. 

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint å bo "alene". Jeg skriver alene i anførselstegn, for jeg har en tenåring boende hjemme, men jeg er da sjefen i huset og alene om å bestemme det vesentlige. Som hva penger blir brukt på, hva tv'en skal stå på (tenåringen ser uansett ikke tv, han streamer det han er interessert i på pc'en sin på rommet), når jeg skal legge meg og når jeg skal sove, bestemmer hvor ofte eller lite jeg vil gå ut og hvor ofte det skal støvsuges her, eller hvordan ting skal settes inn i oppvaskmaskinen . Listen er uendelig :)

Jeg har selskap i hund og tenåring, men fordelene med å være den som bestemmer og ingen som krangler med meg om bagateller osv. Tror faktisk jeg foretrekker å bo alene i overskuelig fremtid. Er over 50 og ser ikke helt for meg å bli samboer med noen igjen, etter et ræva ekteskap som varte i 18 år.

• Liker 6
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å bo i kollektiv med voksne over 25. Ville hatt muligheten til å være alene på et rom selvfølgelig, men at en kunne være sosial når en vil. Og det vil jeg ofte,og nå har jeg vært mye alene i tre uker pga at jeg har passet og passer dyr. Veldig hyggelig med dyr, men det blir jo mye enveiskommunikasjon 😄 sånn verbalt ihvertfall! 

Når det er sagt så bor jeg i en bygård hvor vi er flere som er sosiale, så trives med det også! Har bare besøkt venner både Danmark og i Irland som bor i voksne kollektiv, og det er veldig fint! Lite av sånt i Norge? Men det er bare et ønske om jeg flytter herfra.

Å bo sammen med en kjæreste ønsker jeg ikke. Får jeg lyst på forhold så blir det å bo hver for seg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...